Los bericht bekijken
Oud 12 juni 2006, 20:30   #113
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norman bethune Bekijk bericht
Ik heb met geen enkel van die drie punten een probleem, integendeel.
Maar als ik de discussie langs franstalige kant goed begrijp zijn dat niet zozeer de struikelblokken maar wel:

1. Het steeds herhalen van hetzelfde standpunt door leden van LSP
2. Zijn slag kost wat kost willen thuishalen.
3. Zich voorstellen als "de voorhoede" van de arbeidersklasse.
4. Het ongeduld in de opbouw van een alternatief.

M.a.w. een redelijk sectaire houding.

Ikzelf heb absoluut niets tegen intellectuelen of studenten en ja, ik vraag mij ook af of het franstalig initiatief wel syndicalisten aantrekt. Maar wat ik wel weet is dat syndicalisten zich niet graag de les laten spellen door intellectuelen, daar hebben zij al genoeg mee te maken op hun werk. Trekke het schoentje aan wie het past.

Dit gezegd zijnde, ik schaar de leden van LSP op dit forum niet over dezelfde kam. Apart van één onaangename opmerking heb ik eerder de indruk dat ze beschaafd zijn.
Het zijn heb-ik-de-indruk in eerste instatie de "intellectuelen" die een probleem hebben met ons in het Franstalig initiatief en onze grootste kritiek is net dat er te weinig inspanningen worden gedaan in het Franstalig initiatief om délégés erbij te betrekken. Je stelt ons dat dit initiatief in eerste instantie gedragen moet worden door syndicalisten, waarmee we het eens zijn, maar je verwijt ons dat we zeggen dat er te weinig aandacht is voor syndicalisten in het Franstalig initiatief. Is het probleem dat we dit standpunt blijven herhalen en dat we dit punt vrij essentieel vinden? Ik kan niet echt volgen wat punt je hier eigenlijk wenst te maken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden