Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Ik weet niet hoe lang je dit forum al volgt maar Joriske en Antoon heb ik nog niet één goed woord over Turkije en de Turken zien schrijven. Te pas en onpas halen ze in discussies betreffende Turkije de Armeense kwestie en andere indianenverhalen aan, ook als het er niet over gaat. Het is hun argument om Turkije bv. niet toe te laten tot de EU. Vooral Antoon is hier keigoed in. Joriske is van Armeense komaf en kan per defenitie niets positiefs over de Turken vertellen.
|
Ten eerste heb ik deze thread niet begonnen. Ten tweede heb ik nergens beweerd dat Turkije nooit lid mag worden van de EU. Ten derde: WTF? Het is niet omdat ik Turkije bekritiseer omwille van zijn misplaatst beleid tov de Armeniërs dat ik iets tegen Turken heb. Ik ben tegen het beleid van Turkije, niet tegen de Turken.
Tussen haakjes, als Samuray alle Armeniërs als landverraders afdoet dan moet hij niet verwachten dat ik zoetjes zal antwoorden. Mijn grootvader was goudsmid in Marash (nu bekend als Kahramanmarash). Hij en mijn grootmoeder hadden niets met politiek te maken maar werden naar de woestijn gedeporteerd waar ze konden toekijken hoe Turkse gendarmes mensen de grotten indreven, met kerozine overgoten en in de fik staken....... Wat ook waar is dat een van hun Turkse vrienden ze de nacht voor de deportaties waarschuwde kost wat kost niet met de deportaties mee te gaan. Is die nu ook een landverrader?