Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Hier ontken je wel het aanpassingsvermogen van de moslims (volgens sommigen minder sterk dan andere bevolkingsgroepen, ma bon soit, het is er wel, anders waren het geen mensen). Hoe kun je in godsnaam beweren dat islamieten volledig immuun zijn voor de voordelen van de westerse maatschappij? Volgens mij overschat je het overredingsvermogen van sommige imams.
|
Leg mij eens uit wat de moslims er bij te winnen hebben om zich aan te passen aan de 'voordelen van de westerse maatschappij' als ze over enkele luttele jaren in de Europese steden instaan voor meer dan de helft van de geboorten?
Als ze weten dat ze pakweg over één of ten hoogste twee generaties in de Europese steden de meerderheid van de bevolking zullen uitmaken, wat kan dan nog hun motivatie zijn om zich aan te passen aan het Westen? Is het niet veel logischer dat ze zich dan aanpassen aan de zeden van de rest van de Ummah? In België krijgen ze van hun autochtone beschermheren trouwens veel meer religieuze privilegies dan in hun thuislanden.
Ze zullen eerder zoals moon hier op het forum tegen de autochtonen zeggen dat ze zich maar hebben neer te leggen bij het fait accompli en als ze het daar niet mee eens zijn moeten ze maar, zoals moon zegt, "andere oorden opzoeken".
|
De gewoonten en gebruiken van de westerse wereld zijn veel "menselijker", een standpunt waar jij je gemakkelijk mee kunt verzoenen. Een samenleving waar egoïsme, gemakzucht en materialisme centraal staan zal door 90% van de individuen verkozen worden boven een samenleving onderhevig aan al te strenge morale wetten. Dit is geen axioma, louter mijn eigen mening. (Vandaar dat mijn reacties zelden zo lang zijn als de uwe, o grote behoeder van de waarheid)
|
Uw uitleg zullen de moslims ook niet erg smaken want u beledigt hun cultuur door te stellen dat die onmenselijker is. Egoisme is een waarde waarvoor de moslims niet veel eerbied betonen. Solidariteit en opkomen voor het eigen volk is iets wat bij hen hoog in het vaandel gedragen wordt.
In de afgelopen 40 jaar heeft de ervaring uitgewezen dat de moslims in Europa net als in de rest van de wereld eerder meer fundamentalistisch dan westers worden.
Het gevaar van een denkwijze van mensen zoals u is dat u gokt met de toekomst van onze samenleving. U verkoopt iets (de toekomst van de samenleving notabene) zonder dat u weet wat u ervoor in de plaats krijgt. Als elke handelaar zo zou tewerk gaan zou er snel geen handel meer bestaan.
|
Ik beledig in mijn teksten constant. Degenen aan wie ik het minst raak zijn dikwijls degenen die ik het meest veracht.
Solidariteit ruimt gewoonlijk plaats voor egocentrisme als de levensomstandigheden verbeteren. Dat is niet eigen aan de islam of om het even welke religie, dat is eigen aan de mens. Zo zullen ook Ali en Fatima zich weldra afkeren van opa Mohammed, de arme Palestijntjes of de Iman die 10 van de 12 maanden in Marokko verblijft.
Wat kunnen we anders doen dan gokken, waarde vriend? Het risico verkeerde conclusies te trekken is veel te groot om op die schaal te proberen problemen aan te pakken voor ze zich stellen. Ik geloof niet dat iemand bij machte is met volledige zekerheid toekomstige evoluties te voorspellen. Daar dien ik mij dus bij neer te leggen wat ik in al mijn nederigheid (en luiheid, want de hele tijd recht blijven staan is ook geen pretje) doe.