Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2006, 15:53   #346
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Aanschouwt o wereld de bedriegelijke en leugenachtige praktijken van Jean-Pierre. Niet in staat tot een rationele discussie kan meneer alleen npog maar zaken verdraaien, mensen voorliegen en de kluit belazeren in hte algemeen. Hieronder staan mijn oorspronkelijk bericht, en de versie die Jean-Pierre ervan maakte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Fout, je bouwt bewust iets dat niet strookt met de werkelijkheid, maw, je liegt. (weeral). Hier is weldegelijk een ander 2)'motief' denkbaar dan racisme, nl dat 1) die zwarte -volkomen onterecht, laat daar geen twijfel over bestaan- zich in zijn rechten beperkt voelde om naar muziek te luisteren, en meende -op een volkomen foute en verwerpelijke manier, laat daar ook geen twijfel over bestaan- die "rechten" te moeten verdedigen. Geen racisme voor nodig dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Ja natuurlijk... Van 1) 'zwarte skinheads' neemt men aan dat ze het 2) recht hebben - op een foute en verwerpelijke manier - hun 'rechten' te verdedigen. 3) Ze gaan daarna zelfs vrijuit. Alleen wanneer ze 'niet-zwart' zijn, blijven ze aangehouden, zoals te Tienen...
in 1) beperk ik mij tot die ene zwarte (enkelvoud!) die de begeleider ineensloeg. J-P maakt er'zwarte skinheads', meervoud. Waarom? Omdat hij het verschil tussen 1 en meerdere niet kent? Of omdat hij mij door een veralgemening in de schoenen wil schuiven dat 'kleurlingen en vreemdelingen hier alles mogen van die linki-winkies'?

in 2) geef ik aan dat andere motieven voor de mishandeling die de begeleider heeft ondergaan denkbaar zijn. Bij Jean-Pierre zijn die motieven plots tot recht geworden. Ofwel kent die het verschil niet tussen een motief en een recht, ofwel tracht die mij woorden in de mond te leggen, die ik niet geschreven heb.

in 3) vermeldt hij dat die zwarte 'vrijuit' gaat. Wat doet dat in een reply op mijn post, als ik bij die beslissing met geen toeten of blazen te maken heb. Mogelijk was hij zelfs nog in hechtenis op het moment dat ik mijn posting schreef. Maar we vermelden het kwansuis, dat maakt lekker verdacht door associatie. En let ook op de dubbelzinnigheid van vrijuit, dat twijfel laat bestaan over 'vrijspraak' en 'opheffing van voorlopige hechtenis'. Verschil dat een subtiele geest als J-P vast ontgaan zal zijn.

Laatst gewijzigd door driewerf : 30 augustus 2006 om 15:55.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden