![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermits we niet over "allochtonen" "marokkanen" of "turken" mogen spreken omdat we dan stigmatizeren, zouden we voor zulke gasten een equivalente naam als "skinheads" moeten hebben. Dan mogen we daar ineens ook het etiket racisme aan plakken. Wat te denken van "blackheads"? In bovenstaand voorbeeld waren het dus : Een troep blackheads viel uit racisme een brave chirofuif binnen. De daders werden niet opgepakt, de slachtoffers liggen in het ziekenhuis. Het MIVB incidentje: een blackhead viel een buscontroleur aan uit racisme. De dader werd vrijgelaten, het slachtoffer ligt in het ziekenhuis. In Tienen vielen een troep skinheads een Kosovaar aan uit racisme. De daders werden gearresteerd, het slachtoffer ligt in het ziekenhuis. Zo. Dat schept tenminste wat klaarheid.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) als u de pers totaal niet vertrouwt, waarom gebruikt u dan haar berichtgeving als argument? Ik stel voor dat u voortaan alleen schermt met slogans uit de VB-propaganda. Kunt u ineens die ene grijze cel wat rust gunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik moet helemaal niets, ik moet me vooral niet neerleggen bij een spreekverbod van een links führertje die schagrijnig wordt als men niet meestapt in zijn politiek correct gebazel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Ik gebruik geen argumenten uit de pers, dat doet u, omdat u ze blindelings vertrouwt en omdat u nog niet aan een eigen mening toe bent. Vandaar ook dat u uit schagrijnigheid onmiddellijk terug valt op het afgezaagde deuntje van VB-propaganda. Of heeft dat te maken met oververmoeidheid van die ene flink gehersengespoelde grijze cel die je rijk bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Je verwijt het feit dat "skinhead" ook een discriminierende woord zou zijn, in een artikel over een overval of zo. Dat klopt: omdat skinheads in alle politieke richtingen zitten. Je hebt er die uiters links zijn en racisten aanvallen en precies het omgekeerde. Het zoeken naar racisme bij vreemdelingen, om dan te kunnen zeggen "ZIe je wel: ze zijn dat ook ! (of "ze zijn begonnen ![]() Wat hier racisme wordt genoemd is in feite geen racisme maar vreemdelingenhaat. De meeste veroordelingen van de overtreding van de wetgeving gaan precies daar over. Ik zou het VB eerder een partij noemen die zich bezig houdt met vreemdelingenhaat dan met racisme. Deze begrippen hebben met mekaar te maken maar zijn niet krak hetzelfde. Het komt er op neer dat het VB en zijn adepten stereotyperen. Alle mensen met een bepaalde fysieke eigenschap over één kam gaan scheren, of met eenzelfde afkomst. Wat uiteraard absurd is en het voorbeeld van de "skinheads" is maar een voorbeeld. Vreemdelingenhaters of racisten delen mensen in in zelfverzonnen (racisten) of bestaande categaorieën (vreemdelingenhaters) en beginnen ze dan over één kam te scheren. Dat onze vreemdelingen alle Belgen over één kam scheren, dat er met andere woorden racisten tussen zitten: dat kan bijna niet anders. Gek genoeg zou je in dat geval wel van racisme kunnen spreken (het Vlaamse ras???) maar bezwaarlijk van vreemdelingenhaat. Tus taalkundig is dit een grap. In feite is de houding van een vreemdeling die Belgen (of Vlamingen, of Brusselaars, of Walen) haat bedenkbaar, zelf goed te begrijpen door het klimaat dat hier heerst. Maar waarom komt deze persoon dan naar HIER? Racisme en xenofobie zijn tamelijk belachelijk vanuit een minderheidspositie. Het is alsof een verdwaalde homo op een manifestatie van macho's roept: "vuile hetero's, go home". Vreemdelingenhaat is iets tegenover een minderheidsgroep van vreemdelingen. Het is niet de reactie van kutmarokkaantjes of serieuze vreemdelingen op onze Belgische haat dragers. Of zijn de Vlamingen hier de vreemdelingen geworden. Vreemdelingenhaat is iets van een meerderheidsgroep tegenover minderheden. Degenen die nu willen aan discriminatie doen door vreemdelinge te gaan betitelen als vreemdelingenhaters vangen derhalve. Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 09:22. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Minister-President
|
![]() Dan herhaal ik nog eens mijn vraag aan Eric: wélk klimaat van racistisch geweld? En je mag "racistisch" ook vertalen als : "ingegeven door vreemdelingenhaat". Kom op: ik heb je hier al héél straffe taal horen spreken, dus het kan niet anders dan dat je ons sluitend kan overtuigen dat het hier gaat om een clear and present danger.
Citaat:
Liefst wel zonder sloganesk geschreeuw; daar wil ik nog wel eens glad over lezen.
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk zijn de Vlamingen hier vreemdelingen geworden: ze zijn de enigen die hun eigen cultuur niet meer mogen beleven!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 augustus 2006 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het begint pas plezant te worden wanneer onze Feremans verder gaat met het verschil tussen racisme en vreemdelingenhaat. Als ge al niet weet wat elk woord op zichzelf betekent, dan wordt het potsierlijk om het verschil tussen beide te verklaren. We weten dat ze iets met mekaar te maken hebben, maar 'krak' niet hetzelfde zijn. De grote onbekende blijft dus het begrip 'krak'. Nu weten we ook waar Feremans zijn mosterd heeft gehaald. Jozef Dewitte heeft als directeur van het Inquisitiecentrum een hoofdbok geschoten door te verklaren dat meerderheden niet kunnen gediscrimineerd worden. Dat is onzin. De wet is van toepassing voor alle Belgen. Al bij al blijft het een lust voor het oog om de literaire gewrochten van een Feremans te ontleden en ergens pathologische kenmerken mee op te sporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Staatssecretaris
|
![]() Voor diegenen die absoluut willen weten wat er gebeurde...vanuit het stadpunt van het slachtoffer.
woensdag 30 augustus 2006 Chauffeurs staken tegen geweld, http://www.standaard.be/Artikel/Deta...lId=G0L10SP6Q# RIJ-INSTRUCTEUR Thierry Dutertre (46) kreeg maandagochtend slaag van een agressieve passagier op een bus van de Brusselse vervoersmaatschappij MIVB. Hij mocht gistermiddag het ziekenhuis verlaten. ,,Ik weet amper wat er is gebeurd. Ik zit met een serieuze black-out", zegt Dutertre. Werken zit er voorlopig niet in. Zijn oog is half dichtgeslagen en behalve de barstende koppijn houdt de chauffeur er ook een letsel aan zijn linkerschouder aan over. En een pak schrik. Thierry Dutertre herinnert zich alles tot aan de eerste klap. ,,Maandag begeleidde ik als rij-instructeur een leerling-chauffeur op buslijn 96, van het Sint-Annaplein in Oudergem tot de Beurs in Brussel. Een gewone lijn. Zeker geen probleemtraject.'' Dutertre zat op een bankje achter de chauffeur toen de 24-jarige Gaylord T.N. - een Congolees uit Anderlecht - opstapte. Volgens Dutertre viel hem niets op aan de man. ,,Hij toonde braafjes zijn abonnement en nestelde zich daarna op een bankje halverwege de bus.'' ,,Plots tikte een passagier Dutertre op de schouder. ,,Of ik iets kon zeggen tegen de zwarte man met zijn veel te luide muziek. Ik ben op hem afgestapt en heb hem beleefd gevraagd of hij het volume van zijn mp3-speler wat zachter wilde zetten." Volgens Dutertre schold de passagier hem meteen de huid vol. ,,Hij schold me uit voor imbeciel, dwaas en hoerenjong. Ik heb hem toen verteld dat de bus een publieke plaats is en dat er bepaalde mensen geen fan waren van zijn muziek.. De verwijten bleven echter komen, waarop Dutertre de passagier meedeelde dat hij de dispatching zou bellen. ,,Dat is een tactiek die ik vaak gebruik. Meestal kalmeren ze dan snel." Daarop liep Dutertre naar de stuurhut en opende de deur. ,,Op dat moment sloeg de agressieveling de deur tegen mijn slaap." Dutertre was meteen bewusteloos. Volgens meerdere getuigen bleef de dader schoppen en kloppen op zijn weerloze slachtoffer. Toen de chauffeur de bus aan de kant zette en de deuren opende, sleurde de passagier Dutertre zelfs tot op het voetpad. ,,Ik ben al vijftien jaar chauffeur bij de MIVB, waarvan zeven jaar rij-instructeur. Nog nooit heb ik zoiets meegemaakt.'' De woesteling is intussen alweer op vrije voeten. Hij zal zich wel moeten verantwoorden voor opzettelijke slagen en verwondingen. ,,Ik vind het onbegrijpelijk dat die gek alweer vrij rondloopt. Want dat was die man voor mij: gek of gedrogeerd." De dader verklaarde aan zijn ondervragers dat hij woest werd na een racistische opmerking in de bus ( iemand zou 'sale noire' hebben gezegd, nvdr ). Dutertre ontkent. ,,Dat is larie.".... Van onze redacteur Bjorn MAECKELBERGH |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens Freremans moeten we nu gaan zoeken wie de minderheid is: zwarte Congolezen of Rij-instructeurs op bussen.
Ik vermoed dat de rij-instructeur in de minderheid is, dus is de zwarte congolees een racistische vreemdelinghater. Heb ik het goed Eric? |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
|
![]() Laat ons aannemen dat dit verhaal totaal klopt.
Dat een woesteling een bediende van de trammaatschappij in mekaar klopte omdat hij gestoord was en aggressief buiten elke proporties. Laat ons nog aannemen dat zijn uitvlucht "ze beledigden mij" totaal uit de lucht is gegrepen. Kijk dan eens naar het feit dat zowel de anti-racisten als de racisten beginnen te polariseren. Dat de anti-xenofoben en de xenofoben beginnen elk incident te zien als een bewijs van a) de inferioriteit van een bepaalde bevolkingsgroep b) het bewijs van toenemende vreemdelingenhaat en de haat gevoelens die dit wederzijds oproept, leidende tot onbegrip, zelf tot geweld. Dan zijn er twee oplossingen, twee verklaringen: - racisten en xenofoben hebben gelijk: door de inferioriteit van vreemdelingen ontstaan de problemen. - racisten en xenofoben hebben ongelijk: door het aanzetten tot haat en het propageren van racistische en xenofobe theorieën ontstaan de problemen. Het tweede lijkt me evident. Het eerste is op allerlei manieren door de wetenschap verworpen. DUs: xenofobie en vreemdelingenhaat dient te worden uitgeroeid. Laatst gewijzigd door ericferemans : 30 augustus 2006 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op héél dit forum heb ik maar één regelrechte racist tegengekomen en dat is Freremans. Hij zet aan tot haat en propageert xenofobe theorieen over aboriginals. In het geval van de brave zwarte van het gevalletje van hierboven is de aggressie toegestaan. Nu nog evenveel Vlaams Blokkers vinden die omwille van aggressieve toestanden in de gevangenis belanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
|
![]() Citaat:
- allochtone tienezels op bussen: wurg ze - allochtone mp3 beluisteraars: ga klagen bij de chauffeur. Er moeten terug bordjes komen op tram en bus zoals in de tijd van de oude trams in Antwerpen. Daar moest je opletten toen deze remden: ze remden fors zodat je gemakkelijk bij het remmen ondersteboven vloog. Er hing dus uit : " Houdt je stevig vast, voor een het remmen u verrast!" Nu zou er voor verzuurde vreemdelinghaters, die niet tegen muziek, gezang, gespeel kunnen zonder gek te worden moeten uitgehangen worden: "Hou je eigen vast, voor een remming u ver(r)ast!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Om een mening te vormen, ben je afhankelijk van (vermeende) feiten. Ik haal die, zoals iedereen (ook u, in tegenstelling tot wat u beweert, zie bv: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=283 ) uit de pers, bij gebrek aan beter. Als je die niet vertrouwt, dan is de enige logische gevolgtrekking dat u ook geen van die elementen als argument kunt aanhalen - tenzij u halstarrig ongeloofwaardig wil blijven. Maar als dat allemaal intellectueel te hoog is gegrepen voor u, mag u het gerust afdoen als 'chagrijn' van mijn kant hoor. Ik zou niet willen dat uw hersencel oververhit geraakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
|
![]() Citaat:
De genetische, echte racisten denken dat er een biologische basis is voor hun geloof. Zij moeten dan oppassen met de Vlamen: Door het "passeren" van allerlei onzuiveren, Oostenrijkers, Duitsers, Engelsen, Russen, Moren, Spanjaarden, Canadezen, Amerikanen, Nederlanders, Pruisen, Hunnen, Romeinen is het bloed van onze Vlaamse deernen een cocktail geworden van je reinste mengras. Het is maar dat ik het gezegd heb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |