Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Het is trouwens leuk om te weten dat een jointje mag omdat het toch 'maar weinig' vervuilt. Ik zat hier al die tijd te denken dat een jointje een totaal overbodig luxeproduct was en dat het verbruik ervan consequentelijk heel gemakkelijk te schappen valt. Enfin, het wordt dus een spelletje van waar je je grenzen legt. Ik vind dus dat mijn hobby eigenlijk toch ook maar weinig vervuilt in vergelijking met een Russische kerncentrale. Zo zie je maar dat je met allerhande maten en gewichten kan werken en dat de jointsmorende greenpeace jan met de pet eigenlijk zwaar hypocriet te werk gaat.
|
Dat verwijt ik nog al eens gekregen van iemand. Als ik zonder vervuiling zou moeten leven, kan ik beter zelfmoord plegen. Dit is namelijk onmogelijk. Van zodra ik eet, doe ik aan milieuvervuiling, van zodra ik me kleed, doe ik aan milieuvervuiling...
Het is de bedoeling zo min mogelijk aan vervuiling te doen door als dit als basisregel te hanteren:
als ik dit koop/gebruikt, kan ik dat niet met een milieuvriendelijker alternatief doen?
Ik ga naar school met de bus. De bus is namelijk een milieuvriendelijker alternatief dan de auto.
|
En zonder die milieuvervuilende joint kan je niet leven?
En dat computerspelletje, daar bestaan geen milieuvriendelijke alternatieven voor? Ik kan me voorstellen dat schaken bijvoorbeeld minder vervuilend is.
Waarom wel van de auto op de bus overschakelen en niet van de computer naar het bord en van joints roken naar niet roken?
Heb je ten andere ooit al eens alleen op de trein gezeten? Ik wel, en dan denk ik bij mezelf: Toch goed dat ik milieuvriendelijk geweesd ben, want mijn auto, die heeft 200PK, en deze trein amper 20,000PK