Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2003, 01:45   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Dit fenomeen heeft niets te maken met walgelijke luxe of wat dan ook. Het zit gewoon zo dat je hier $35 per jaar plus wat lokale taks betaalt om een wagen op stal te hebben staan.

Je wordt dus niet gestraft omdat je een tweede wagen hebt.

Kan ook positief zijn hoor: De loodgieter ruilt na het werk zijn "truck" in voor een zuinig personenwagentje omdat dat minder verbruikt.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 07:40   #22
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dit fenomeen heeft niets te maken met walgelijke luxe of wat dan ook. Het zit gewoon zo dat je hier $35 per jaar plus wat lokale taks betaalt om een wagen op stal te hebben staan.

Je wordt dus niet gestraft omdat je een tweede wagen hebt.

Kan ook positief zijn hoor: De loodgieter ruilt na het werk zijn "truck" in voor een zuinig personenwagentje omdat dat minder verbruikt.
Mooi!
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 14:22   #23
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dit fenomeen heeft niets te maken met walgelijke luxe of wat dan ook. Het zit gewoon zo dat je hier $35 per jaar plus wat lokale taks betaalt om een wagen op stal te hebben staan.

Je wordt dus niet gestraft omdat je een tweede wagen hebt.

Kan ook positief zijn hoor: De loodgieter ruilt na het werk zijn "truck" in voor een zuinig personenwagentje omdat dat minder verbruikt.
Mooi!
Spijt dat je daar zelf niet kan opkomen zeker.

Ach, het zegt inderdaad weinig zonder vergelijkende gegevens ( wie weet hoeveel auto's per hoofd België of een van onze buurlanden heeft?). In België is de situatie nauwelijks haalbaar doordat koning auto regeert, wij een transit land zijn, alles dicht bij de deur is & ons land tsjokvol wegen ligt.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 14:27   #24
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Spijt dat je daar zelf niet kan opkomen zeker.
Man man toch.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 14:45   #25
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Spijt dat je daar zelf niet kan opkomen zeker.
Man man toch.
Graptjen, eh Toontje.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 20:21   #26
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor het eerste meer auto's dan mensen met rijbewijs...

Wat heb je aan twee, drie auto's? Je kan toch niet met meer dan één tegelijk rijden?
Gewoon luxe. Heb je al eens gezien wat mensen allemaal kopen wat ze niet nodig hebben?
en is dit positief? Al ooit eens gedacht wat voor vervuiling de productie van 1 auto teweeg brengt? Hoeveel grondstoffen daarin zitten?
Wat ga je doen over 40 jaar? Ijzererts van Mars halen?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 20:27   #27
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor het eerste meer auto's dan mensen met rijbewijs...

Wat heb je aan twee, drie auto's? Je kan toch niet met meer dan één tegelijk rijden?
Gewoon luxe. Heb je al eens gezien wat mensen allemaal kopen wat ze niet nodig hebben?
en is dit positief? Al ooit eens gedacht wat voor vervuiling de productie van 1 auto teweeg brengt? Hoeveel grondstoffen daarin zitten?
Wat ga je doen over 40 jaar? Ijzererts van Mars halen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er binnen 40 jaar nog veel ijzererts in een auto zou kruipen.

Heb je je al eens afgevraagd hoeveel vervuiling je teweegbrengt wanneer je een joint smoort? Allemaal verbranding.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 21:52   #28
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dit fenomeen heeft niets te maken met walgelijke luxe of wat dan ook. Het zit gewoon zo dat je hier $35 per jaar plus wat lokale taks betaalt om een wagen op stal te hebben staan.

Je wordt dus niet gestraft omdat je een tweede wagen hebt.

Kan ook positief zijn hoor: De loodgieter ruilt na het werk zijn "truck" in voor een zuinig personenwagentje omdat dat minder verbruikt.
Amehoela, hier betaal je maandelijks bijna het tienvoud voor een ietwat degelijke auto...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2003, 23:51   #29
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Dit fenomeen heeft niets te maken met walgelijke luxe of wat dan ook. Het zit gewoon zo dat je hier $35 per jaar plus wat lokale taks betaalt om een wagen op stal te hebben staan.

Je wordt dus niet gestraft omdat je een tweede wagen hebt.

Kan ook positief zijn hoor: De loodgieter ruilt na het werk zijn "truck" in voor een zuinig personenwagentje omdat dat minder verbruikt.
Amehoela, hier betaal je maandelijks bijna het tienvoud voor een ietwat degelijke auto...
Taxatie alleen he kerel. Ik weet niet hoeveel je in Belgie betaalt, ik weet wel dat het afhankelijk is van uw 'fiskale PKs' en nog van die zever die ze rond de taxatie op voertuigen hebben geplakt om te verbergen dat ze u leegknijpen zoals een citroen.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 01:14   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Om het misschien wat gemakkelijker te begrijpen te maken:

1) Sportwagen in Belgie
40,000 aanschafprijs
8,400 BTW (21%)
5,000 taxe de mise en circulation
2,000 jaarlijkse taxatie

Totaal om ermee op straat te komen: $55,400, daarna jaarlijks $2,000

2) Sportwagen in VS
42,000 aanschafprijs (duurder want Duitse import)
2,520 BTW (6%)
35 registratie

Totaal om ermee op straat te komen: $44,555, daarna jaarlijks $35


Met het jaarlijkse verschil van $1,965 kan je al een tweede autootje kopen om andere dingen mee te doen. Zoals bvb een ouwe truck om uw boot mee te trekken, het bijhouden van uw oude mini waarmee ge als student rondbolde of het aankopen van een tweede, zuiniger wagentje voor alle dagen in rond te toeren terwijl ge uw sportkarretje voor het week end spaart.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 12:41   #31
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor het eerste meer auto's dan mensen met rijbewijs...

Wat heb je aan twee, drie auto's? Je kan toch niet met meer dan één tegelijk rijden?
Gewoon luxe. Heb je al eens gezien wat mensen allemaal kopen wat ze niet nodig hebben?
en is dit positief? Al ooit eens gedacht wat voor vervuiling de productie van 1 auto teweeg brengt? Hoeveel grondstoffen daarin zitten?
Wat ga je doen over 40 jaar? Ijzererts van Mars halen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er binnen 40 jaar nog veel ijzererts in een auto zou kruipen.

Heb je je al eens afgevraagd hoeveel vervuiling je teweegbrengt wanneer je een joint smoort? Allemaal verbranding.
Ga je een motor met polymeren maken? Ik ken weinig polymeren die meer dan 50* aankunnen. (hoe krijg je het graden-symbool op een qwerty-toetsenbord?)

Een joint is wel totaal nihil ten opzichte van een motor. Voor die 2 joints die ik per jaar rook staat wel tegenover dat ik hoop en al 500 km per jaar rij met de auto, de rest doe ik met de fiets, bus en trein.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 13:51   #32
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Nen echte groene zeg!
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:06   #33
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor het eerste meer auto's dan mensen met rijbewijs...

Wat heb je aan twee, drie auto's? Je kan toch niet met meer dan één tegelijk rijden?
Gewoon luxe. Heb je al eens gezien wat mensen allemaal kopen wat ze niet nodig hebben?
en is dit positief? Al ooit eens gedacht wat voor vervuiling de productie van 1 auto teweeg brengt? Hoeveel grondstoffen daarin zitten?
Wat ga je doen over 40 jaar? Ijzererts van Mars halen?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat er binnen 40 jaar nog veel ijzererts in een auto zou kruipen.

Heb je je al eens afgevraagd hoeveel vervuiling je teweegbrengt wanneer je een joint smoort? Allemaal verbranding.
Ga je een motor met polymeren maken? Ik ken weinig polymeren die meer dan 50* aankunnen. (hoe krijg je het graden-symbool op een qwerty-toetsenbord?)

Een joint is wel totaal nihil ten opzichte van een motor. Voor die 2 joints die ik per jaar rook staat wel tegenover dat ik hoop en al 500 km per jaar rij met de auto, de rest doe ik met de fiets, bus en trein.
Ik denk dat je de ironie niet doorhebt. De vervuiling van de productie van een extra wagen verdwijnt in het niets tov de vervuiling van het gebruik van een extra wagen was mijn punt, vandaar ook de vergelijkig met uw joint.

Voorbeeldje:
Als ik om mijn brood te verdienen met een Chevy Silverado rondrijd, en ik koop mij een smartje om 's avonds mee rond te bollen. Dan is er inderdaad een vervuilingskost voor de productie van mijn Smart, maar die vervuiling zal niet opwegen tegen de vermindering in vervuiling doordat ik mijn Smart gebruik ipv mijn Chevy voor eigen gebruik.

Over die chevy zelf moet je ook al niet klagen, want daarmee pik ik 's morgens mijn zeven collegas op, en we werken allemaal samen aan de aanleg van het openbaar vervoer dat jij nodig hebt om ergens te geraken.




Het is trouwens leuk om te weten dat een jointje mag omdat het toch 'maar weinig' vervuilt. Ik zat hier al die tijd te denken dat een jointje een totaal overbodig luxeproduct was en dat het verbruik ervan consequentelijk heel gemakkelijk te schappen valt. Enfin, het wordt dus een spelletje van waar je je grenzen legt. Ik vind dus dat mijn hobby eigenlijk toch ook maar weinig vervuilt in vergelijking met een Russische kerncentrale. Zo zie je maar dat je met allerhande maten en gewichten kan werken en dat de jointsmorende greenpeace jan met de pet eigenlijk zwaar hypocriet te werk gaat.

We zullen maar zwijgen van de nutteloze energie die je verspilt wanneer je urenlang computerspelletjes speelt. Schandalig gewoon.

__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:15   #34
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Ik denk dat je de ironie niet doorhebt. De vervuiling van de productie van een extra wagen verdwijnt in het niets tov de vervuiling van het gebruik van een extra wagen was mijn punt, vandaar ook de vergelijkig met uw joint.

Voorbeeldje:
Als ik om mijn brood te verdienen met een Chevy Silverado rondrijd, en ik koop mij een smartje om 's avonds mee rond te bollen. Dan is er inderdaad een vervuilingskost voor de productie van mijn Smart, maar die vervuiling zal niet opwegen tegen de vermindering in vervuiling doordat ik mijn Smart gebruik ipv mijn Chevy voor eigen gebruik.

Over die chevy zelf moet je ook al niet klagen, want daarmee pik ik 's morgens mijn zeven collegas op, en we werken allemaal samen aan de aanleg van het openbaar vervoer dat jij nodig hebt om ergens te geraken.
Moest iedereen car-poolen & 's avonds een smart gebruiken kan dit eventueel kloppen, in alle ander gevallen is het pure quatch.

Citaat:
Het is trouwens leuk om te weten dat een jointje mag omdat het toch 'maar weinig' vervuilt. Ik zat hier al die tijd te denken dat een jointje een totaal overbodig luxeproduct was en dat het verbruik ervan consequentelijk heel gemakkelijk te schappen valt.
Juist daarom mag cannabis...over ironie gesproken.

Citaat:
Enfin, het wordt dus een spelletje van waar je je grenzen legt. Ik vind dus dat mijn hobby eigenlijk toch ook maar weinig vervuilt in vergelijking met een Russische kerncentrale. Zo zie je maar dat je met allerhande maten en gewichten kan werken.
Tomb, zo nen dooddoener, tsssss....

Citaat:
en dat de jointsmorende greenpeace jan met de pet eigenlijk zwaar hypocriet te werk gaat.
LOL!!!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 14:43   #35
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Voor de volledigheid: Ik moet de eerste Smart nog tegenkomen in de VS.

Wat heb je echter liefst Jorge, dat ik alle dagen met die Chevy rondbol omdat ik maar 1 wagen mag hebben, of dat ik hem in de garage laat staan tenzij wanneer ik mijn boot (motorboot jaja ) eens moet vervoeren en dat ik voor de rest met een gewone wagen die veel minder verbruikt rondrijdt?

Ik woon nu toevallig aan de rivier en ik ken meerdere mensen die een truck delen voor als het eens nodig is. Zo wordt mijn truck gebruikt voor beide buren. Dit brengt ons boven het gemiddelde van 1 wagen per persoon met een rijbewijs. Is dat dan zo slecht? Of moeten we allemaal 1 enkele SUV gaan kopen en dan gezellig samen drie maal meer benzine verbranden?
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 15:10   #36
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Vooreerst heb ik vooral u het liefst, Tomb.

Bon, nu serieus, uiteraard ga ik volledig akkoord met wat je doet & ik weet ook (denk tenminste) dat jij wel een milieu bewust iemand bent. Maar ik wou de lijn gewoon doortrekken naar de rest van de Vs bevolking...het lijkt me weinig waarschijnlijk dat ze er ook zo over denken. Daar het milieubewustzijn niet zo groot is als bvb in België. en nog :

Citaat:
Ach, het zegt inderdaad weinig zonder vergelijkende gegevens ( wie weet hoeveel auto's per hoofd België of een van onze buurlanden heeft?). In België is de situatie nauwelijks haalbaar doordat koning auto regeert, wij een transit land zijn, alles dicht bij de deur is & ons land tsjokvol wegen ligt.
Zoals ik reeds kwam te zeggen.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 15:42   #37
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Citaat:
Het is trouwens leuk om te weten dat een jointje mag omdat het toch 'maar weinig' vervuilt. Ik zat hier al die tijd te denken dat een jointje een totaal overbodig luxeproduct was en dat het verbruik ervan consequentelijk heel gemakkelijk te schappen valt. Enfin, het wordt dus een spelletje van waar je je grenzen legt. Ik vind dus dat mijn hobby eigenlijk toch ook maar weinig vervuilt in vergelijking met een Russische kerncentrale. Zo zie je maar dat je met allerhande maten en gewichten kan werken en dat de jointsmorende greenpeace jan met de pet eigenlijk zwaar hypocriet te werk gaat.
Dat verwijt ik nog al eens gekregen van iemand. Als ik zonder vervuiling zou moeten leven, kan ik beter zelfmoord plegen. Dit is namelijk onmogelijk. Van zodra ik eet, doe ik aan milieuvervuiling, van zodra ik me kleed, doe ik aan milieuvervuiling...
Het is de bedoeling zo min mogelijk aan vervuiling te doen door als dit als basisregel te hanteren:
als ik dit koop/gebruikt, kan ik dat niet met een milieuvriendelijker alternatief doen?
Ik ga naar school met de bus. De bus is namelijk een milieuvriendelijker alternatief dan de auto.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 17:54   #38
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
staat wel tegenover dat ik hoop en al 500 km per jaar rij met de auto, de rest doe ik met de fiets, bus en trein.
En waarom doet ge die 500km niet eveneens met de bus, tram, trein of fiets?
Trouwens Da Blacky wanneer - we spreken hier natuurlijk puur theoretisch - alle grondstoffen zouden zijn opgebruikt, is uw probleem toch in een klap verdwenen zeker!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2003, 18:12   #39
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Citaat:
Het is trouwens leuk om te weten dat een jointje mag omdat het toch 'maar weinig' vervuilt. Ik zat hier al die tijd te denken dat een jointje een totaal overbodig luxeproduct was en dat het verbruik ervan consequentelijk heel gemakkelijk te schappen valt. Enfin, het wordt dus een spelletje van waar je je grenzen legt. Ik vind dus dat mijn hobby eigenlijk toch ook maar weinig vervuilt in vergelijking met een Russische kerncentrale. Zo zie je maar dat je met allerhande maten en gewichten kan werken en dat de jointsmorende greenpeace jan met de pet eigenlijk zwaar hypocriet te werk gaat.
Dat verwijt ik nog al eens gekregen van iemand. Als ik zonder vervuiling zou moeten leven, kan ik beter zelfmoord plegen. Dit is namelijk onmogelijk. Van zodra ik eet, doe ik aan milieuvervuiling, van zodra ik me kleed, doe ik aan milieuvervuiling...
Het is de bedoeling zo min mogelijk aan vervuiling te doen door als dit als basisregel te hanteren:
als ik dit koop/gebruikt, kan ik dat niet met een milieuvriendelijker alternatief doen?
Ik ga naar school met de bus. De bus is namelijk een milieuvriendelijker alternatief dan de auto.
En zonder die milieuvervuilende joint kan je niet leven?
En dat computerspelletje, daar bestaan geen milieuvriendelijke alternatieven voor? Ik kan me voorstellen dat schaken bijvoorbeeld minder vervuilend is.

Waarom wel van de auto op de bus overschakelen en niet van de computer naar het bord en van joints roken naar niet roken?

Heb je ten andere ooit al eens alleen op de trein gezeten? Ik wel, en dan denk ik bij mezelf: Toch goed dat ik milieuvriendelijk geweesd ben, want mijn auto, die heeft 200PK, en deze trein amper 20,000PK
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2003, 10:47   #40
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
En zonder die milieuvervuilende joint kan je niet leven?
En dat computerspelletje, daar bestaan geen milieuvriendelijke alternatieven voor? Ik kan me voorstellen dat schaken bijvoorbeeld minder vervuilend is.

Waarom wel van de auto op de bus overschakelen en niet van de computer naar het bord en van joints roken naar niet roken?

Heb je ten andere ooit al eens alleen op de trein gezeten? Ik wel, en dan denk ik bij mezelf: Toch goed dat ik milieuvriendelijk geweesd ben, want mijn auto, die heeft 200PK, en deze trein amper 20,000PK
Komaan, jongens effe serieus blijven. De vergelijking tussen een joint & auto/openbaar vervoer gaat helemaal niet op. Om het woord belachelijk niet in de mond te nemen. Het enige wat jullie proberen te doen is elk argument van een groene jongen in verband te brengen met het agalev standpunt inzake drugs (die over cannabis trouwens terug vindt bij VLD, SP.a, Spirit,...). En nog een joint is niet milieuvervuilend, zoals DaBlacky al kwam te zeggen, alles wat je aan de natuur verandert is in principe milieuvervuiling, hét punt is hoe kan ik zonder comfortverlies minder vervuilen da's de essentie.

Bvb wel een computer gebruiken omdat dat enorme economische voordelen biedt (spreekt voor zich) maar ecologische, namelijk een enorme papierberg die verdwijnt. Economie, ecologie & technologie gaan trouwens perfect hand in hand. Agalev ziet ook de toekomst groener dankzij nieuwe technologiën dus ipv het terug naar de oertijd zoals vele onwetenden beweren is het juist het tegenovergestelde.

En je vb van de treinen die rijden met slechts enkel reizigers is natuurlijk, niet goed, gelukkig heeft de vorige regering daar maatregelen voor genomen. Het goedkopere vervoeren van bejaarden buiten de spitsuren bvb. Anderzijds is er 's morgens ( en ik kan het weten na zo'n 10 jaar met de trein te reizen) soms te weinig plaats voor al die Belgen die naar hun werk sporen, dan mogen er overdag van mij gerust voor een paar enkelingen die treinen rijden...op het einde van de rit zal dit véél meer voordelen opleveren, daar is geen discussie over hoop ik.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be