Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Bijna alle Amerikanen hebben hun roots, hun geschiedenis en hun religie in alle continenten, maar toch voornamelijk in Europa...... wilt dat zeggen dat de wereld en Europa hen toebehoort ?
|
Je weet dat deze vergelijking niet opgaat. Het Amerikaanse volk heeft nooit een eigen staat gesticht in Europa. En dat is het nu juist.
Citaat:
Als men een paar eeuwen of millennium, voor welke reden ook, van huis weg is heeft men volgens mij redelijk gezien geen recht meer op dat huis zelfs niet met de hulp van allerlei boekjes.
|
Ik respecteer uw mening, al vind ik ze zwak onderbouwd. Je moet kunnen zeggen hoe lang. Hoe lang precies. Anders komen daar problemen van.
Maar anderzijds respecteer ik nog meer de mening van de Joden. Zij hebben Israël altijd gezien als hun thuisland. En ze hebben daar naar mijn mening gegronde redenen voor. Het land is verbonden met hun identiteit, geschiedenis, godsdienst, cultuur, noem maar op. En mag ik je er nogmaals op wijzen dat het overgrote merendeel van de wereld dat ook vond, toen Israël hersticht werd.
Het argument van de oorspronkelijke bewoners, is achterhaalt door de Joden. De eerste stichters van de staat Israël.
Paulus.