Los bericht bekijken
Oud 16 september 2006, 15:53   #119
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een andere mentaliteit aanleren. Zondag 17/9/2006 is de autoluwe daag van België en is er in sommige steden dus autoloze zondag.
Een poging om de mensen te leren de auto wat meer thuis te laten.
Grappig dat net die zelfde zondag de VTB zijn autohappening houd in Zolder.
Belachelijke vergelijking. Wat heeft de VTB nu te maken met de Europese politiek. Ik zal even een andere vergelijking maken:
- Zondag 17/9 is er die autoluwe zondag, waarover je het hebt.
- Recent besliste de EU om migratie binnen de EU te stimuleren. Resultaat daarvan is dat hoe langer hoe meer Oost-Europeanen werk zoeken in West-Europa. Hoe komen die Oost-Europeanen naar hier? Met de auto natuurlijk. Of al die Oost-Europese truckchauffeurs die naar West-Europa komen om werk te zoeken. Hoe denk je dat die naar hier komen?

Is het op die manier dat de EU de Europese bevolking een andere mentaliteit wil aanleren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
En als jij vindt dat de regeringen dan dictators zijn als ze in de toekomst dan maar ineens iedereen verplichten de auto te laten staan die dagen.
Wel dan heb je dat te wijten en verwijten en hen die iedereen aanmoedigde die dag eens extra met de auto te gaan rond rijden.
Totale vrijheid en totale democratie bestaat immers niet.
Een vergelijking vergelijking die niks met de grond van de zaak te maken heeft. Als de EU zonodig vindt dat de Europese bevolking milieubewuster moet worden, moet ze maar een gesprek aangaan met de VTB.

Bovendien is het nogal hypocriet om (zoals ik in het eerste deel van mijn reactie aantoon) maatregelen te nemen die het autoverkeer aanwakkeren en daarna met een beschuldigend vingertje te wijzen op een happening van een gewone consumentenorganisatie.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden