Los bericht bekijken
Oud 23 september 2006, 22:05   #70
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Ik heb al eens aangehaald dat de staatsgreep in Thailand een goede zaak is. De rechtse leider, Taksin, gaf de democratie geen kans en kocht als het ware stemmen bij de armere bevolking door leugens en omkoperij. De linkse politiekers maakten geen kans.
De staatsgreep wordt zelfs door de koning gesteund. Gezien de kracht van de koning aldaar, zijn de mensen blij dat Taksin eraf ligt. Nu kan democratie eindelijk terug zijn weg vinden in de Thaise politiek (dat is alvast de bedoeling van de tot nu toe geweldloze staatsgreep.
Hier in België zitten we met exact hetzelfde probleem, maar hier zijn het de linksen die de democratie verkrachten. Ze sluiten 1 miljoen kiezers uit en doen alsof ze niet bestaan.
Een staatsgreep zou wel eens de enige oplossing kunnen zijn om uit de impasse te raken en het kunstmatige cordon sanitaire te laten schieten.
U krijgt hierbij mijn steun. Ik ben voor de democratie, tegen corruptie en allerlei uitvindseltjes om de democratie te boycotten. Het maakt niet uit of men rechts of links is, maar democratie moet gevrijwaard worden.
Een staatsgreep is de negatie van de democratie, geen middel om ertoe te komen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden