Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
Neen. Ik kan dat niet bewijzen. Dat valt niet te bewijzen ook, je kunt immers een kind geen twee keer opvoeden.
|
dacht ik al...
( btw dat heeft niets te maken met een kind tweemaal te kunnen opvoeden hoor... je kan hier hooguit spreken over gemiddelden en niet over specifieke gevallen ... dat is voor alle andere bijzonderheden ook zo )
dat kan je zowat met alles
hangt er ook af wat je nog onder de noiemer 'wetenschappers' wilt rekenen , tiens
Citaat:
En ik vind dat zolang de wetenschap er niet uit is wat nu het beste is voor het kind, dat we moeten opteren voor de meest natuurlijke weg; zijnde een mama en een papa.
|
wel erg grappig
zolang er onzeker is... kiezen we het voor het 'zekere'
net dit laatste hangt af van de visie, tiens
dus houden we het maar bij een dogma
dat kinderen 'groot' worden onder het hoederscahp van heteros is zeker
dat kinderen 'groot' worden onder het hoederschap van 'homos' is evenzeer zeker
Citaat:
In geval van twijfel (en dat is er weldegelijk) moeten we, het zekere voor het onzekere nemen, precies omdat het om kinderen gaat, veel meer dan om holebis.
|
voor mij is er geen twijfel hoor
net zozeer voor wat betreft de gemeenschappelijke academische visie hierop...
maar als je dan toch wilt...
de cijfers spreken voor zich hé... laten we zekere voor het onzeker houden en alle kinderen ontrekken van heterohouderschap
Citaat:
Bovendien mag ik theoretisch gezien, in dat geval wél vragen om een bewijs van het tegendeel. Maar ook dat is niet leverbaar, gezien een kind geen twee keer opgevoed kan worden.
|
zwijg er dan ook over
het empirisch bewijs is reeds geleverd en zal blijven geleverd worden... veranderde wetgeving of niet
Citaat:
Eén ding weet ik wél zeker.
Mocht er iets met mij gebeuren zodat ikzelf niet meer kan instaan voor de opvoeding van mijn kinderen en ik heb de keuze of ze in een homo- of heterogezin terechtkomen, dan kies ik resoluut voor dat heterogezin. Niet omdat ik homohater ben of omdat ik discrimineer of zo, maar omdat ik de voorkeur geef aan het meest natuurlijke.
|
dat is dan jouw persoonlijke keuze
... niet meer niet mender
je hebt dat al eens gebruikt als 'argument'
voor elk van zulke persoonlijke keuzes kan je een tegenvoorbveeld geven...
van wanneer laat men persoonlijke keuzes deel uitmaken van een collectief te beslissen keuze ?
Citaat:
Trouwens, en dat wordt vaak vergeten, komt een kind altijd uit een heterogezin. Plotse veranderingen zijn nooit aangewezen in de opvoeding. Integendeel zelfs.
|
zeverargument ... natuurlijk
er zijn tal van voorbeelden waarbij dat oorspronkelijk 'heterogezin' ( als je dat al zo mag noemn ) niet langer duurt dan de conceptie en vervangen wordt door een ander gezin
of ben jij er eentje dat meent dat het kind in kwestie 'gezegend' wordt met een oerbewustzijn inzake zijn biologische verwordheid ?
Citaat:
Is dit een antwoord op uw vraag?
|
jammer...
duidelijk niet dus, Paulus
en dan nam ik nog de moeite dat punt voor punt te voorzien van wat weerwerk... terwijl het ( jouw antwoord dus ) klaar als pompwater had moeten zijn teneinde adoptie niet open te stellen voor holebis
Praha