Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2006, 16:40   #101
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat stel je daar tegenover? Als ik het bewijs, ga je dan je standpunt inzake holebiadoptie veranderen? Anders vind ik het ook de moeite niet hoor.
ja hoor
definitief
maar je realiseert je ook precies wat je moet bewijzen ?

Citaat:
Ik kan net zo goed zeggen dat jij maar moet aantonen waar ik lieg.
dat is geen kwestie van of jij zou liegen, paulus
waar haal je datte ?
dat is een kwestie van dat je mij zou vragen dat de roze olifant die in stationaire baan rond pluto orbiteert niet zou bestaan terwijl het jouw taak is aan te tonen dat het wel zo zou zijn

Citaat:
Paulus.
Praha
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:41   #102
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 16:42.
Oud 24 september 2006, 16:43   #103
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ja hoor
definitief
maar je realiseert je ook precies wat je moet bewijzen ?

dat is geen kwestie van of jij zou liegen, paulus
waar haal je datte ?
dat is een kwestie van dat je mij zou vragen dat de roze olifant die in stationaire baan rond pluto orbiteert niet zou bestaan terwijl het jouw taak is aan te tonen dat het wel zo zou zijn

Praha
Ok. Vertel mij eens (om geen tijd te verliezen) heel duidelijk wat precies ik moet bewijzen in deze.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:46   #104
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja natuurlijk hebben zij dat recht, slimmeke ( in acht genomen datgene wat zij stellen en geen verdere veronderstellingen )
zeg jij mij eens waarom dat niet zou kunnen
Kunt u eens verduidelijken wat u bedoeld met" in acht genomen wat zij stellen en geen verdere vronderstellingen", kan aan mij liggen maar waar it de duidelijkheid? Indien het uw bedoeling is van pedo's een partij te laten oprichten en zich mogelijk verkiesbaar te stellen, met het gvolg zoals ik aan heftruck heb gevraagd als tweede fase kinderen te adopteren. Moet ik zeggen dat VOOR het eerste is bereikt, mijn grens van tolerante ruimschoots is bereikt, dus dat tweede zou dan al zeker niet denkbaar kunnen zijn. Ben ik nu geweldig intolerant, wel dan wil ik u danken voor deze eer. Het zou me zeer op de maag liggen moest iets van het laagste wat het menselijk ras op de wereld heeft gezet de mogelijkheid krijgen zich te laten horen en mischien nog gunsten te kunnen afdwingen.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 24 september 2006 om 16:47.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:49   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok. Vertel mij eens (om geen tijd te verliezen) heel duidelijk wat precies ik moet bewijzen in deze.

Paulus.
je hebt daar geen idee van ?
dit is al te gek, Paulus ... en toch maar blijven repliek geven

maar... ik wil je dat wel cadeau doen hoor
wat jij dus precies moet bewijzen dat er een causaal verband zou zijn tussen homogene samenstelling ouders is nadelig voor de opvoeding van kinderen
( kom dus niet af dat ze gepest zouden worden op latere leeftijd opzo ..
dat argument geldt voor andere speciale samenstellingen ook
kom ook niet af dat die kinderen geen 'normale' opvoeding zouden krijgen etc )
lukt je datte ?

Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 16:49.
Oud 24 september 2006, 16:51   #106
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en sinds wanneer laten we het kind kiezen bij een adoptieprocedure ?
mij niet gelaten hoor ( indien het enigszins realistisch uitvoerbaar is ) maar wees dan verder ook consequent in je hypothetische stelling
Ze kunnen niet kiezen, maar hoe meer kinderen geadopteerd worden, hoe beter. Iedereen wordt er gelukkig van. De "Ouders", en het kind zelf ook. Zeker als het afkomstig is van een arm land.
Oud 24 september 2006, 16:52   #107
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Kunt u eens verduidelijken wat u bedoeld met" in acht genomen wat zij stellen en geen verdere vronderstellingen", kan aan mij liggen maar waar it de duidelijkheid? Indien het uw bedoeling is van pedo's een partij te laten oprichten en zich mogelijk verkiesbaar te stellen, met het gvolg zoals ik aan heftruck heb gevraagd als tweede fase kinderen te adopteren. Moet ik zeggen dat VOOR het eerste is bereikt, mijn grens van tolerante ruimschoots is bereikt, dus dat tweede zou dan al zeker niet denkbaar kunnen zijn. Ben ik nu geweldig intolerant, wel dan wil ik u danken voor deze eer. Het zou me zeer op de maag liggen moest iets van het laagste wat het menselijk ras op de wereld heeft gezet de mogelijkheid krijgen zich te laten horen en mischien nog gunsten te kunnen afdwingen.
daarmee wil ik zeggen dat we letterlijk ( zeer naïef ) zouden nemen waar ze precies voor opkomen
en dat is dacht ik dat een minderjarige ( tot minimum 12 dacht ik ) het recht zou moeten hebben om een seksuele relatie aan te gaan met een volwassene ... zondermeer
we spreken dus verder niet over alle problematiek vandien inzake machtsverhoudingen etc
Oud 24 september 2006, 16:57   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilles Bekijk bericht
Ze kunnen niet kiezen, maar hoe meer kinderen geadopteerd worden, hoe beter. Iedereen wordt er gelukkig van. De "Ouders", en het kind zelf ook. Zeker als het afkomstig is van een arm land.
ah voila
daar komt het op neer
en er is een adoptieraad die (probeert) in te schatten wie, wat, waar het best geschikt daarvoor zouden zijn
meer kunnen we niet doen dacht ik... zo
maw die raad kan dus best van oordeel zijn dat een heterokoppel bv niet in aanmerking zou komen omdat ze denken dat dat koppel er niets van zal brouwen maar kan net zogoed van oordeel zijn dat een homokoppel er niets van zal terecht zal brengen ( dat kan oa inherent zijn aan de soort relatie in context van )

ik vraag me echt af wat jullie nog meer wensen ...
in principe ( 'k zeg niet dat daar geen potje van kan gemaakt worden ) is de verzekering naar de toekomst beter dan bij een natuurlijke situatie

summier ...
het gaat niet over recht op adoptie
het gaat over recht om zich kandidaat te stellen
erken je dit laatste niet dan staat dit gelijk met de 'wetenschap' dat ze niet kandidaat geschikt zouden zijn... en dat is hier (nogmaals) de issue

Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 17:00.
Oud 24 september 2006, 17:00   #109
bartje
Minister-President

Standaard

Oef oef oef eindelijk, uiteindelijk eens een VB'er waar je normaal mee kan discussieren: nl Brecht Laitem.

Wel ik kan alle begrip opbrengen voor mensen die niet gewonnen zijn voor adoptie door holebikoppels en ik noem ze zeker en vast geen homohaters; wel integendeel. Ik geef héél eerlijk toe aan het idee dat het wennen is: 2 mama's en 2 papa's en dat sommigen daar niet klaar voor zijn en denken aan het belang van het kind wat uiteraard primoderiaal is; ik geef ook héél grif toe dat ik erzelf nog helemaal niet uit ben om samen met mijn patner een kind te adopteren; dat is iets waar je beiden, ik herhaal nogmaals BEIDEN niet voor 100 % maar voor 200 % moet achterstaan, als er één van de twee ook maar iets van twijfels heeft begin je er beter niet aan!

Die andere reacties van zogezegde coming out bij hetero's vind ik maar onzettend zwak en laag bij de gronds, is hier weer een veel betekend bewijs dat er niet beseft wordt wat er omgaat bij holebi's die zich moeten outen!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:03   #110
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Oef oef oef eindelijk, uiteindelijk eens een VB'er waar je normaal mee kan discussieren: nl Brecht Laitem.

Wel ik kan alle begrip opbrengen voor mensen die niet gewonnen zijn voor adoptie door holebikoppels en ik noem ze zeker en vast geen homohaters; wel integendeel. Ik geef héél eerlijk toe aan het idee dat het wennen is: 2 mama's en 2 papa's en dat sommigen daar niet klaar voor zijn en denken aan het belang van het kind wat uiteraard primoderiaal is; ik geef ook héél grif toe dat ik erzelf nog helemaal niet uit ben om samen met mijn patner een kind te adopteren; dat is iets waar je beiden, ik herhaal nogmaals BEIDEN niet voor 100 % maar voor 200 % moet achterstaan, als er één van de twee ook maar iets van twijfels heeft begin je er beter niet aan!

Die andere reacties van zogezegde coming out bij hetero's vind ik maar onzettend zwak en laag bij de gronds, is hier weer een veel betekend bewijs dat er niet beseft wordt wat er omgaat bij holebi's die zich moeten outen!
waar we wel even moeten bij vermelden ... dat onafgezien van die nieuwe wetgeving of niet men dat reeds decennia lang moet doen
Oud 24 september 2006, 17:04   #111
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Gaat het eigenlijk nog over die homospelen of subsidies?
Oud 24 september 2006, 17:05   #112
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je hebt daar geen idee van ?
dit is al te gek, Paulus ... en toch maar blijven repliek geven

maar... ik wil je dat wel cadeau doen hoor
wat jij dus precies moet bewijzen dat er een causaal verband zou zijn tussen homogene samenstelling ouders is nadelig voor de opvoeding van kinderen
( kom dus niet af dat ze gepest zouden worden op latere leeftijd opzo ..
dat argument geldt voor andere speciale samenstellingen ook
kom ook niet af dat die kinderen geen 'normale' opvoeding zouden krijgen etc )
lukt je datte ?
Neen. Ik kan dat niet bewijzen. Dat valt niet te bewijzen ook, je kunt immers een kind geen twee keer opvoeden.

Maar ik kan wel bewijzen dat wetenschappers het er niet over eens zijn. Er zijn wetenschappers die beweren dat het wel een verschil uitmaakt. bv: http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm

En ik vind dat zolang de wetenschap er niet uit is wat nu het beste is voor het kind, dat we moeten opteren voor de meest natuurlijke weg; zijnde een mama en een papa.

In geval van twijfel (en dat is er weldegelijk) moeten we, het zekere voor het onzekere nemen, precies omdat het om kinderen gaat, veel meer dan om holebis.

Bovendien mag ik theoretisch gezien, in dat geval wél vragen om een bewijs van het tegendeel. Maar ook dat is niet leverbaar, gezien een kind geen twee keer opgevoed kan worden.

Eén ding weet ik wél zeker.

Mocht er iets met mij gebeuren zodat ikzelf niet meer kan instaan voor de opvoeding van mijn kinderen en ik heb de keuze of ze in een homo- of heterogezin terechtkomen, dan kies ik resoluut voor dat heterogezin. Niet omdat ik homohater ben of omdat ik discrimineer of zo, maar omdat ik de voorkeur geef aan het meest natuurlijke.

Trouwens, en dat wordt vaak vergeten, komt een kind altijd uit een heterogezin. Plotse veranderingen zijn nooit aangewezen in de opvoeding. Integendeel zelfs.

Is dit een antwoord op uw vraag?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:06   #113
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Gaat het eigenlijk nog over die homospelen of subsidies?
nog ruimer ... vrees ik
Oud 24 september 2006, 17:07   #114
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog ruimer ... vrees ik
Ruimer zou ik niet willen gaan.
Oud 24 september 2006, 17:12   #115
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens homohater en VB'er Philippe Van De Sande zouden de Eurogames er niet komen in juni volgend jaar mocht het VB aan de macht zijn. Hij zegt dat het extravagant en decadent is....

Ook het volgende: wie als holebi Antwerpen wil verkennen hoeft ook niet op de steun van het VB te rekenen. Op een persconferentie in oktober vorig jaar sprak homohater FDW zich uit tegen alle financiële steun van het stadsbestuur aan holebiverenigingen.

En zo kan ik nog doorgaan en dat zal ik doen ook met nog meer citaten van VB homohaters; en oh neen uiteraard wordt er weer gezegd door de homohaters dat ze niets tegen homo's hebben.
Respectlozen zijn het, iemand die gelukkig wil zijn mag ook niet meer volgens als het niet in hun kraampje past.
Ik denk dat jij met al homotopics heel wat homohaat aan het zaaien bent. Gelukkig weet ik dat alle homo's niet denken zoals jij, want dan zou ik mijn mening over hen moeten herzien.

Laatst gewijzigd door Duym : 24 september 2006 om 17:13.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:21   #116
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Ik denk dat jij met al homotopics heel wat homohaat aan het zaaien bent. Gelukkig weet ik dat alle homo's niet denken zoals jij, want dan zou ik mijn mening over hen moeten herzien.
Tja de waarheid kwest blijkbaar en vooral als blijkt dat homo-uitspraken die uit een mond van een VBer komen niet bepaald lief te noemen zijn; of vind jij het normaal dat A. Colen zich al laagdunkend doet over haar homobroer?

Vind jij het normaal dat A. Colen zegt en lees goed: biseksuelen vrijen met mannen en vrouwen TEGELIJK.

Vind jij het normaal dat R. Catrysse zegt dat het begint met het homohuwelijk en eindigt met het legaal maken van bestaliteiten.

Vind jij die uitspraak van VBer Joris normaal: Met privégeld mag iedereen zo dwaas doen als hij wil, maar met overheidsgelden adopteer je geen lesbische pinguïns.

Vind jij het normaal en ik citeer letterlijk den uitspraak van B. Laeremans: Wij zullen hard ons best doen om deze wet af te schaffen. Ik geloof ook dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen enkele tientallen of honderden homokoppels van de regeling gebruik zullen hebben gemaakt (…). Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsporing die er vandaag wordt aangericht (…).”

Vind jij het normaal dat.... zo kan ik nog effe doorgaan.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 24 september 2006, 17:21   #117
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Ik kan dat niet bewijzen. Dat valt niet te bewijzen ook, je kunt immers een kind geen twee keer opvoeden.
dacht ik al...
( btw dat heeft niets te maken met een kind tweemaal te kunnen opvoeden hoor... je kan hier hooguit spreken over gemiddelden en niet over specifieke gevallen ... dat is voor alle andere bijzonderheden ook zo )

Citaat:
Maar ik kan wel bewijzen dat wetenschappers het er niet over eens zijn. Er zijn wetenschappers die beweren dat het wel een verschil uitmaakt. bv: http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm
dat kan je zowat met alles
hangt er ook af wat je nog onder de noiemer 'wetenschappers' wilt rekenen , tiens

Citaat:
En ik vind dat zolang de wetenschap er niet uit is wat nu het beste is voor het kind, dat we moeten opteren voor de meest natuurlijke weg; zijnde een mama en een papa.
wel erg grappig
zolang er onzeker is... kiezen we het voor het 'zekere'
net dit laatste hangt af van de visie, tiens
dus houden we het maar bij een dogma

dat kinderen 'groot' worden onder het hoederscahp van heteros is zeker
dat kinderen 'groot' worden onder het hoederschap van 'homos' is evenzeer zeker

Citaat:
In geval van twijfel (en dat is er weldegelijk) moeten we, het zekere voor het onzekere nemen, precies omdat het om kinderen gaat, veel meer dan om holebis.
voor mij is er geen twijfel hoor
net zozeer voor wat betreft de gemeenschappelijke academische visie hierop...
maar als je dan toch wilt...
de cijfers spreken voor zich hé... laten we zekere voor het onzeker houden en alle kinderen ontrekken van heterohouderschap

Citaat:
Bovendien mag ik theoretisch gezien, in dat geval wél vragen om een bewijs van het tegendeel. Maar ook dat is niet leverbaar, gezien een kind geen twee keer opgevoed kan worden.
zwijg er dan ook over
het empirisch bewijs is reeds geleverd en zal blijven geleverd worden... veranderde wetgeving of niet

Citaat:
Eén ding weet ik wél zeker.
Mocht er iets met mij gebeuren zodat ikzelf niet meer kan instaan voor de opvoeding van mijn kinderen en ik heb de keuze of ze in een homo- of heterogezin terechtkomen, dan kies ik resoluut voor dat heterogezin. Niet omdat ik homohater ben of omdat ik discrimineer of zo, maar omdat ik de voorkeur geef aan het meest natuurlijke.
dat is dan jouw persoonlijke keuze
... niet meer niet mender
je hebt dat al eens gebruikt als 'argument'
voor elk van zulke persoonlijke keuzes kan je een tegenvoorbveeld geven...
van wanneer laat men persoonlijke keuzes deel uitmaken van een collectief te beslissen keuze ?

Citaat:
Trouwens, en dat wordt vaak vergeten, komt een kind altijd uit een heterogezin. Plotse veranderingen zijn nooit aangewezen in de opvoeding. Integendeel zelfs.
zeverargument ... natuurlijk
er zijn tal van voorbeelden waarbij dat oorspronkelijk 'heterogezin' ( als je dat al zo mag noemn ) niet langer duurt dan de conceptie en vervangen wordt door een ander gezin
of ben jij er eentje dat meent dat het kind in kwestie 'gezegend' wordt met een oerbewustzijn inzake zijn biologische verwordheid ?

Citaat:
Is dit een antwoord op uw vraag?
jammer...
duidelijk niet dus, Paulus
en dan nam ik nog de moeite dat punt voor punt te voorzien van wat weerwerk... terwijl het ( jouw antwoord dus ) klaar als pompwater had moeten zijn teneinde adoptie niet open te stellen voor holebis

Citaat:
Paulus.
Praha

Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 17:23.
Oud 24 september 2006, 17:21   #118
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Tja omdat ik mijn mond durf opendoen en de homohaat en discriminatie aan de kaak wil stellen maar blijkbaar mag dat ook niet meer.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 24 september 2006, 17:22   #119
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ruimer zou ik niet willen gaan.
niet ruimer dan het rationeel economisch natuurrecht zal je bedoelen
Oud 24 september 2006, 17:24   #120
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja omdat ik mijn mond durf opendoen en de homohaat en discriminatie aan de kaak wil stellen maar blijkbaar mag dat ook niet meer.
Zeggen dat subsidies illegitiem zijn, is geen teken van homohaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be