Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
LONDEN - De populariteit van de Britse premier Tony Blair en van de Labourpartij is weer gestegen, en dat ondanks het onderzoek naar de zelfmoord van regeringsdeskundige David Kelly en de moeilijkheden in Irak. Dat blijkt uit een peiling van het Populusinstituut waarvan de resultaten vandaag in de Times werden gepubliceerd.
Volgens de peiling zou 39 procent van de ondervraagde personen bij een algemene verkiezing voor Labour stemmen, wat de partij een voorsprong geeft ten opzichte van de conservatieven (34 procent) en de liberaal-democraten (19 procent).
De Labourpartij is met vijf procentpunten vooruitgegaan in vergelijking met de resultaten van een gelijkaardige peiling begin augustus. De Conservatieven hebben twee punten gewonnen, terwijl de liberaal-democraten, de enigen die zich verzetten tegen de oorlog in Irak, met zes procentpunten achteruitgingen. Tony Blair zelf scoorde 5,14 op een schaal van 10, begin augustus was dat nog 4,92. Zijn conservatieve rivaal, Iain Duncan Smith, die begin augustus 4,35 haalde, moet het nu stellen met 4,25 op 10. Voor de peiling werden 1.011 volwassenen ondervraagd.
De toename van de Labourpartij en haar leider is mogelijk te verklaren door de eerste tekenen van een economische heropleving, aldus de Times. Dit goede nieuws zou het negatieve effect van de verslechterde situatie in Irak, waar momenteel bijna 10.500 Britse soldaten gelegerd zijn, gedeeltelijk kunnen opheffen.
|
Ik heb reeds vorige week hetzelfde gemeld over George W. Bush.
Met andere woorden, hoe hard ze ook gaan proberen, zo rap zullen de anti's ze nog niet kwijt, de leiders van de coalition of the willing.
Gelukkig maar. 
|
Eigenlijk hoop ik dat geen van beide opnieuw herkozen wordt. Zowel Bush als Blair dus. En als het kan ook Berlusconi liever niet.
|
Dat is jouw volste recht. Wij leven immers in democratieën, waar vrijheid van mening en kiesrecht bestaan.
Mijn voorkeur gaat naar een herverkiezing van zowel Bush als van Blair.
Berlusconi, da's een clown, maar zijn invloed is niet groter als dat van onze clown Lowie. Veel maakt het dus niet uit, of die erbij zijn of niet.