Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Ontevreden zijn met de huidige regering is een zeer fatsoenlijke daad. Het is het recht van eenieder om te stellen "alles kan beter" en elke politicus, zelf één in de regering zal dit doen, omdat het anders een meeloper is.
Alles kan beter is mijn lijfspreuk. Maar dan kom ik, als ik aan politiek doe, af met alternatieven, suggesties en probeer daar mensen van te overtuigen.
Dat is het werk van een opposant, een backbencher. Een bestuurder moet gewoon zijn werk doen.
Wat jij doet is fictieve problemen aanhalen en er nooit een oplossing voor aanbieden. (wat overigens gezien de aard van de problemen nogal moeilijk is).
Dat noem ik dus gewoon gekte.
Ik begrijp heel goed je standpunt. Het is zot.
|
1) ik kaart geen fictieve problemen aan. Skinheads en migrantenboefjes bestaan echt (al wil jij dat laatste misschien ontkennen, het is uw volste recht, want het gaat niet over de Holocaust) en ik ga er van uit dat ze allebei veroorzaakt worden door dezelfde malaise in de samenleving. Deze jongeren zijn volgens mij twee kanten van 1 medaille. Er is namelijk een enorme jongerenwerkloosheid en de kansarmoede neemt toe, vooral bij lager geschoolden. Niet iedereen leeft in luxe en heeft alle mogelijkheden.
2) op de eerste plaats pleit in voor een open dialoog en freedom of speech, want enkel zo kunnen we de echte problemen in kaart brengen en hoeven we niet achter veronderstellingen en spoken te gaan jagen.
3) mensen zijn moeilijk te veranderen. Ik ben niet de alwijze, almachtige en ik ga er niet van uit dat ik oplossingen heb voor elk probleem. Zelfs de politiek slaagt er niet in om kwesties rond Zaventem en ga zo verder op te lossen.
4) men kan niet voor iedereen goed doen, dus moet met op de eerste plaats de meerderheid tevreden proberen te stellen, in mijn ogen. Slechts als de meerderheid het goed heeft, is er plaats voor minderheden en kunnen die respect afdwingen. Als men hem systematisch gaat voorsteken, zoals nu (met goede bedoelingen) doet, krijgt men een scheefgetrokken situatie.
Wat is het ergst? Een migrant die hier geen werk vindt, door zijn afkomst/uiterlijk, maar wel een uitkering krijgt en dus niet volledig in de kou staat, doordat een Belg in zijn plaats werkt. Of moet die Belg misnoegd toezien hoe ze die allchtoon aannemen, omdat door de anti racisme- en discriminatieweten bij gelijke referenties de allochtoon moet aangenomen worden, om geen kans op vervolging te lopen. Deze Belg kropt zijn woede op en vroeg of laat gaat er een woonwagen in de fik. Moet deze malaise blijven duren, totdat er nog meer doden vallen? Ieder in zijn land is veiliger.
Feit blijft dat er meer werklozen dan jobs zijn en het lijkt me nuttiger en beter om de gastarbeiders, die hier met hun gezinnen een surplus zijn gaan vormen, terug te sturen, zodat alle economiën terug in evenwicht kunnen geraken.