Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2006, 11:20   #81
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Onze lieve Eric altijd bereid tot een vriendelijke vredelievende discussie
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 12:06   #82
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Onze lieve Eric altijd bereid tot een vriendelijke vredelievende discussie
Wat een mooi antwoord!
Je zucht naar respect is vertederend. Het is zo ridicuul van met een haat-ideologie respect te zoeken bij de overgrote meerderheid van de bevolking!
Je klinkt als een mafia baas, die na een hele stad te hebben leeggezogen en geterroriseerd een kapitaal te hebben opgebouwd (zoals het VB door te liegen en te schimpen aan veel stemmen is geraakt) nu heilig verontwaardigd is omdat hij niet op de tombola van de pastoor wordt uitgenodigd.

Respect van respectabele mensen krijg je niet door een mooi kostuum, het uitzicht van de ideale schoonzoon, of door het zoete vooisje dat jij hier zo meent aan te nemen.

Je respect krijg je door respectable ideeën te verdedigen, niet door onmenselijke prietpraat te vertellen op een beschaafd toontje.

Van die booer: geen Eieren.
Ik heb met je te doen, maar moet toch soms lachen.

Ik heb eerlijk gezegd meer respect voor Hellfiger en nog een paar pipos die me de huid volschelden omdat ze (terecht!) een flinke veeg uit de pan krijgen van uw dienaar dan van je onozele tjeventoontje.
Mij met de voornaam aanspreken is een trucje. Maar mijn vrienden spreken me met mijn voornaam aan... en die is niet eens Eric maar... vul in.
Jij bent een soort tjeef: schijnbaar beleefd maar in de grond fanatiek fundamentalistisch. Ik ken dat. Het pakt niet.

Vergeet niet dat oplichters er vaak heel braaf en beleefd uitzien. Maar in de grond verachten ze hun slachtoffers.

Die leiders van het VB moeten echt wel neerkijken op het stemvee dat voor hun fratsen valt...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 september 2006 om 12:10.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 12:14   #83
luc broes

Standaard

Als je maar kunt lachen Eric, hopelijk ook soms met jezelf
Oud 26 september 2006, 12:30   #84
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De advocaat van de duivel spelen, doe jij dat? In mijn ogen diaboliseer jij, dat is heel iets anders.
Zo is het cirkeltje weer rond. De pot verwijt de ketel en we draaien rondjes, dan hoef je niet verder na te denken.

Citaat:
Ik weet niet eens wie jij bent: je verbergt je zoals zovelen hier achter een avatar, durft je zelf niet te manifesteren, ik ken je als een schim. Dat je een mens bent is duidelijk, je kan typen. Maar zoals ik al vele keren stelden: respect voor je fobie, je manie en je gefantaseer kan ik niet hebben.
Het is duidelijk ziekelijk.
Ik schrijf mijn naam en adres niet op dit forum, gewoon omdat niet iedereen even verdraagzaam is. Je moet geen respect hebben voor mij. Jij kan me enkel en alleen beledigen en duidelijk niet ingaan op de essentie van de zaak, die ik hier probeer aan te kaarten.
Daarnaast dacht ik dat begrip hebben voor zieken een vorm van naastenliefde was.

Citaat:
Een vreemde verdraagzaamheid: als je mijn argumenten niet aanvaardt zal je branden in de hel. Ik heb dat soort gedaas heel mijn leven gehoord door bruine en witte paters. Maar die hadden een beter excuus: zij verdedigden de naastenliefde, zij het door kinderen te terroriseren. Jij wil een heel grote meerderheid opjagen tegen een kleine minderheid. Zo klein dat we ze op dit forum nooit te horen krijgen, wat al genoeg zegt, niet?
Ik pleit ervoor dat begrip van beide kanten moet komen. Branden in de hel? Man, ik geloof daar niet eens in. Jij probeert iedereen tegen mensen als ik op te jutten, maar ik begrijp uw soort van verdraagzaamheid. Ik ben ook zo geweest.

Citaat:
Ik heb integendeel geen begrip voor onbegrip. Waar haal je dat???
Wie schakelt er wie uit? En waar zag je dat gebeuren? Zie je echt geen verschil meer tussen realiteit en je waanbeelden?
Jammer, want ik probeer je te begrijpen. Alleen kan ik niet rechtdoor antwoorden op iemand die zich in kronkels en bochten wringt om de aandacht van de essentie van iemands nuchtere vaststellingen af te leiden, als deze niet in diens kraam passen.

Citaat:
Jaja: ik ben degene die discrimineert! Kan je nog een stapje verdergaan en zeggen dat ik de Vlamingenhaat heb uitgevonden die aan de basis ligt van het ontstaan van de Islam?
Dat zeg je zelf.

Citaat:
Als jij je veiliger voelt tussen geweldadige macho's dan in het gezelschap van een assertieve pacifist dan wens ik je veel geluk in je cariere. Hopelijk heb je een goede verzekering tegen ongevallen ...
Assertieve pacifist? Zo klink je niet, maar geen nood, toen ik nog jong en onbezonnen was, ben ik ook eens in de prak geslagen door een groepje skinettes, die het niet aanvaarden dat ik hun vriendjes voor domme kaalkoppen uitschold. Ze gaven me de kans om me te verontschuldigen en ik ben ze blijven uitlachen. Achteraf beschouwd heb ik die rammeling verdient met mijn verdraagzaamheid. Het heeft me goed aan het denken gezet.

Citaat:
Volledig de pedalen kwijt dus. De haters zacht vinden, degenen die hen counteren gewelddadig. Begin een fonds voor serial killers: die worden ongehoord hard aangepakt door het gerecht!
Man man man ... de toon die jij hier aanslaat, doet met vermoeden dat tolerantie inderdaad ver weg is in onze maatschappij en niet alleen bij extreem rechts.
Oud 26 september 2006, 12:48   #85
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Zo is het cirkeltje weer rond. De pot verwijt de ketel en we draaien rondjes, dan hoef je niet verder na te denken....

Man man man ... de toon die jij hier aanslaat, doet met vermoeden dat tolerantie inderdaad ver weg is in onze maatschappij en niet alleen bij extreem rechts.
Heb je nu nog niet begrepen dat een discussie met onzen Eric ijdele hoop is.
Oud 26 september 2006, 12:48   #86
ericferemans

Standaard

Tja,
Je zal moeten leren dat wie kaatst de bal moet verwachten, dat wie vuur eet vonken schijt en dat wie een grote smoel openzet daarna goed zal moeten leren slikken.
Jij verwijt honderdduizenden mensen vanalles en nog wat. Omdat je in mijn ogen gestoord bent, of omdat je vreselijk geborneerd bent.
Indien ik jou dan eens zelf onder handen neem begin je te janken.
Er is een verschil tussen ons beiden, niet alleen qua omvang van het aantal mensen dat we aanpakken, maar ook qua moraal:
ik val één persoon aan die honderdduizenden vernedert, en zet die op zijn plaats. Jij bent de degenen die honderdduizenden vernedert. Ongehinderd door enige gène.
Madame sans gène spelen mag je leuk vinden maar het is vals en niet toelaatbaar.
Oud 26 september 2006, 12:54   #87
Boadicea

Standaard

Citaat:
Tja,
Je zal moeten leren dat wie kaatst de bal moet verwachten, dat wie vuur eet vonken schijt en dat wie een grote smoel openzet daarna goed zal moeten leren slikken.
Jij verwijt honderdduizenden mensen vanalles en nog wat. Omdat je in mijn ogen gestoord bent, of omdat je vreselijk geborneerd bent.
Er is een verschil tussen ons beiden, niet alleen qua omvang van het aantal mensen dat we aanpakken, maar ook qua moraal:
ik val één persoon aan die honderdduizenden vernedert, en zet die op zijn plaats. Jij bent de degenen die honderdduizenden vernedert. Ongehinderd door enige gène.
Madame sans gène spelen mag je leuk vinden maar het is vals en niet toelaatbaar.
Ja, ik verwijt onze regering dat ze niet goed werkt en problemen creëert in plaats van op te lossen. Dat er verschillende onschuldige slachtoffers door vallen, keur ik niet goed, maar jij begrijpt duidelijk compleet de ballen van mijn standpunt niet en ik geloof dat ik het al genoeg heb toeglicht.
Ik ga dus niet als een idioot in herhaling blijven vallen omdat sommige liggen te slapen in de les, want dat zou zeer oneerbiedig zijn tegenover de leerlingen die wel willen opletten.
Maar tja, dan ben je racist en discrimineer je, omdat sommige niet weten hoe ze iemands posts uit het verleden moeten herlezen.
Oud 26 september 2006, 12:55   #88
Boadicea

Standaard

Citaat:
Heb je nu nog niet begrepen dat een discussie met onzen Eric ijdele hoop is.
Ik heb het wel door. Maar iemand moet de peuter zijn tutter geven, anders flipt hij.
Oud 26 september 2006, 13:00   #89
ericferemans

Standaard

Citaat:
Ja, ik verwijt onze regering dat ze niet goed werkt en problemen creëert in plaats van op te lossen.
Ontevreden zijn met de huidige regering is een zeer fatsoenlijke daad. Het is het recht van eenieder om te stellen "alles kan beter" en elke politicus, zelf één in de regering zal dit doen, omdat het anders een meeloper is.

Alles kan beter is mijn lijfspreuk. Maar dan kom ik, als ik aan politiek doe, af met alternatieven, suggesties en probeer daar mensen van te overtuigen.
Dat is het werk van een opposant, een backbencher. Een bestuurder moet gewoon zijn werk doen.

Wat jij doet is fictieve problemen aanhalen en er nooit een oplossing voor aanbieden. (wat overigens gezien de aard van de problemen nogal moeilijk is).
Dat noem ik dus gewoon gekte.

Ik begrijp heel goed je standpunt. Het is zot.

Jij haat andere culturen, de islam onder meer. Je hebt een absurde schrik hiervan. Maar dit is precies het grote probleem: als je mensen wil laten samenleven zoek je naar een manier om dit te doen, niet naar manieren om dit tegen te houden.
Vanzelfsprekend zoekt onze regering naar oplossingen voor allerlei problemen. In feite zijn alle partijen het eens over de problemen die er zijn!
Iedereen wil armoede, misdaad, onveiligheid, ziekte uitbannen!

Alleen hebben partijen daar een andere strategie, een andere taktiek en andere middelen voor, om dit te bereiken. Daarenboven zijn er nog steeds zeer sterke machten (economische, sociale, culturele, godsdienstige) die dit doorkruisen en waar men mee moet afrekenen of rekening houden.

Mensen zoals jij kankeren enkel, en verhogen de spanningen in de maatschappij, zonder ooit één bijdrage te leveren aan de oplossing. Daarenboven dan nog zeggen dat de overheid niet weet wat ze doet is naïef.
Dom, naïef, gek.
En toon nu eens aan welke prachtige tovermiddelen jij hebt die de regering nog niet kent om om het even welk probleem op te lossen, je mag kiezen.
En probeer dan een meerderheid te vormen door mensen te overtuigen, niet door te zagen of blindweg haat te zaaien.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 september 2006 om 13:06.
Oud 26 september 2006, 13:14   #90
Boadicea

Standaard

Citaat:
Ontevreden zijn met de huidige regering is een zeer fatsoenlijke daad. Het is het recht van eenieder om te stellen "alles kan beter" en elke politicus, zelf één in de regering zal dit doen, omdat het anders een meeloper is.

Alles kan beter is mijn lijfspreuk. Maar dan kom ik, als ik aan politiek doe, af met alternatieven, suggesties en probeer daar mensen van te overtuigen.
Dat is het werk van een opposant, een backbencher. Een bestuurder moet gewoon zijn werk doen.

Wat jij doet is fictieve problemen aanhalen en er nooit een oplossing voor aanbieden. (wat overigens gezien de aard van de problemen nogal moeilijk is).
Dat noem ik dus gewoon gekte.

Ik begrijp heel goed je standpunt. Het is zot.
1) ik kaart geen fictieve problemen aan. Skinheads en migrantenboefjes bestaan echt (al wil jij dat laatste misschien ontkennen, het is uw volste recht, want het gaat niet over de Holocaust) en ik ga er van uit dat ze allebei veroorzaakt worden door dezelfde malaise in de samenleving. Deze jongeren zijn volgens mij twee kanten van 1 medaille. Er is namelijk een enorme jongerenwerkloosheid en de kansarmoede neemt toe, vooral bij lager geschoolden. Niet iedereen leeft in luxe en heeft alle mogelijkheden.

2) op de eerste plaats pleit in voor een open dialoog en freedom of speech, want enkel zo kunnen we de echte problemen in kaart brengen en hoeven we niet achter veronderstellingen en spoken te gaan jagen.

3) mensen zijn moeilijk te veranderen. Ik ben niet de alwijze, almachtige en ik ga er niet van uit dat ik oplossingen heb voor elk probleem. Zelfs de politiek slaagt er niet in om kwesties rond Zaventem en ga zo verder op te lossen.

4) men kan niet voor iedereen goed doen, dus moet met op de eerste plaats de meerderheid tevreden proberen te stellen, in mijn ogen. Slechts als de meerderheid het goed heeft, is er plaats voor minderheden en kunnen die respect afdwingen. Als men hem systematisch gaat voorsteken, zoals nu (met goede bedoelingen) doet, krijgt men een scheefgetrokken situatie.
Wat is het ergst? Een migrant die hier geen werk vindt, door zijn afkomst/uiterlijk, maar wel een uitkering krijgt en dus niet volledig in de kou staat, doordat een Belg in zijn plaats werkt. Of moet die Belg misnoegd toezien hoe ze die allchtoon aannemen, omdat door de anti racisme- en discriminatieweten bij gelijke referenties de allochtoon moet aangenomen worden, om geen kans op vervolging te lopen. Deze Belg kropt zijn woede op en vroeg of laat gaat er een woonwagen in de fik. Moet deze malaise blijven duren, totdat er nog meer doden vallen? Ieder in zijn land is veiliger.
Feit blijft dat er meer werklozen dan jobs zijn en het lijkt me nuttiger en beter om de gastarbeiders, die hier met hun gezinnen een surplus zijn gaan vormen, terug te sturen, zodat alle economiën terug in evenwicht kunnen geraken.
Oud 26 september 2006, 13:24   #91
ericferemans

Standaard

Citaat:

gelul, gelul, open deuren, algemene prietpraat....

Ieder in zijn land is veiliger.

gelul, gelul, open deuren, algemene prietpraat....
Dat is dus je obsessie, je remedie?
Dat is alles wat je te zeggen hebt?

Het is een redenering die niets oplost. Het zou een ramp zijn om onze wereld zo te gaan inrichten: de wereldeconomie zou er voor moeten verdwijnen en op één week zit Vlaanderen zonder gas, benzine, voedsel, water en technologie.
Het is dus onrealiseerbaar.

Het is dus: GEKTE
Oud 26 september 2006, 16:01   #92
Boadicea

Standaard

Citaat:

Het is een redenering die niets oplost. Het zou een ramp zijn om onze wereld zo te gaan inrichten: de wereldeconomie zou er voor moeten verdwijnen en op één week zit Vlaanderen zonder gas, benzine, voedsel, water en technologie.

Meneer Feremans, vermits u het niet kan nalaten mij hier als een pillenslikkende psychiatrische patiënte te omschrijven en ik hier zwart op wit het tegendeel kan bewijzen, vrees ik dat ik u enkel laster en eerroof kan verwijten. Tot zover ik weet bent u geen psychiater en daarom niet bevoegd om over iemands geestelijke gezondheid te oordelen.

U hebt hier geen enkele bijdrage geleverd om een zinnige discussie met mij te voeren, terwijl ik mijn best gedaan heb. Ik ging er van uit dat wij twee volwassenen waren met een andere mening, die graag dezelfde problemen wilden oplossen, hetzij met andere middelen.

Dat u niet verdraagzaam bent, kan ik gerust verdragen, maar dat u hier al verschillende malen laster tegen mij spuit, zonder concrete inhoud, gaat mijn petje te ver. Mogelijk onderneem ik gerechtelijke stappen tegen u, alhoewel ... ik me dan tot uw niveau verlaag, gezien de tactieken die jij en een bepaalde werkgroep er hier op nahouden.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 26 september 2006 om 16:18.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 16:16   #93
Boadicea

Standaard

Citaat:
Tja,
Jij bent hier de doorn in het oog van vele forumgebruikers. Zolang ik maar die in het jouwe ben, is er niets aan de hand. Jij mag zonde gêne hier alles en iedereen belasteren die niet aan jou grote gelijk voldoet, maar verdraagt niet dat een ander negatieve kritiek heeft op bepaalde mensen die de samenleving echt ondraagbaar maken.
Oud 26 september 2006, 17:30   #94
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door ericferemans [IMG]images/misc/backlink.gif[/IMG]

Je vergeet hier het belangrijkste zinnetje te citeren, het zinnetje waar het hem om draait!
Citaat:
Ieder in zijn land is veiliger.

Dit was jouw antwoord op al mijn geschrijf: het verwijderen van alle vreemdelingen, gepaard gaande met de dood van onze economie. Ik heb dus de redelijke indruk dat dit een crazy antwoord is. We gaan onszelf niet individueel maar collectief economisch opblazen is nog iets anders dan wat Jihadisten voorstellen! Je voorstel om de collectieve zelfmoord te gaan zien als oplossing van fictieve, ingebeelde problemen die samengaan met een fobie voor vreemdelingen is wel betoeterd tot de twintigste macht gogolplex en hiermee meen ik wel degelijk een serieus argument te hebben gebruikt om je zwakzinnige verklaringen en dom gemekker te counteren.

Citaat:
Meneer Feremans, vermits u het niet kan nalaten mij hier als een pillenslikkende psychiatrische patiënte te omschrijven en ik hier zwart op wit het tegendeel kan bewijzen, vrees ik dat ik u enkel laster en eerroof kan verwijten. Tot zover ik weet bent u geen psychiater en daarom niet bevoegd om over iemands geestelijke gezondheid te oordelen.
Je legt me hier wel een hele boel in de mond! Die redenering gek noemen (je citeert ze niet eens, wat bewijst dat je vanalles fantaseert en aan de essentie voorbij gaat ) is nogal wiedes. Ik toonde immers aan dat je de totalle economie opblaast en heel ons land vermoord door je "methode" toe te passen!

Citaat:
U hebt hier geen enkele bijdrage geleverd om een zinnige discussie met mij te voeren, terwijl ik mijn best gedaan heb. Ik ging er van uit dat wij twee volwassenen waren met een andere mening, die graag dezelfde problemen wilden oplossen, hetzij met andere middelen.
Ik ga daar niet van uit: ik vind je ronduit naïef, en je redeneringen dom en gevaarlijk. Spreek dus vooral voor mijzelf...

Citaat:
Dat u niet verdraagzaam bent, kan ik gerust verdragen,
Dat u onverdraagzaam bent tegen honderdduizend mensen die u lukraak overlaadt met alle zonden van Egypte moet ik wel verdragen, maar dat is omdat ik op een forum ben. Hier is het spel dat men mekaar laat praten, dat geldt dus ook voor de domsten onder ons en de gevaarlijksten. Het houdt helemaal niet in dat ik je redeneringen niet gaga, dom en poeponozel mag vinden en dat ook te verkondigen: wat ik met argumenten toe in plaats met loze beschuldigingen (de manier waarop jij voortdurend zit te schelden tegen buitenlanders).

Citaat:
maar dat u hier al verschillende malen laster tegen mij spuit, zonder concrete inhoud, gaat mijn petje te ver.
Nogmaals: je persoon is hier niet ter sprake: je bent een anoniem figuurtje dat zijn naam niet eens durft noemen: je kan dit onmogelijk "persoonlijk" nemen, tenzij je echt de heks bent uit de verhalen van Homerus...

Citaat:
Mogelijk onderneem ik gerechtelijke stappen tegen u, alhoewel ... ik me dan tot uw niveau verlaag, gezien de tactieken die jij en een bepaalde werkgroep er hier op nahouden.
Bij mijn weten heb ik tegenover jou geen gerechterlijke stappen ondernomen, vermits je geen misbruik hebt gemaakt van je vrije meningsuiting!
Gelieve dus niet te doen alsof ik zo ben. Jij wil mij de mond snoeren, en dat bewijst dat je jezelf tegenspreekt.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 september 2006 om 17:33.
Oud 26 september 2006, 18:12   #95
Boadicea

Standaard

Citaat:
Je vergeet hier het belangrijkste zinnetje te citeren, het zinnetje waar het hem om draait!

Dit was jouw antwoord op al mijn geschrijf: het verwijderen van alle vreemdelingen, gepaard gaande met de dood van onze economie. Ik heb dus de redelijke indruk dat dit een crazy antwoord is. We gaan onszelf niet individueel maar collectief economisch opblazen is nog iets anders dan wat Jihadisten voorstellen! Je voorstel om de collectieve zelfmoord te gaan zien als oplossing van fictieve, ingebeelde problemen die samengaan met een fobie voor vreemdelingen is wel betoeterd tot de twintigste macht gogolplex en hiermee meen ik wel degelijk een serieus argument te hebben gebruikt om je zwakzinnige verklaringen en dom gemekker te counteren.

Je legt me hier wel een hele boel in de mond! Die redenering gek noemen (je citeert ze niet eens, wat bewijst dat je vanalles fantaseert en aan de essentie voorbij gaat ) is nogal wiedes. Ik toonde immers aan dat je de totalle economie opblaast en heel ons land vermoord door je "methode" toe te passen!

Ik ga daar niet van uit: ik vind je ronduit naïef, en je redeneringen dom en gevaarlijk. Spreek dus vooral voor mijzelf...

Dat u onverdraagzaam bent tegen honderdduizend mensen die u lukraak overlaadt met alle zonden van Egypte moet ik wel verdragen, maar dat is omdat ik op een forum ben. Hier is het spel dat men mekaar laat praten, dat geldt dus ook voor de domsten onder ons en de gevaarlijksten. Het houdt helemaal niet in dat ik je redeneringen niet gaga, dom en poeponozel mag vinden en dat ook te verkondigen: wat ik met argumenten toe in plaats met loze beschuldigingen (de manier waarop jij voortdurend zit te schelden tegen buitenlanders).

Nogmaals: je persoon is hier niet ter sprake: je bent een anoniem figuurtje dat zijn naam niet eens durft noemen: je kan dit onmogelijk "persoonlijk" nemen, tenzij je echt de heks bent uit de verhalen van Homerus...

Bij mijn weten heb ik tegenover jou geen gerechterlijke stappen ondernomen, vermits je geen misbruik hebt gemaakt van je vrije meningsuiting!
Gelieve dus niet te doen alsof ik zo ben. Jij wil mij de mond snoeren, en dat bewijst dat je jezelf tegenspreekt.
Ik wil niemand de mond snoeren, maar gezien we hier niet verder geraken dan wat over en weer naast de kwestie te discussiëren (ik dacht dat deze topic over skinheads ging), geef ik het op.

Mijn mening over de zaak is hier op deze topic gezegd. U denkt er het uwe over, Feremans. Maar gezien ik het beu ben om steeds aangevallen te worden door u, vrees ik dat ik iets zal moeten doen dat ik vreselijk tegen mijn democratische principes vind, nl u op mijn negeerlijst zetten.

Met andere woorden: het heeft geen zin meer om nog verder met mij in discussie te willen treden, want ik lees uw posts niet meer. Voor de lieve vrede kan deze topic dan terug gaan over wat het moest gaan.
Oud 26 september 2006, 19:29   #96
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik wil niemand de mond snoeren, maar gezien we hier niet verder geraken dan wat over en weer naast de kwestie te discussiëren (ik dacht dat deze topic over skinheads ging), geef ik het op.

Mijn mening over de zaak is hier op deze topic gezegd. U denkt er het uwe over, Feremans. Maar gezien ik het beu ben om steeds aangevallen te worden door u, vrees ik dat ik iets zal moeten doen dat ik vreselijk tegen mijn democratische principes vind, nl u op mijn negeerlijst zetten.

Met andere woorden: het heeft geen zin meer om nog verder met mij in discussie te willen treden, want ik lees uw posts niet meer. Voor de lieve vrede kan deze topic dan terug gaan over wat het moest gaan.
Eric aanvaardt de rede niet. Dus is redeneren met Eric tijdverlies voor iedereen.

Laatst gewijzigd door luc broes : 26 september 2006 om 19:29.
Oud 26 september 2006, 21:29   #97
ericferemans

Standaard

Citaat:
Eric aanvaardt de rede niet. Dus is redeneren met Eric tijdverlies voor iedereen.
Spuit elf geeft ook water... Wat een goede analyse toch: philipdewinteren gelezen he? Ik wist het wel! Blijkbaar goed onthouden!
Oud 26 september 2006, 21:35   #98
Boadicea

Standaard

Nog wel 1 vraag: hoe komt het dat als allochtone boefjes over de scheef gaan, ze steun krijgen van allerlei organisaties, terwijl autochtone boefjes net vergruisd worden door deze organisaties?

Voorbeeld: hier werd een woonwagen in brand gestoken om hun ongenoegen te uiten en de jongeren die het gedaan hebben, zijn de grote boemannen.

In Brussel staken jongeren van Noord-Afrikaans origine een huis met aanwezigen in brand om hun ongenoegen te uiten. Blijkbaar noemt men dit relletjes, want er was ocharme 1 van hen gestorven in de isoleercel. Meteen ontvangt Onkelinckske herself de ouders van dat arm schaap, als ware hun lief zoontje (dat als sinds zijn 13de gekend is bij het gerecht) de braafste jongen op aarde.

Jongeren uiten hun frustraties met iets meer geweld dan vroeger en ik geloof niet dat het aan hun afkomst ligt, maar eerder aan wat er door de media gepromoot wordt.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 22:02   #99
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Nog wel 1 vraag: hoe komt het dat als allochtone boefjes over de scheef gaan, ze steun krijgen van allerlei organisaties, terwijl autochtone boefjes net vergruisd worden door deze organisaties?
Hoe erg! Discriminatie! Daar ben je natuurlijk tegen! Ik ook.
Zie je: vroeg of laat wordt je nog een fan van de democratie, de vrijheid, de gelijkheid en het geluk voor iedereen! Veel beter dan vroeger, zoeteke!
En zo krijg je zelf geen boze tekstjes meer, zoals knuffel me zo zoet vroeg!

Citaat:
Voorbeeld: hier werd een woonwagen in brand gestoken om hun ongenoegen te uiten en de jongeren die het gedaan hebben, zijn de grote boemannen.
Het in brand steken van woonwagens is niet zo erg hé? Een woonwagen kan je gauw vervangen door een nieuwe. Vantijd een nieuwe woonwagen hebben omdat de buren je oude in de fik steken frist het leven al eens op.
Zo'n grote boemannen zijn die punkskes niet, hoor: het zijn pirofieltjes.
Een pirofieltje is pas vervelend als hij begint met... dit wordt onfatsoenlijk. We gaan het niet over verbrande pietjes hebben, ik moest braaf zijn en niet met de mensen spotten. Trouwens met de verbrande pietjes van pyrofieltjes lachen: is dat niet RACISTISCH? Kan niet. Is niet PC, toch?

Citaat:
In Brussel staken jongeren van Noord-Afrikaans origine een huis met aanwezigen in brand om hun ongenoegen te uiten. Blijkbaar noemt men dit relletjes, want er was ocharme 1 van hen gestorven in de isoleercel.
Hebben de mensen (men?) gezegd dat dat een relletje was? Stoute mensen. Onze rechtbanken zeggen dat brandstichten bij nacht (behalve van caravans van zigeuners-polen-buitenlanders) getraft wordt met levenslange dwangarbeid.
Het sterven in isoleercellen is natuurlijk normaal. Isolatie is dodelijk. Zoiets futiel: men verdenkt je van iets, steken je in de bak en hops: je blaast je kaars uit: is dat niet wat te zot om daar zo'n spel van te maken?

Citaat:
Meteen ontvangt Onkelinckske herself de ouders van dat arm schaap, als ware hun lief zoontje (dat als sinds zijn 13de gekend is bij het gerecht) de braafste jongen op aarde.
Laurette moet dat eens afleren om de mensen zo graag te zien. Je kind creveert in de gevangenis: schuld van de isoleercel! Die deur van die isoleercel, die was niet zoals die in Dendermonde: die stond niet open!
Zo'n slechte isoleercel: daar moest Laurette toch ook niet mee lachen.
Straks verbranden er hier nog zo'n bak allochtonen zoals in Holland, omdat hun cellen niet openstaan!

Citaat:
Jongeren uiten hun frustraties met iets meer geweld dan vroeger en ik geloof niet dat het aan hun afkomst ligt, maar eerder aan wat er door de media gepromoot wordt.
Just: ik zeg al jaren: Yves, jongen, stop met het verheerlijken van al die verdraagzaamheid in je gazet. De jeugd kan daar niet tegen.
Al dat gezeur over love, make pies not war! Ge ziet wat er van komt!

Jaja, we beginnen overeen te komen!

Gelukkig dat ik jou heb om nog eens gezellig te keuvelen over de politiek!
Oud 26 september 2006, 23:05   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Compleet geschift zijn doet blijkbaar geen pijn.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be