Los bericht bekijken
Oud 17 september 2003, 19:46   #151
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
George, ik moet zeggen dat ik toch niet veel pro-US meningen tegenkom in de media hier.
niet veel nee, maar ze zijn er. 't is in elk geval wel wat minder sinds Buch aan de macht is en hier en daar met z'n soldaatjes gaat spelen.
Uw hele argumentatie was dat je in Europe veeeeeeel meer bloot werd gesteld aan andere opinies. Je hebt blijkbaar nog niet te veel naar Amerikaans politiek debat gekeken. In tegenstelling tot Europa krijg je hier trouwens het hele debat te zien (CSPAN), en niet enkel de commercieel interessante highlights. Of denk je dat mensen zoals Michael Moore etc. hun opinies baseren op de Europese pers?
Ik weet niet op op welke pers mensen als Micheal Moore zich baseren. Ik ken die man niet maar ik vermoed dat hij uw beste vriend niet is. Ik denk echter wel dat de groep van mensen die zich überhaupt interesseren in de buitenlandse politiek van hun regering en zich er wel eens een vraag bij stellen, lager ligt dan in Europa.

Als de eerste of de tweede grootste slechterik op deze planeet steun krijgt van de grootste en sterkste terwijl die slechterikken hun meest afschuwelijke daden plegen en achteraf die sterke de slechterik verdrijft (niet doodt) omwille van de gesteunde feiten uit eht verleden dan stel ik mij vragen omtrent het doel en als ik de gevolgen bekijk ook de middelen.

Natuurlijk ben ik blij dat in Irak de Saddam weg is. Hij heeft immers vreselijke dingen gedaan met z'n tegenstanders. En inderdaad, er was een grote ongelijkheid tussen de bevolkingsgroepen in Irak onder zijn bewind maar een deel van de bevolking kon de levensstandaard van het westen genieten. Nu lijkt niemand meer ervan te kunnen genieten en de tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen zorgen nog steeds voor problemen. Zelfs onder de slachtoffers van Saddam zijn er blijkbaar niet teveel mensen die Buch bedanken.

Afgezien van het leed door vervolging van Saddam voor zijn tegenstanders, wat is het leed dat de vs niet heeft toegebracht aan mensen? In hun eigen land of elders. Rechtstreeks of onrechtstreeks. Een gemeenschappelijke noemer vind ik steeds terug in amerikaanse acties, nl het eigen profijt en dan voornamelijk voor een elitaire groep.

Natuurlijk doet Europa net hetzelfde maar in mindere mate en zijn ze net iets minder hypocriet.
De hoogste bomen vangen nu eemaal de meeste wind maar bij onweer kan je best niet onder de hoogste boom gaan staan.
Eh, nog iemand met het warm water die komt verkondigen dat er belangengroepen zijn die iets aan een oorlog verdienen. Welkom op pagina 1 van de discussie. Laat nu uw veralgemeningen en racisme eventjes vallen en lees de thread nog eens.