![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'terroristenjacht' is slechts façade en 'presenting the case' Stel dat ik alsnog accepteer dat de US-invasie in Iraq een oorlog tegen het terrorisme is, dan gaan je 'resultaten' in rook op. Saddam is de piste in, zijn volk lijdt. Citaat:
Osama is alive and kicking ondanks meerdere victorieuse uitspraken vanwege US-media....... Citaat:
De wapens niet. Dat bevestigt nu zowat elke bron. Er zijn zelfs bronnen die beweren dat de aggressors vooraf wisten dat de WMD's slechts pretexte waren, maar die zijn ondertussen gezelfmoord. Citaat:
De zoveelste....... Citaat:
De waarheid mag ik niet verzwijgen. Wel bizar hoe oorlogszuchtig aanhangers van christelijk geïnspireerde partijen hier plegen uit de hoek te komen. Ik hoef helemaal geen katholiek opgefokte tsjeef te zijn om desondanks de christelijke waarde :"Gij zult niet doden" te proberen in ere houden. Hoe sommigen hier als avatar het CD&V-logo durven voeren....... ik schaam me in hun plaats. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bush bombardeerde met slagroomtaarten. Saddam rot in een body-bag. ![]() Citaat:
Je bewees hiervoor zwak te staan in geschiedenis betreffende de onderscheiden Golfoorlogen.. Misschien nu ook het vocabularium een beetje bijschaven? Citaat:
Gewonde mensen en getroffen familie van gesneuvelden hebben lak aan de manier waarop ze in hun ongeluk gestort worden. In jouw denkkader probeer je ons wanhopig een kilo stront te verkopen met als reden dat we dan geen kaka meer hoeven te vreten. Citaat:
De meest onderbouwde postings krijgen voorrang. Sorry dat ik ook nog eens werk of mij op andere wijze vermaak dan met Bush-bashing. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | ||
|
![]() Citaat:
Voor mijn part mogen ze monopolisten zeer hard aanpakken. In de VS bestaat daar wetgeving voor, in het internationale recht amper tot niet. Uw vergelijking gaat niet op.
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
![]() Citaat:
U noemt dat een imperialistische aanvalsoorlog, ik noem dat: Finishing the job.
![]() |
![]() |
#150 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als de eerste of de tweede grootste slechterik op deze planeet steun krijgt van de grootste en sterkste terwijl die slechterikken hun meest afschuwelijke daden plegen en achteraf die sterke de slechterik verdrijft (niet doodt) omwille van de gesteunde feiten uit eht verleden dan stel ik mij vragen omtrent het doel en als ik de gevolgen bekijk ook de middelen. Natuurlijk ben ik blij dat in Irak de Saddam weg is. Hij heeft immers vreselijke dingen gedaan met z'n tegenstanders. En inderdaad, er was een grote ongelijkheid tussen de bevolkingsgroepen in Irak onder zijn bewind maar een deel van de bevolking kon de levensstandaard van het westen genieten. Nu lijkt niemand meer ervan te kunnen genieten en de tegenstellingen tussen bevolkingsgroepen zorgen nog steeds voor problemen. Zelfs onder de slachtoffers van Saddam zijn er blijkbaar niet teveel mensen die Buch bedanken. Afgezien van het leed door vervolging van Saddam voor zijn tegenstanders, wat is het leed dat de vs niet heeft toegebracht aan mensen? In hun eigen land of elders. Rechtstreeks of onrechtstreeks. Een gemeenschappelijke noemer vind ik steeds terug in amerikaanse acties, nl het eigen profijt en dan voornamelijk voor een elitaire groep. Natuurlijk doet Europa net hetzelfde maar in mindere mate en zijn ze net iets minder hypocriet. De hoogste bomen vangen nu eemaal de meeste wind maar bij onweer kan je best niet onder de hoogste boom gaan staan.
![]() |
![]() |
#151 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2; je erkent inderdaad dat er niet zo'n fraaie belangengroepen mee gemoeid zijn maar je lijkt mij teveel te focussen op een toevallig positief feit en aan de hand daarvan de amerikaanse buitenlanse politiek op te hemelen. Alles wat tot meer leed bij een ver van m'n bed buur leidt door het beleid van jouw voorbeeld-president vergeet je dan maar effe. Uiteindelijk zijn er misschien wel veel mensen die het nu slechter hebben maar dat speelt geen rol, Saddam en Osama leven nu ondergedoken (waarschijnlijk nog steeds in weelde). Hip hip hoera.
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
*We weten allemaal dat het tot doelwit maken van Osama en nadien Saddam gewoon ophitsende propaganda is vanwege het het Amerikaanse machtsapparaat. *We constateren dat ze de dans ontspringen (wat in de lijn der verwachting ligt) *Desondanks victorie alom. Het naakte feit van non-resultaat bij het uitschakelen van een Osama is niet het essentiële verwijt, wel het propagandistisch opvoeren van die kerels als zondebok, en het valselijk gloriëren met succesberichten van hun uitschakelen, is onderwerp van kritiek. Dan claimen de verstandige pro-USA boys (je merkt: ik vermijd Bush-kontelikkers om je te plezieren) een paar tussentijdse of nog onvolledige, doch ware resultaten als gevolg van de échte onderliggende motieven. Het ene resultaat blijkt al wenselijker of vollediger dan het andere, het ene al voordeliger voor de USA dan voor Iraq of vice versa. Dat is afhankelijk van je gezichtspunt en welke waarden je hanteert om ze te evalueren. Het afwegen van de verhouding tussen wat ons als propaganda gepresenteerd wordt vs. de echte motieven. Praten over het eventuele verschil tussen hol victorie-geroep, demagogische beloften en wat als echte verwezenlijkingen gerealiseerd lijkt . D�*�*r draait de discussie rond. Niet rond het ultieme gelijk halen. Vooraleer je je wagonnetje dus aan een locomotief haakt eerst alles goed lezen, eerlijk interpreteren, feiten checken en het correcte vocabularium hanteren........
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
![]() Citaat:
De politieke cinema errond mag jij oneerlijk vinden, die gebeurt overal. Het gaat beter in Belgie, ge voelt dat toch? ![]() ![]() Juist daarom is het beter als individu uw resultaten te bepalen en te steunen wie u daar zal brengen als de opportuniteit zich voordoet.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk percipiêren we grosso modo dezelfde feiten. De onderliggende motieven, de presentatie ervan, en de behaalde resultaten, keuren we goed of af, naargelang onze benadering. Waarom sommigen zowel uit 'mijn' als 'uw' kamp er een halszaak van maken, er zich terdege over opwinden, en soms zelfs flippen zodat ze feiten doorheenhaspelen, is me een raadsel. Wijzelf gaan akkoord dat er 'gepresenteerd werd', maar ook dat er 'zaken gerealiseerd werden' De enige twistappel is onze appreciatie van de motieven, de voorstelling, de aanpak, en de wenselijkheid.......... en dus schrik ik me rot dat mijn paragraafje zoveel bladzijden 'stuff' opleverde. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |