Los bericht bekijken
Oud 30 september 2006, 15:12   #273
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieus, ik begrijp niet wat U bedoelt met "per maand".
Bedoel je nu dat per kind ten laste jaarlijks een vermindering van je belastbaar inkomen van 150*12 bedraagt? Samen dus 1800 euro per jaar (zijnde zo'n 73.000 oude BF???)

of bedoelt U dat sinds twee kinderen bij U als tenlaste zijn ingeschreven, je ineens 150€ meer op je netto loonbrief ziet staan?
De belastingsaftrek voor het eerste kind is te verwaarlozen en het is idd pas vanaf het tweede kind dat die aftrek deftig word.
Natuurlijk ondervinden de mensen met een klein brutto inkomen geen belastingsvoordeel meer bij het derde kind omdat zij dan al op het minimum van belastingen zitten, maar dit blijft doorgaan tot je om het minimum zit.
Maar ja voor een tweede kind zie je 150€ meer netto op je loonbriefje staan.

http://www.vacature.com/scripts/inde...headingID=2796

Citaat:
U weet niet wat ik denk.
Ik denk namelijk gewoon dat onderhoudsgelden (idd. 80% - correctie) van het bruto belastbaar inkomen worden afgetrokken. Niet van de te betalen belastingen!
Wat ik wel beweer is dat het uitgespaarde bedrag aan belastingen dan weer afhankelijk is van de belastingsschaal waarin iemand zit.
Indien je 1000 euro kan aftrekken en je zit in en 45% belastingsschaal, dan bespaar je meer (aan te betalen belastingen) dan indien je in een 25% belastingsschaal zit.
Als je geluk hebt kom je idd in een lagere belstingsschijf.
En dan trek je mss 1 keer per jaar een paar euro terug.

Citaat:
Nogmaals, het gaat niet over onderhoudsgeld aan de vrouw, maar aan de kinderen - je blijft dat precies maar steeds verwarren.
Indien U gelijk heeft en men voor twee kinderen een bedrag kan aftrekken van 1800€ dus 900€ per kind per jaar, dan komt dit nog steeds enkel neer op een maandelijks bedrag van 75 euro per kind per maand nietwaar?
Ik verwar deze beiden echt niet, maar kijk wel even anders dan jij naar waar dit geld in werkelijkheid door vele vrouwen voor gebruikt word.

Citaat:
Nu, kan zijn dat die standaardregeling ondertussen is aangepast hoor. Vindt U trouwens dat de opleidingskosten zijn inbegrepen in het onderhoudsgeld. Ik heb het over hogere studies uiteraard, lager en middelbaar geloof ik nooit dat men daarbij bovenop het onderhoudsgeld nog eens veronderstelt om bij te dragen;
Deze wet is bestaat al van in 1956

Citaat:
Nu blijken er slechts 20% van de koppels problemen te hebben? Ergens hierboven had U het toch over 50%?
Kolpt, het éne is voor het onderhoudsgeld 20% het andere voor de bijkomende kosten 50%

Citaat:
Ja natuurlijk, dit is de juridische kant.
Ik had het over vaders die zelf vonden dat het welletjes was geweest met studeren omdat ze dan niet meer zouden moeten betalen. In één geval heeft de moeder dus nog extra een gerechterlijke procedure ingesteld, en uiteraard gelijk gekregen.
Anderen steken gewoon hun middelvinger op en zorgen samen met hun kinderen zelf voor het hoger onderwijs.
Er zijn idd vaders die zich op een zeker ogenblik willen gaan ontrekken van deze plicht en zij lopen natuurlijk tegen de lamp als de tegenpartij dan naar de rechterbank stapt.

[quote]Dit is weer zo'n lapsus van jewelste Jantje: nog steeds zijn het hoofdzakelijk moeders die hoederecht hebben en vaders onderhoudsplicht (het is niet omdat de standaard regeling ondertussen veranderd is, dat de vroegere uitspraken veranderd zijn).
Bijgevolg zijn het nog steeds hoofdzakelijk de vaders die niet betalen, en inderdaad spijtig genoeg de moeders die in "ruil" hun kinderen niet meer op bezoek laten gaan.

Citaat:
Dit is weer zo'n lapsus van jewelste Jantje: nog steeds zijn het hoofdzakelijk moeders die hoederecht hebben en vaders onderhoudsplicht (het is niet omdat de standaard regeling ondertussen veranderd is, dat de vroegere uitspraken veranderd zijn).
Bijgevolg zijn het nog steeds hoofdzakelijk de vaders die niet betalen, en inderdaad spijtig genoeg de moeders die in "ruil" hun kinderen niet meer op bezoek laten gaan.
Wat wil je hiermee nu bewijzen?
Nee, het aantal vrouwen die verhinderen dat hun ex zijn kinderen kan zien ligt heel hoog en dit komt echt niet omdat die vaders niet betalen, maar omdat de rechtbanken zeer vaak heel laks optreden tegen deze praktijken.
Terwijl er zeer hard word opgetreden tegen mannen die niet betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden