Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE
U wil er niet aan mee doen omdat u oprecht gelooft dat het een slechte zaak is (waarom is mij nog niet duidelijk). Indien u het van de andere kant leert bekijken zou u misschien ook geen problemen met uw geweten hebben. Ik ben in het reine met mezelf. Lees bovenstaande tekst.
|
Heb eventjes wat
rode verf gebruikt.
Ik bekijk het wel degelijk óók van de andere kant, MARE. Ik citeer eventjes uit een andere
(bijzonder lange) bijdrage aan Lincoln, moslim:
Citaat:
De hele ellende is dat vele niet-moslims vrezen dat een militante (en zelfs tyrannieke) islam zich in een eerste fase salonfähig poogt te maken bij de niet-moslims m.b.v. de Mekka-verzen, om in een volgende fase, wanneer moslims de meerderheid uitmaken, de niet-moslims voor bewezen diensten te "bedanken" met een statuut als dhimmi, daarbij de Medina-verzen hanterend. Ik denk dat ik hiermee het angstgevoel dat bij talrijke niet-moslims leeft vandaag, het best omschreven heb.
Mag ik eerlijk wezen, Lincoln? Met alle respect, maar zélf vrees ik dit scenario ook. De enige reden waarom ik de angst-kaart niet uitspeel ligt hem in mijn overtuiging dat angst een slechte gids is. Liever dan alles wat naar islam riekt te diaboliseren (en de moslims in één moeite daarbij), tracht ik in gesprek te gaan, in de wetenschap dat moslims ook maar mensen zijn, waarmee ik veel meer gemeen heb dan dat ik ervan verschil.
|
Ook in dit citaat heb ik de belangrijkste woorden
rood gemaakt.
M.a.w. deel ik dezelfde angst als jij. Alleen ga ik er anders mee om.
Je stelt geen gewetensproblemen te hebben. En dat is uiteraard ook jouw zaak, ik wil me niet met jouw geweten bemoeien.
Maar mocht
ik geen poging ondernemen mijn angsten te overstijgen, dan zou
ik wél een gewetensprobleem hebben.
Kom me dus niet vertellen dat ik nog moet leren de "andere kant" bekijken. Misschien ben ik niet degene aan wie je die goede raad moet geven, maar neem je hem beter zélf eens ter harte...