![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | ||
|
Minister
|
Als iemand hoopte van van Lincoln te horen dat de Universele Verklaring van de Rechten superieur is aan de mohammedaanse leer is hij er nu wel aan voor de moeite.
Citaat:
Citaat:
Hoe de beschaafde wereld hen zal afhelpen van dat gewentel in hun slachofferrol zal een opgave blijven voor de komende generaties.
|
|
|
|
#222 |
|
Partijlid
|
[quote=Basy Lys;2041220]Ik vrees dat Braveheart een beetje de draad kwijt is. Daarom hier een herhaling.
De oorspronkelijke vraag van Circe: Het antwoord van Braveheart: Op basis van dit antwoord kan Circe's vraag herwoord worden als: "Ik blijf me altijd afvragen waarom de almachtige allah/god/jahweh toch nog persé een vrouw nodig had om zijn profeet te laten baren? En die vraag heb ik dan gesteld: En, Braveheart heeft duidelijk de indruk dat ook ik een profeet ben, die zonder mannelijke interventie werd geschapen: Of zou de engel Gabriël langsgekomen zijn om in de kraag van mijn moeder's kleed te blazen? quote] Whuahahaha ik lach me telkens slap om jou kindje. Ik ben de draad niet kwijt, ik neem jou alleen niet meer serrieus (niet dat ik dat ooit deed). En waar heb ik gezegt dat jij een profeet bent? Gekke mensen hebben altijd waanideeen en daar ben jij het bewijs van!!!!!!!!!! Laatst gewijzigd door Braveheart : 10 oktober 2006 om 21:40. |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote=Basy Lys;2068489]Als iemand hoopte van van Lincoln te horen dat de Universele Verklaring van de Rechten superieur is aan de mohammedaanse leer is hij er nu wel aan voor de moeite.Ni verdraaien eh!!!
De extreem-conservatievelingen wijzen erop dat onze wereld decadent is en aanvaarden als vaststaande zekerheid dat het vroeger, veel vroeger, beter was. Daarom staan zij een verwoestijning voor van onze cultuur. Voor hen is onze cultuur té bloeiend en té divers.En, is dat niet ? je moet gelukkig zijn dat je nog groen kan zien als buiten het stad komt... Zie je, vandaag zijn het de Amerikanen die schuldig zijn aan de onheilige toestand waarin alle mohammedaanse landen zich bevinden. Vroeger waren de Fransen en de Britten schuldig, en daarvoor nog de Mongolen, en de Turken, of de Arabieren. Maar zelf dragen die volkeren, van Marokko tot Indonesië, vanzelfsprekend geen enkele verantwoordelijkheid! Datzelfde stelt men vast hier in Europa.De antwoord is naargelang de vraag, en als u daarin ziet dat ik als moslim geen verantwoordelijkheid neem ( en dan spreek ik voor mij zelf) dan ben jij serieus aan het overdrijven,. En u kennen we al door en door. Hoe de beschaafde wereld hen zal afhelpen van dat gewentel in hun slachofferrol zal een opgave blijven voor de komende generaties.Ik hoef geen hulp, en zeker niet van u.[/quote]
|
|
|
#224 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Volgens Braveheart had Allah een vrouw nodig om mij te creëren, zoals hij er ook een nodig had om Jezus te creëren. Zie Citaat:
Het is duidelijk dat Braveheart geen argumenten meer heeft om nog serieus te reageren.
|
|
|
|
#225 | ||||||
|
Minister
|
Lincoln, het zou de discussie kunnen helpen indien je de techniek van het citeren zou leren. Ik doe een poging om terug wat orde te brengen in je chaos hierboven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgelingen van Mohammed leggen steevast de verantwoordelijkheid voor hun onzalige toestand bij anderen. Vandaag zijn het toevallig de Amerikanen. Volgende eeuw zullen het waarschijnlijk de Chinezen zijn. En om hun gelijk te "bewijzen" terroriseren ze de ganse wereld. Citaat:
Door mijn belastingen en bijdragen SZ help ik onder meer jou en nog vele anderen, of ik dat nu wil of niet, of jij dat nu wilt of niet. Tenzij je afziet van alle verworvenheden van ons decadente systeem?
|
|
|
|
#226 | |
|
|
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 oktober 2006 om 10:33. |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Minister
|
Tof. Weer geen zinnig antwoord van Lincoln.
Het zou mooi zijn indien iedereen zich zou willen houden aan de conventies die er nu eenmaal zijn in een beschaafde wereld. De manier waarop er geciteerd wordt is een daarvan, en zou m.i. ideologisch neutraal moeten zijn. Er zijn enkele discussies geweest i.v.m. de UVRM, waarbij Lincoln blijft beweren dat de mohammedaanse leer daar een "aanvulling" (!) op is! Hem nu gewoon eens laten zeggen dat de UVRM superieur is aan de mohammedaanse versie is duidelijk onmogelijk. Lincoln vindt dat België, Vlaanderen, Antwerpen, er ecologisch, economisch en cultureel slechter aan toe zijn dan steden en dorpen in de mohammedaanse wereld. Lincoln meent te weten dat wie niet akkoord gaat met de onderwerping aan de leer van Mohammed een fobie heeft voor alles wat vreemd is. Om heel precies te zijn, Lincoln, zal ik het nog maar eens herhalen -- niet dat ik hoop dat je het ditmaal zal onthouden: ik ben een fervent tegenstander van elke totalitaire en intolerante ideologie, en de mohammedaanse is vandaag de meest bedreigende. Het maakt me niet uit of de fanaten van die ideologie wit, zwart, geel, blauw of gestippeld zijn. Gelukkig voor de mensheid zijn ook niet alle witten, zwarten, gelen, blauwen of gestippelden onderworpen aan die perfide ideologie. Ik wist overigens niet dat ons land werd platgebombardeerd? Op het einde van WW2 zijn er weliswaar wel wat bommen gegooid, en sommige op verkeerde plaatsen, door de gealliëerden bij hun strijd tegen een andere totalitaire en intolerante ideologie.
|
|
|
#228 | |
|
|
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 oktober 2006 om 16:37. |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
En wat is dit onzin over dat Allah een vrouw nodig had om Jesus te maken. Hoe heeft God/Allah de eerste mens gemaakt? Hoe heeft God Adam en Eva gemaakt? Vertel me dat eens. De geboorte van de profeet Jesus was een wonder bedoelt om de mensen de macht van Allah/God te tonen. God had helemaal geen vrouw nodig, maar Hij koos ervoor. Echt typisch iets voor een onnozel persoon om de feiten te verdraaien om alleen maar gelijk te krijgen. Je pakt het heel dom aan vriendje En hou aub op om de woorden van de mensen te verdraaien, want het wordt wel langzamer hand vermoeid |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Minister
|
Citaat:
Gezien de gebrekkige inhoud loont het waarschijnlijk niet de moeite uw vele boeken te lezen?
|
|
|
|
#231 |
|
Minister
|
Zoals de inconventionele Brit die vond dat hij hier maar links kon rijden? Of de meeste volgelingen van Mohammed die vinden dat naar school gaan niet aan hun besteed is en dat de brave hardwerkende burgers maar voor hun welzijn moeten zorgen?
Mensen in de Vrije Wereld zijn inderdaad vrij. Waarom willen de volgelingen van Mohammed dan perse hun totalitaire ideologie hier doen "respecteren"? De mohammedaanse wereld is ecologisch, economisch en cultureel een woestijn. De mohammedaanse wereld is verantwoordelijk voor meer dan 50% van alle conflicten in de wereld terwijl zij slechts 20% van de wereldbevolking betekenen. Dat is geen toeval: de mohammedaanse ideologie leidt automatisch tot gewelddadige conflicten. Zij die mij voorgegaan zijn in de verdediging van de democratie hebben steeds weer gelijk gekregen. Ik moet bekennen dat de mohammedaanse ideologie taai is, maar ik zou Oriana Fallaci willen volgen: laat ze in hun sop stoven, ze verdienen niet beter. Wie zegt er dat ik die miserie niet heb beleefd? En, Lincoln, ik kan ook op een vriendelijke manier een dialooog aangaan. Jij ook? Een dialoog vergt dat de twee partijen met elkaar praten, niet naast elkaar, dat men naar elkaar's argumenten luistert en daar op ingaat. Hoe zit het nu met die UVRM?
|
|
|
#232 | |
|
Minister
|
Citaat:
http://www.harunyahya.com/books/fait...limwoman02.php Maryam replied: "How can I have a boy when no man has touched me and I am not an unchaste woman?" (Surah Maryam: 20), thereby indicating her chastity. Jibril told her that: He [Jibril] said: "It will be so." Allah creates whatever He wills. When He decides on something, He just says to it, "Be!" and it is. (Surah Al 'Imran: 47) He said: "It will be so." Your Lord says: "That is easy for Me. It is so that We can make him a Sign for humanity and a mercy from Us. It is a matter already decreed." So she conceived him and withdrew with him to a distant place. (Surah Maryam: 21-22) By Allah's will, Maryam became pregnant with Prophet 'Isa (as) and yet remained a virgin. Her pregnancy was independent of this world's usual cause-and-effect relationship. The circumstances of his conception were among the features of Prophet 'Isa's (as) miracles. http://www.islam-watch.org/AbulKasem/BismiAllah/2a.htm Those verses refer to the birth of Jesus by a Virgin Mary. A representative of Allah, in the shape of a man (Archangel, possibly, Gabriel), met Mary when she was living alone in a temple. This representative of Allah told Mary that he had with him the Ruh or the 'spirit' (in simple language this could mean the Seed of Allah) to impregnate her with. Then this man (Archangel Gabriel) blew through the upper garment of Mary to let this Seed of Allah (Ruh) travel all the way to her uterus and caused her the pregnancy. --- Waarmee volgens de mohammedaanse schrifturen voldoende is bewezen dat Jezus de zoon van Allah is.
|
|
|
|
#233 |
|
|
Dat heb ik al reeds uitgebreid vertelt op een andere post.
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 11 oktober 2006 om 21:42. |
|
|
|
|
|
#234 | |||||||||||
|
Minister
|
Citaat:
Een rotte muur renoveer je niet, die sloop je en je bouwt (op het stevige fundament) een nieuwe. In je term "renoveren" herken ik mezelf niet, maar waar je spreekt over "vernieuwen" reiken we elkaar wél de hand. Maar goed... dit is slechts een detail in onze discussie. Citaat:
En opzettelijk zet ik dat woord vetjes, om duidelijk te stellen dat het wel écht over iets héél anders gaat dan over jouw of mijn persoonlijke "aanvullingen". Een paar dagen geleden had ik nog een gesprek met een medegelovige van me. Diens betoog luidde dat wij, christenen, niet iets geloven omdat het zo in de Bijbel staat. De Bijbel is immers God Die spreekt voor én door mensen. De Bijbel is de echo van ieders persoonlijke geweten, of hij nu gelovig is of niet. Als het persoonlijke geweten van miljoenen (of zelfs miljarden) mensen hen inspireert tot het motto Doe Een Ander Niet Aan Wat Je Niet Wil Dat Jou Wordt Aangedaan, dan vinden we dit motto ook (o.a.) in de Bijbel terug. Samengevat: wij geloven niet iets omdat het in de Bijbel zo staat, maar juist omgekeerd: het staat zo in de Bijbel omdat wij het geloven. De Bijbel is de spiegel van de ziel van elk mens. Bij vele (maar niet alle) moslims lijkt het me hoe zij iets geloven, enkel en alleen omdat het in de Koran zo staat. Zij zien de Koran niet als de spiegel van de ziel; het eigen geweten speelt niét mee in het geloof. En dus kunnen zij zonder het minste gewetensbezwaar de Koran zodanig uitleggen dat hij in tegenstrijd is met hun éigen, hoogst persoonlijke geweten dat ze dan maar ondergeschikt maken aan wat zij als het woord van God beschouwen. Tja, de naam "islam" alleen al, het zichzelf ondergeschikt maken aan God, het kan als enkeling een heel nobel streven zijn. Alleen loert het gevaar om de hoek dat men té passief blijft, wanneer bepaalde (minder edele) lieden gaan voorschrijven wat God wil. Lieden die bvb. uit platte machtswellust gaan stellen dat God niet wil dat gelovigen kritisch denken, omdat ze anders hun macht gewis verliezen. En zij zijn het die dit (op zich zeker niet slechte) streven tot ondergeschiktheid op de grofste wijze misbruiken, zonder dat er ook maar noemenswaardige tegenwind komt. Vele moslims maken het, door hun persoonlijke geweten ondergeschikt te maken, hun leiders wel érg makkelijk om hun macht te misbruiken en de islam in discrediet te brengen. Heel jammer eigenlijk... Wat ik maar wil zeggen: als een geschrift datgene weergeeft wat er bij miljoenen (en zelfs miljarden) mensen leeft, dan is dat geschrift universeel, Lincoln. Het idee dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn bvb. leeft in alle culturen en is van alle tijden - in weerwil van het feit dat in sommige culturen dit idee naar de achtergrond wordt verdrongen. Het idee dat je anderen niet mag aandoen, wat je niet wil dat anderen jou aandoen is ook zo'n universeel idee van alle tijden en plaatsen. En dit soort ideeën vind je in de Bijbel terug, in de UVRM en zelfs in de Koran. Dit soort ideeën weerstaat de toets van het zuivere geweten van elk mens van goede wil (=volgens mij de overgrote meerderheid van de mensheid, moslims incluis). Uiteraard houdt elk van ons er ook zijn persoonlijke ideeën op na. En die kunnen best een aanvulling zijn van het "universele en collectieve geweten". Maar nooit mogen die tegen dat "universele en collectieve geweten" ingaan, zelfs niet omdat het zo in de Koran of de Bijbel staat. Ik besluit dit puntje met een kort voorbeeldje uit de Bijbel. Maar jij als moslim, de Koran beter kennende, zal er vermoedelijk geen probleem mee hebben om zo'n voorbeeldje te geven aan de hand van de Koran.
Als bepaalde christen-fundamentalisten (inderdaad, wij hebben die ook hoor Doe eens een poging om gelijkaardige voorbeelden uit de Koran te halen. Ik ben er redelijk zeker van dat ook de Koran voldoende stof hiertoe biedt, ook al betreft het een veel kleiner boekvolume dan de Bijbel. En één van de technieken ligt waarschijnlijk in de herwaardering van de vroege koransoeren (van Mekka) die door de traditie worden tenietgedaan door de latere, veel militantere verzen van Medina. Overigens kan je, zonder de Koran onrecht aan te doen, gerust die traditie in vraag stellen waarom men eigenlijk oudere verzen laat tenietdoen door jongere. Zulks grenst voor mij, als buitenstaander, aan blasfemie. Want enerzijds beweren dat de Koran het volmaakte woord Gods is, om anderzijds zowat 50% van dat volmaakte geschrift naar de prullenmand te verwijzen... Met welk recht eigenden die interpretatoren zich dergelijke aanmatiging toe? En hoe is het is 's hemelsnaam mogelijk dat zo weinig moslims daartegen protesteren? Citaat:
Citaat:
Wat betreft de rol die het Westen in deze tijden speelt op militair, economisch en cultureel vlak ben ik het redelijk met je eens. Inderdaad, lang niet alles wat het Westen voortbrengt is rozegeur en maneschijn. Los van de discussie welke rol het Westen in de moslimwereld speelt (hierover hoeven we dus niet te discussiëren, want we zijn het nogal eens), en eveneens los van de discussie in hoeverre moslims zich niet té passief gedragen om écht hun lot in handen te kunnen nemen (hierover hebben we al uitgebreid gediscussieerd, dit laat ik nu eventjes terzijde), volgende opmerking, betreffende jouw repliek. In dergelijke replieken heerst de ondertoon dat de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens een westerse uitvinding is. Er wordt, waarschijnlijk onbewust, van uitgegaan dat het "universele en collectieve geweten" een westers geweten is. Uit wat ik hierboven heb pogen uit te leggen moge duidelijk zijn wat het woord universeel betekent. Universele ideeën, zoals bvb. gelijkwaardigheid van man en vrouw, zoals het recht op leven, zoals het recht op vrije meningsuiting enz... enz... maken deel uit van de héle mensheid, en ze zijn bovendien van alle tijden. Reeds eeuwen geleden, láng voor er zelfs maar zoiets als "het Westen" bestond, bestonden die universele ideeën al. En wanneer "het Westen" een dag niet meer zal bestaan - en die dag komt gewis, ik weet alleen niet wanneer - zullen die ideeën nog steeds overleven. Wanneer ik het discours van extremistische en fanatieke moslims beluister, dan hoor ik altijd de ondertoon dat het universele ideeëngoed uit het Westen afkomstig is. Dat is dus je reinste larie en apekool. Met deze drogreden slagen die kerels erin om ook bij de goegemeente (de gewone gelovigen dus) een weerstand op te roepen tégen de universele ideeën die nochtans onder die gelovigen leven (want ze zijn universeel, weetjewel). Dat de vaak dubieuze behandeling vanwege het Westen mag aangeklaagd worden is m.i. volledig terecht. Maar door het Westen en het universele ideeëngoed als synoniem te zien, bedriegen die fanatici hun eigen gelovigen, en slagen ze er zelfs in bij die eigen gelovigen te bewerkstelligen dat zij van zelfs de meest universele ideeën afstand nemen. En dan kán het dat mensen niet in opstand komen omdat vrouwen als minder worden beschouwd. Dan kán het dat mensen het zich laten welgevallen dat hun vrijheden om alle mogelijke en onmogelijke manieren worden beperkt, tot zelfs gewoon maar het uiten van hun mening toe. Kortom: universele ideeën als "westers" beschouwen is gewoon (zelf)bedrog. Niks meer, niks minder. Trouwens, dat zelfs de UVRM met recht en reden "universeel" mogen worden genoemd wordt bewezen door het feit dat deze tekst in bvb. Oost-Europa enigszins anders wordt geïnterpreteerd als in het westen. Dus is praten over "westerse" mensenrechten letterlijk on-zin, nonsens, (zelf)bedrog. Daarom vind ik ook het dhimmistatuut, zoals jij ernaar refereert, een beetje vergezocht. Je lijkt te suggereren dat jij hier in België een moeilijk bestaan leidt omdat de mensenrechten "westers" zijn, en dus aangepast aan de westerlingen. Terwijl het in feite zo is dat de moeilijkheden waarmee jij specifiek te maken krijgt juist als oorzaak heeft dat die mensenrechten (ook vanwege Vlamingen) net niét altijd gerespecteerd worden: jij deelt als moslim in de klappen omdat andere moslims (waarmee jij niks te maken hebt) zich misdragen. Daarom vind ik het gek - om niet te zeggen totaal ongerijmd - dat je precies de UVRM op de korrel neemt die jouw rechten tenminste in theorie al heeft vastgelegd, en die jou juist een wapen geeft tégen diegenen die jou treffen t.g.v. de heisa die anderen veroorzaken. De UVRM stipuleert duidelijk dat niemand mag verantwoordelijk worden gesteld voor andermans misstappen en/of misdaden. Als een paar kutmarokkanen - excuse le mot - een 16-jarig meisje verrot schoppen omdat het kind toevallig zwanger is, dan hoeven de andere Marokkanen die zich niet slecht gedragen daarvoor niet op te draaien. (Het zou hun zaak evenwel sterk vooruithelpen, mochten zij luid en duidelijk hun misnoegen omtrent het gedrag van die kutmarokkanen uitspreken - wat m.i. jammer genoeg te weinig gebeurt. Maar goed, da's nog een andere discussie.) Als iemand dus jou - ik dacht dat je Marokkaan was, maar ik kan me vergissen - viseert o.w.v. het gedrag van die kutmarokkanen, dan schendt hij jouw recht, zoals dat in de UVRM gestipuleerd wordt, en dan kan je hem dit mooi onder zijn neus wrijven. Zeker als je zelf wél andermans rechten respecteert. Maar als jij de UVRM als een "produkt van het Westen" beschouwt - wat dus totale onzin is, zoals ik hierboven heb uiteengezet - dan ontneem je jezelf juist elke munitie om jezelf te verdedigen. Citaat:
En in sommige (overwegend gematigde) stromingen lijken die Mekka-soeren inderdaad een prominentere rol te spelen dan bvb. in de visie zoals Al Qaeda die uitdraagt, nietwaar. Citaat:
Ik neem aan dat je alludeert op problemen waar jij als man van vreemde afkomst zeker mee te maken hebt: discriminatie bvb. op basis van huidskleur of religie of gewoon omdat jouw voornaam niet "Jan" of "Piet" luidt maar "Ahmed" of "Abdelazziz". Weet dan wel dat ook deze Vlaming, net als jij, soms de wind van voren krijgt en het voorwerp is van discriminatie. Maak niet de fout jezelf in een slachtofferrol te wentelen. We zijn allemaal al eens slachtoffer - én we zijn ook al eens dader. Over situaties waarin ik bijwijlen in de slachtofferrol verkeer wil ik op dit forum liever niets kwijt. Dat behoort uitdrukkelijk tot mijn privéleven. Bovendien wil ik die slachtofferrol liever niet cultiveren. Ik wens je veel sterkte toe opdat ook jij zulks niet zou doen. En dat meen ik oprecht, mijn waarde Lincoln. Citaat:
Het is veel simpeler dan dat, Lincoln. Als ik over "slopen" spreek, of jij over "renoveren", dan doen we dit beiden in de context dat dit slopen/renoveren gebeurt dóór en voor de betrokken partij(en) zélf, en niet door buitenstaanders. In Irak loopt het mis omdat buitenstaanders - in illo casu de Amerikanen - zich ermee gingen bemoeien. Het slopen/renoveren hadden de Iraki's zélf voor hun rekening moeten nemen. Jammer dat ze die kans niet gekregen hebben. En mogelijk hadden ze nog jarenlang, of zelfs decennialang op die kans moeten wachten totdat het regime van Saddam Hoessein (of zijn opvolgers) ten lange leste spontaan ten val zou zijn gekomen. Als ik met "de rotte muur slopen" doel op het wegsnijden van bepaalde kankers in bepaalde islamstromingen, dan is daaronder verstaan dat het in de eerste plaats de moslims zélf moeten zijn die dat moeten doen. Als niet-moslim kan ik daartoe slechts in minieme mate bijdragen. Zoals je wellicht weet, heeft ook het christendom rotte kankergezwellen moeten wegsnijden. Wel, ook hier zijn het in de eerste plaats christenen zélf geweest die deze taak voor hun rekening hebben genomen. Niet-christenen zouden dit nooit gekund hebben. Citaat:
Vrijheden brengen risico's mee. Eén van die risico's is inderdaad decadentie. Je kan natuurlijk pleiten voor een minder risicovolle wijze van samenleven, die dan ook veel minder vrij is. En om één en ander geregeld te krijgen voer je dan maar de sjaria in. Hoe decadent onze samenleving ook moge lijken, Lincoln, vergeet niet dat er toch héél wat mensen zijn die zich hiervan terdege bewust zijn. En néén, niet alleen moslims die par force de sjaria willen invoeren, maar ook niet-moslims die deze risico's voor lief nemen omdat wij onze vrijheid als het hoogste erfgoed beschouwen. Er zijn hier (ook niet-moslim) burgers die zich afvragen waar het met de goede zeden naartoe moet. Die zich afvragen of het allemaal écht zo bloot moet. Die zich afvragen of we op tv nu écht niks anders meer dan geweld en seks krijgen voorgeschoteld. Die zich afvragen of we onze jeugd écht niet opnieuw een beetje respect moeten bijbrengen voor minder-jeugdigen. Die zich afvragen of wij niet beter een beetje minder snel rijden, zodat het aantal verkeersslachtoffers toch wat naar beneden gaat. Enz... enz... Net als moslims zijn er ook niet-moslims die kritische vragen stellen over bepaalde toestanden hier. Als die zin voor kritische beschouwing er niet zou zijn, dan was het hier al decennialang één grote chaos. Ondanks alle minpunten (die je overigens terecht aanklaagt) blijft onze samenleving overeind. Dat is het beste bewijs dat die zin voor kritische beschouwing wel degelijk werkt. En daarvoor hebben we écht geen sjaria nodig, hoor. Lui die krijsen om de invoering ervan lijken wel te pretenderen alsof zij de enigen zijn die kritiek hebben op de decadentie in onze maatschappij. Niks is minder waar. Citaat:
Neem nu Indonesië, 's werelds grootste moslimstaat. Dat land was vroeger echter helemaal niet moslim, maar vnl. boeddhistisch. Vandaag vormen boeddhisten er een minderheid, net als christenen bvb. Die ommekeer verliep tamelijk geleidelijk, de islam deed er zo rond de 13e eeuw zijn intrede. Eeuwenlang echter waren er relatief weinig religieuze spanningen. Eigenlijk barstte de storm pas enkele jaren geleden goed los. Vele niet-moslimgroepen klagen vandaag over intolerantie vanwege moslims, terwijl dit vroeger niet het geval was. Indonesië is een staat waarmee het op dit ogenblik alle kanten uitkan. Het bezit zeker het potentieel om op termijn een economische macht te worden, maar het kan ook afglijden naar de gruwelijkste chaos. En véél hangt af van hoe de Indonesiërs zelf anticiperen op de wereldpolitiek. Het is dus onzin te beweren dat het allemaal zo slecht gaat enkel en alleen t.g.v. het (neo)kolonialisme van het Westen (vooral de States). Ook de eigen bevolking vertegenwoordigt een niet te onderschatten macht. En vooral hoe zij met die macht omgaan zal hun toekomst bepalen. Als de Indonesiërs erin slagen hun religieuze conflicten onder controle te houden en de intolerantie (vanwege gelijk welke religieuze groep) te milderen, dan hééft dit land toekomst, Lincoln. Zelfs al zouden de Amerikanen zinnens zijn het op de rand van de afgrond te willen brengen, dan nog zouden bvb. de Chinezen dit tegenwerken, enkel en alleen maar om de Amerikanen een hak te zetten. En geloof me vrij, van die "gele mannen" hebben ze in Washington wel degelijk (een beetje) schrik. Wat voor Indonesië geldt, geldt uiteraard ook voor andere landen. Iran bvb. heeft een groot potentieel aan intelligentsia, die het land wel degelijk kunnen doen meespelen op internationaal gebied. Maar uiteraard vormt die intelligentsia voor de mollahs net de grootste bedreiging, juist o.w.v. hun zin voor kritisch denken. Zolang de bevolking accepteert dat intellectuelen de mond wordt gesnoerd "in naam van Allah", zolang blijft Iran een paria. En dit volledig los van de houding van het Westen. Hou dus maar op met te denken in termen van "dat het allemaal de schuld van Uncle Sam is". Het Westen heeft zeker boter op het hoofd, maar het is allerminst de enige schuldige. Citaat:
Je "aanvulling/beperking" (?) is op los zand gebouwd, Lincoln. In deze (héél lange) posting ben ik toch voldoende ingegaan op de échte betekenis van het woord "universeel" (dat dus absoluut géén synoniem is voor "westers", in weerwil van wat men in moslimmiddens wél eens beweert). Als ik stel dat de sjaria niet meer up-to-date is, dan heeft dit alles te maken met de strijdigheid ervan met talrijke universele ideeën die van alle tijden zijn. Universele ideeën die véél ouder zijn dan de sjaria, de islam en zelfs veel ouder dan het christendom. Ideeën die geboren werden, waarschijnlijk lang voordat de mens leerde schrijven en zijn geschiedenis te boek begon te stellen. Ik zie je "aanvulling/beperking" dan ook in het licht van de drogreden dat alles wat "universeel" is afkomstig is uit het westen. Ik meen deze drogreden voldoende ontzenuwd te hebben, en bijgevolg ook je "aanvulling/beperking". Citaat:
Mag ik eerlijk wezen, Lincoln? Met alle respect, maar zélf vrees ik dit scenario ook. De enige reden waarom ik de angst-kaart niet uitspeel ligt hem in mijn overtuiging dat angst een slechte gids is. Liever dan alles wat naar islam riekt te diaboliseren (en de moslims in één moeite daarbij), tracht ik in gesprek te gaan, in de wetenschap dat moslims ook maar mensen zijn, waarmee ik veel meer gemeen heb dan dat ik ervan verschil. Want stel dat Mekka-soeren inderdaad "misbruikt" worden om de islam mooier voor te stellen dan hij zou zijn, zodat het tyrannieke karakter van de religie pas duidelijk wordt wanneer het te laat is, dan ga ik ervan uit dat niet alleen niet-moslims het slachtoffer zijn (omdat ze bvb. een dhimmistatuut krijgen), maar ook de moslims zelf. Net als niet-moslims moeten ook zij afzien van bepaalde vrijheden (meningsuiting bvb.), van gelijkwaardigheid tussen man en vrouw enz... enz... Dat is wat vele niet-moslims niet altijd even duidelijk zien: ze gaan ervan uit dat alleen z�*j het slachtoffer worden van een tyrannieke islam. Ze spelen daarmee de slachtofferkaart uit die ze moslims vandaag nochtans verwijten. Ik vind ze daarin niet consequent: als je niet wil dat anderen zich altijd in de slachtofferrol wentelen, dan moet je dat zelf ook niet doen. Mijn angst voor een tyrannieke islam wordt dus enigszins gemilderd door de wetenschap dat ook moslims hiervan het slachtoffer kunnen worden. En omdat moslims ook mensen zijn met gezond verstand, en zij het belang van individuele vrijheid ook als "universeel" aanvoelen, ga ik er van uit dat zij er zich wel voor hoeden om de islam een té prominente rol in de samenleving te laten spelen. Ik baseer me voor deze aanname op de houding van de moslims zélf in sommige landen, waar zijzelf hoegenaamd géén vragende partij zijn voor de (her)invoering van de sjaria. Zomin als niet-moslims zijn zij gediend van een tyrannieke islam. En uit eigen kringen wéét ik dat er ook hier te lande heel wat moslims zijn - ook van allochtone hoek - die allesbehalve staan te springen om de sjaria. En die dat liefst ook zo willen houden. Overigens, dat je lijdt aan rokerslong (COPD) mag géén excuus zijn om passief aan de zijlijn te blijven toekijken hoe alles afloopt. Niettemin ben ik blij met je actieve deelname en inbreng in deze gedachtewisseling. Ik hoop dat je nog lang actief kan blijven. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Oke, wat wil je nou hier mee bewijzen? Waar staat dat Jesus de zoon van Allah is? Terwijl duidelijk in de koran staat dat Jesus het niet is, en dat Allah niet verwekt is en ook niet verwekt. Jouw telkst hierboven stelt mijn punten vast (bedankt voor je hulp trouwens). Waarom probeer je nou telkens de feiten te verdraaien? En je doet het heel slecht ook. Nog een ander vraagje voor jou. Waarom haat je de islam zo erg dat je er bereid bent alles aan te doen om het zwart te maken, ook al zijn het vette dikke leugens? Haat is niet goed jongentje, het zal je uiteindelijk van binnenuit op vreten. Of is het soms te laat daarvoor Laatst gewijzigd door Braveheart : 12 oktober 2006 om 01:43. |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
De ondertoon van uw woorden toont ook een duidelijke haat, onverdraagzaamheid en misplaatst superioriteitsgevoel aan. Anderen komen daar gewoon recht voor uit. Laatst gewijzigd door MARE : 12 oktober 2006 om 10:08. |
|
|
|
|
|
|
#237 | ||
|
Minister
|
Citaat:
En als ik het slecht doe, kan jij me dan vertellen hoe ik het beter zou kunnen doen? De tegenstrijdige verzen, en het feit dat er uitdrukkelijk in de koran werd ingeschreven dat Jezus niet de Zoon van God is, zijn een van de bewijzen dat de koran een samenraapsel is van teksten waarvan sommige ontstaan zijn in de discussie met of tussen christenen. Langs de ene kant wordt het verhaal aangehaald dat nog steeds domineert in de christelijke leer, namelijk dat Maria "bevrucht" werd door de Heilige Geest. Langs de andere kant wordt er de mening verdedigt van bepaalde christelijke sekten die de goddelijke natuur van Jezus ontkenden. Citaat:
Als je iemand beschuldigt van leugens, dan moet je die leugens aanwijzen. We hebben hier niets aan loze ongefundeerde uitroepen! Jongetje.
|
|
|
|
#238 | ||
|
|
Citaat:
Opmerking op deze link: [SIZE=2]1)-Ten eerste zie ik dat de auteur van de text een studente is,(maw studenten werk van ééne Valentijn de boe begeleid onder prof.M.E.STORME) dit is de eerste punt. 2)-Ten tweede : de auteur begint in de inleiding met woorden als; [/SIZE][FONT=Times New Roman][SIZE=3]mijnenveld,antropologische duister,enz...[/SIZE] 3)-De theorie dat culturen zich tegen elkaar botsen( zoals de auteur het woord "relativisme van mensen rechten" gebruikte) en dat de mensenrechten een uitvinding is van het westen ook de theorie is van ééne genaamd Samuel Huntingtons, ook dat de islam een het westen onverenigbaar zijn behoort tot zijn theorie(zie nr 1 van http://www.law.kuleuven.be/jura/40n3/deboe.html),.Wat het geval bij Ann E. Mayer niet is "Volgens haar biedt een dergelijke benadering een uitweg voor bepaalde cultureel-relativistische claims. Het culturele relativisme is volgens haar immers geen concept dat toepassing vindt op het terrein van de rechtsvergelijking of bij het onderzoek naar de naleving door regeringen en staten van internationale rechtsregels. De term was daarentegen ontwikkeld voor het gebruik in antropologie en moraalfilosofie[/FONT][FONT=Times New Roman]3[/FONT][FONT=Times New Roman]." zoals de auteur heeft aangehaald,. Hier zie je dat er tegelijk binnen de UVRM twee verschillende theories bestaan, de ééne die claimt dat de UVRM een uitvindsel van het westen is die gelooft in cultureel relativism, waarop de andere het tegendeel beweert en dat er een dialoog mogelijk is tussen culturen,. 4)-Daarna haalde de auteur aan dat :"Een rechtsvergelijkende aanpak bij de studie van een aantal ‘Islamitische’ rechtsbronnen met betrekking tot mensenrechten toont aan dat er op zijn zachtst gezegd sprake is van inconsistenties en contradicties in de redenering van hun opstellers", wat ik hier begrijp is dat de auteur meer sympathie aanhangt op de theorie van huntigton dan op de andere tweede theorie. Dit opzich al toont dat de UVRM geinterpreteerd wordt en dus voor interpretatie vatbaar is,.Hierop wordt natuurlijk de hele text gebaseerd met uitgebreide analyse. Wat ik hier wil concluderen is dat de toetstenen van de mensenrechten overal te vinden kunnen zijn. Zie hier bv een interpretatie volgens een "moslim". Citaat:
Natuurlijk "de moslims" maken nu een slechte tijd mee en hun imago meer verslechterd wordt door bv 11/9 ,palestijnse kwestie, wat er in iraq gebeurt maar ook het crimminele gedrag van sommige allochtonen in europa(met of zonder oorzaak),De islam die wij nu kennen (in de boeken) is niet anders dan de islam van ten tijde van de prof mo7ammed (sas), maw de islaam verandert niet, integendeel het gedrag een de tradities die veranderen van tijd naar tijd,. Maar dit wil niet zeggen dat de mensen zich overal en altijd hetzelfde zullen/hebben gedragen. Rekening houdend met de economische/sociale/tradities/gewoontes etz,etz... toestanden die zich in die tijd afspeelden,ik ben wel van oordeel dat de moslims terug de "goede tijden" zullen kennen,. Dus de muur is niet rot, maar de hout die de muren houden minder stevig zijn! [/FONT][SIZE=2] [/SIZE]
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 oktober 2006 om 19:16. |
||
|
|
|
|
|
#239 |
|
|
PS/Wat ik hierboven gezet heb om duidelijk te zijn is dat zowel in het westen de mensen een kwaadaardige imago hebben (niet iedereen) over de islam ,dat imago van kwaadaardigheid ook kan gebruikt worden tegen het westen,. De islaam is interpreteerbaar zoals UVRM interpreteerbaar kan zijn, alleen moet er goedwil zijn bij zowel moslims als bij westerlingen om in dit samenleving naast elkaar vredig te kunnen leven,.
Laatst gewijzigd door Lincoln : 12 oktober 2006 om 21:17. |
|
|
|
|
|
#240 | |
|
|
Deel II
Citaat:
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 13 oktober 2006 om 16:08. |
|
|
|
|