Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Waarom kan jij enkel de homo sapiens menselijk noemen. Men weet van de andere soorten enkel dat ze bestaan hebben en sommige zelfs nog tegelijk met jou menselijke soort. Dus zie geen verschil.
Naar zijn beeld of evenbeeld, slechts woordspelling.
En dat boek, wel de ene zegt dat ik het letterlijk moet nemen en de andere zegt dat ik het moet interpreteren. En in dat boek staat letterlijk en de zonen van god kwamen zich vermeningvuldigen met de vrouwen der aarde. Als hij geen zonen heeft dan kunnen zij zich niet komen vermenigvuldigen met devrouwen der aarde. Maar als dat boek over dat punt niet juist is, waarom zou het dan over de andere punten wel juist zijn. Het is nogtans een van de twee meest verkochte en gelezen boeken terwereld waar dat in staat.
Heb die vent zijn boeken nooit graag gelezen veel te langdradig.
Laten we hopen dat dit ooit wel eens gebeurd, dat is onze eeuwige discussie eindelijk eens met een winnaar af te sluiten.
|
Waarom noem ik een hond of een aap niet mens? Omdat ik met mijn hond niet kan spreken en dat ik de aap geen enige vorm van rede of moraliteit kan aanleren! Simpel en de essentie zit erin!
Geen één boek is het waard ernaar te leven! Je kan de bijbel helemaal uitlezen en herlezen nogtans zal je heel heel heel veel moeten nadenken vooraleer je alles snapt wat erin staat. Je maakt er trouwens van wat je wilt! De dag dat de moslims gaan snappen dat ze verder moeten denken dan letterlijk wat er staat in de koran zullen we al een hoop verder kunnen gaan en zal de aarde er beter uitzien...
Hehe, ik vind hem leuk soms...Het ging hem om het idee

. Je ontkent omdat je er niet van
wil horen!
ik hoop het voor u ook dat het ooit gebeurt!