![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: bestaat God? | |||
ja! |
![]() ![]() ![]() |
33 | 37,50% |
natuurlijk niet! |
![]() ![]() ![]() |
55 | 62,50% |
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kort maar krachtig
![]() Volgens mij fout maar tsjah; I've got the point ![]() ps: check this out: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rede en "Dat het gezond verstand niet altijd het correcte antwoord oplevert, wordt duidelijk bij het Driedeurenprobleem, waarop veel mensen, waaronder soms bekende wetenschappers, intuïtief het verkeerde antwoord geven. Het gezond verstand kan dus niet altijd worden vertrouwd." (bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gezond_verstand) got it? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#23 |
|
![]() Is dat niet beter deze draad te openen in het subforum "religies en andere levensovertuigingen" ?? of eventueel dat laten verplaatsen naar de gepaste subforum ??
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar zijn beeld of evenbeeld, slechts woordspelling. En dat boek, wel de ene zegt dat ik het letterlijk moet nemen en de andere zegt dat ik het moet interpreteren. En in dat boek staat letterlijk en de zonen van god kwamen zich vermeningvuldigen met de vrouwen der aarde. Als hij geen zonen heeft dan kunnen zij zich niet komen vermenigvuldigen met devrouwen der aarde. Maar als dat boek over dat punt niet juist is, waarom zou het dan over de andere punten wel juist zijn. Het is nogtans een van de twee meest verkochte en gelezen boeken terwereld waar dat in staat. Heb die vent zijn boeken nooit graag gelezen veel te langdradig. Laten we hopen dat dit ooit wel eens gebeurd, dat is onze eeuwige discussie eindelijk eens met een winnaar af te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met jouw fouten hebben mensen als ik dan ook weinig te maken.
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Geen één boek is het waard ernaar te leven! Je kan de bijbel helemaal uitlezen en herlezen nogtans zal je heel heel heel veel moeten nadenken vooraleer je alles snapt wat erin staat. Je maakt er trouwens van wat je wilt! De dag dat de moslims gaan snappen dat ze verder moeten denken dan letterlijk wat er staat in de koran zullen we al een hoop verder kunnen gaan en zal de aarde er beter uitzien... Hehe, ik vind hem leuk soms...Het ging hem om het idee ![]() ik hoop het voor u ook dat het ooit gebeurt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer genoeg zijn er doorheen de geschiedenis meer godsaanbidders die ketters hebben aangespoord dan ketters die godsaanbidders een strobreed in de weg hebben gelegd.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zal zekers niet naar een boek leven, daar is het leven veel te mooi voor. En ik had het ook niet over andere diersoorten, maar over echte mensen rassen die even als wij hulpmiddelen gebruikten om hun leven makkelijker te maken en die eveneens instaat waren om tekeningen te maken en dus vermoedelijk ook de sprakkunst hadden zoals wij. Het enige verschild tussen hen en ons is dat zij verdwenen zijn en wij nog bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() U ontkent misschien niet expres!
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ketter deze? Begin nog eens je zin maar dan met de correcte woordkeuze ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij valt er niets te ontkennen, want er is niets bewezen. En voor jo valt er blijkbaar niets te bewijzen, want alles is al geweten. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een ketter in de enge zin is een afvallige van de Katholieke of Orthodoxe kerk. In de brede zin is het een afvallige van eender welk geloof of eender welke leerstelling.
Laatst gewijzigd door lombas : 16 oktober 2006 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het zijn idd de pilaarbijters die de meeste mensen hebben vermoord in naam van God en Allah. En dan willen ze nog dat een mens in zoiets gelooft en aanvaard dat die god voor het goede staat. Dag Jan, mij niet gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Daarom net! Niet alle ketters zijn atheïsten en ik dacht dat het wel daarover ging. Als u de vraag stelt is het niet zo dat in het verleden meer onrecht werd aangedaan van enige kerk aan atheïsten? Dan ben ik geneigd te zeggen NEEN! Dus... Trouwens zelf met de ketters klopte je bedenking niet! De geuzen hebben meer katholieken aan de tand gevoeld dan omgekeerd hoor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() [quote=Jantje;2086249]Dat is dus het verschil tussen jou en mij.
Voor mij valt er niets te ontkennen, want er is niets bewezen. En voor jo valt er blijkbaar niets te bewijzen, want alles is al geweten. zoals altijd. zelfs jij begint dat toe te geven. Ben zo oud nog niet en zal dit dus maar met eenkleine vracht zout slikken zekers.[/quote] God is iets dat je nooit zal kunnen bewijzen! Je moet "het" aannemen... Ik geloof niet dat alles geweten is ik denk alleen dat dit begrip boven het te bewijzen valt! Sorry maar dat snap ik echt niet! Ik ben de laatste die zoiets zou zeggen; ooit! Je doet zoals je wilt we verstaan elkaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=largo_w;2086334]
Citaat:
Geeft toe men kan nu dus niet bewijzen dat god bestaat, maar men kan het ook niet ontkennen. Maar blind in iets geloven is voor mij onmogelijk geworden. Heb te veel slecht gezien in deze werled om nog te geloven dat er een macht bestaat die het goed met ons voor heeft. en dat is het belangrijkste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ja God bestaat, want de liefde bestaat en God is Liefde. DEUS CARITAS EST (zoals de de encycliek van paus Benedictus XVI getiteld is)
God is liefde, zonder die liefde zijn we niets, en zijn we geen mens meer. |
![]() |
![]() |