Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalisator
Maar je bent lid van die vakbond en het is als lid dat je de kans kreeg om te kandideren voor een beschermde functie. Je bent verkozen mede door de aantrekkingskracht van de organisatie die jou die kans gaf. Als jij denkt dat je verkozen bent alleen omwille van je welluidende stem of je overtuigende discours, dan redeneer je in mijn ogen eerder als een lokale PS-baron die ervan overtuigd is dat al zijn kiezers persoonlijke fans zijn. Enige loyauteit mag wel, niet?
|
De loyaliteit van de vakbondsleden aan de vakbond reikt niet verder dan aan de poort van de bedrijven. Al eens naar een actie geweest van de vakbond? Al wat je daar ziet zijn delegues die hopen op een schoon plaatsje op de lijst bij de volgende sociale verkiezingen. Gewone leden zie je daar niet meer.
Komende zaterdag 25 november bijvoorbeeld is er een dag van de diversiteit in Kortrijk. Ik heb al vier uitnodigingen gekregen. Durf je eens gaan zien hoeveel gewone vakbondleden er zijn?
Je kan ze op één hand tellen zeg ik je. Dit uit gans Vlaanderen. Ga maar eens kijken, dan zie je die overroepen loyaliteit met eigen ogen in het echt.
De waarheid is dat de vakbond met haar ideaal, de gewone werkman niet meer overtuigd. De gewone werkman maakt zich tegenwoordig druk over het feit dat hij 10% van zijn arbeid puur voor Wallonië presteert en daar zelf niks aan heeft. En ze zijn dat meer dan beu. Dat is wat leeft bij de mensen.
Zeg dat Paulus het gezegd heeft.
Paulus.