Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GaRnaaLBeeR
Zo lang er winst gemaakt word kan deze omgezet worden in meer winst, en het herhaalt zich. Op deze manier kan de welvaart blijven stijgen. Als binnen honderd jaar de winsten vertienvoudigd zijn, moeten de mensen dan ook tien keer zoveel werken als nu. Er kunnen idd economische problemen voort , maar dat mag geen excuus zijn.
|
Winsen zijn nooit gegarandeerd; hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Dus nee, het is absoluut niet zo dat er, wanneer er winst gemaakt wordt, deze omgezet kan worden in meer winst; dat hangt van massa's andere factoren af.
Als het bedrijfsleven werkelijk zo eenvoudig was, waarom dan al die faillisementen?
Als het bedrijfsleven werkelijk zo simpel is, dan mag ik er van uit gaan dat jij sowieso je eigen bedrijf al hebt?
Citaat:
ik zij dan ook dat er helemaal geen baas nodig is, De werknemers beslissen wat er met het bedrijf gebeurd via de politiek (met bepaalde inbreng van economen natuurlijk). Er word niet beslist per bedrijf maar per lokale politiek orgaan.
|
En hoe denk jij iets consistent daaruit te krijgen?
Zoals ik al zei, je hebt 1Miljard€ winst en 100000werknemers; wat moet er mee gebeuren?
Citaat:
Ik zij nergens dat het nodig is om zoveel mogelijk geld uit de delen. Er is nog steeds winst nodig om te blijven groeien, maar als een bedreif maar blijft groeien wilt het niet zeggen dat ze uit zichzelf beginnen te herverdelen.
|
Wie zegt dat ze dat moeten doen? Sinds wanneer is een bedrijf een liefdadigheidsinstelling?