Los bericht bekijken
Oud 16 november 2006, 21:58   #336
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Jan verwoordde zijn ideeën expliciet niet, de discussie tussen Firestone & Jan gaan namelijk over specifieke documenten, documenten waar ik bitter weinig kennis van heb, en daarom verkies ik me ook niet te moeien in zo'n discussie.

Het komt erop neer dat volgens Jan de originele teksten niet over de uitroeing van de Joden handeld, terwijl dit volgens Firestone wel is (een stelling die ik op basis van vertalingen deel), echter, de originele teksten zijn in't Duits, een taal die ik niet beheers, en dus kan ik zowiezo de vertalingen noch de stellingen verifieren.

De enige reden dat ik de stelling van Firestone aanneem is omdat volgens mij deze in context met de geschiedenis zoals ik deze ken plausibeler vind dan Jan's stelling.
Het gaat helemaal niet over interpretaties of vertalingen van teksten, maar over de gehele inhoud van die teksten die niets aan de verbeelding overlaten. Hoe je die woorden juist vertaalt doet er niet eens toe. JvdB zoekt spijkers op laag water, zoals elke negationist dat doet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden