Los bericht bekijken
Oud 30 november 2006, 18:10   #765
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik zeg dat de functie, de basisfunctie, de functie de het meekreeg van moeder natuur, de voortplanting is.
Maar dat is nu net het hele punt, dat is niet de basisfunctie!!! En voortplanting is ook helemaal niet de enige functie.

Citaat:
Dat het ook nog voor andere dingen gebruikt wordt, daar kan ik inkomen, maar daar kunnen ook andere dingen voor gebruikt worden. Je hoeft niet noodzakelijk sex met elkaar te hebben om van elkaar te kunnen genieten toch?
Nee, en dan? Je hoeft zoveel niet noodzakelijk te doen, maar dat is natuurlijk geen argument om het niet te doen. En genieten van sex is helemaal iets anders dan andere vormen van genot. Die verschillende zaken zijn complementair, niet exclusief. Je kan het ene niet vervangen door het andere.

Citaat:
Het sexueel genot is er om de voortplanting te stimuleren. Omdat we het graag en veel zouden doen. Daarom is het plezant. Het plezier is er om de sex de sex is er niet om het plezier. Er zijn wel meer dingen die plezant zijn.
Sex is er wel degelijk ook om het plezier. Anders zou jij ook geen voorbehoedsmiddelen gebruiken natuurlijk.

Citaat:
Aan de basis van dit alles ligt de voortplanting. Daar zijn we voor gemaakt. Daar hebben we geslachtsorganen voor. Niet voor het plezier.
Dat klopt helemaal niet. Want sex is veel meer dan alleen voortplanting. Seks omvat wel wat meer dan penetratie hé.

Citaat:
Vandaar dat ik niet het genot als eikpunt zal nemen van wat een normale sexuele geaardheid is en wat niet, maar wel de mogelijkheid tot voortplanten.
Dat is wat jij ervan vindt, maar daarom is dat nog geen feit. Je kan nog steeds geen objectieve definitie geven voor wat een afwijking is en wat normaal.
Edina is offline   Met citaat antwoorden