14 december 2006, 13:52
|
|
Gouverneur
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS
Ja, dat filmpje van anderhalve minuut had ik idd ook al gevonden
jammer dat er niks op youtube blijkt te staan.
on topic: ik woon nu al enkele maanden in het buitenland, en nu ik het Belgische nieuws zowat vanop een afstand (ook figuurlijk) bekijk, is mijn mening toch al geweldig veranderd.
Ik herinner mij nog dat ik toen ik in de humaniora zat (tot een jaar of 5 geleden) quasi dagelijks het nieuws en ter zake en zo bekeek. Het allemaal razend interessant vond.
Nu is het enige effect dat het Belgische nieuws (mijn bronnen zijn voornamelijk vrtnieuws.net en standaard.be) nog op mij heeft, dat mijn mondhoeken zich in een glimlach krullen. Het quasi enige nieuws dat in België behandeld wordt, en dan nog op zodanig lage kwaliteit dat het bijna niet cynischer kan, is ofwel zodanig grappig (verpatsing overheidsgebouwen om een begroting in "evenwicht" te krijgen, nva'ers die als schoothondjes bij de semi-arbeiderspartij DV (een C zou te veel eer zijn) komen aanschurken, reportages over fake onafhankelijkheden enz enz enz), of is van zodanig laag niveau dat een 12 jarige nog snediger analyses en onafhankelijkere samenvattingen kan maken...
|
Mooi is dat he, van een afstandje overal naar kunnen kijken! Is je mening over je land er ook door veranderd?
|