![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, dat filmpje van anderhalve minuut had ik idd ook al gevonden jammer dat er niks op youtube blijkt te staan. on topic: ik woon nu al enkele maanden in het buitenland, en nu ik het Belgische nieuws zowat vanop een afstand (ook figuurlijk) bekijk, is mijn mening toch al geweldig veranderd. Ik herinner mij nog dat ik toen ik in de humaniora zat (tot een jaar of 5 geleden) quasi dagelijks het nieuws en ter zake en zo bekeek. Het allemaal razend interessant vond. Nu is het enige effect dat het Belgische nieuws (mijn bronnen zijn voornamelijk vrtnieuws.net en standaard.be) nog op mij heeft, dat mijn mondhoeken zich in een glimlach krullen. Het quasi enige nieuws dat in België behandeld wordt, en dan nog op zodanig lage kwaliteit dat het bijna niet cynischer kan, is ofwel zodanig grappig (verpatsing overheidsgebouwen om een begroting in "evenwicht" te krijgen, nva'ers die als schoothondjes bij de semi-arbeiderspartij DV (een C zou te veel eer zijn) komen aanschurken, reportages over fake onafhankelijkheden enz enz enz), of is van zodanig laag niveau dat een 12 jarige nog snediger analyses en onafhankelijkere samenvattingen kan maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat hij ondergedoken is om vanuit de illegaliteit het gewapend verzet te leiden tegen de vermaledijde "vlaemSSche" overheid... In het verleden hebben hij en zijn bubbelpaladijnen immers gesteld dat ze desnoods naar de wapens grijpen om België te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Gouverneur
|
![]() België heeft EINDELIJK het nieuws op de BBC gehaald!
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6178671.stm Toch nog iets bereikt als land jongens, gefeliciteerd ![]() Zeer correct stukje overigens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hij is misschien één van die 50 mensen en moet bijgevolg een dineetje voorbereiden. Laten we hem dan ook excuseren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#307 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het nieuws heeft inmiddels ook Nederland bereikt, op de website van de NOS kun je het begin van het ingelaste journaal terugzien: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...06_belgie.html
Op zich een leuke grap, hoewel er wel erg werd overdreven zo te horen, met trams die op de grens niet verder mogen rijden enzo. Dat de Franstalige politici het niet leuk vinden is ook te begrijpen, want zij doen in de communautaire discussies liever alsof wat Vlaanderen vraagt ONrealistisch is en alsof er geen communautaire problemen zijn, dus de Franstaligen zelf zich daar ook niet mee bezig houden. Uit de reacties is pijnlijk duidelijk geworden dat het Franstaligen wèl bezig houdt en dat zij de splitsing van het land zelfs heel realistisch achten. Misschien heeft dat de RTBF en de politici wel enorm verbaasd, dat de bevolking hier wel degelijk serieus rekening mee houdt en dus niet inzag dat het om een nepuitzending gaat. Ik bedoel, als de NOS hetzelfde zou vertellen over om het even welke provincie, zou bijna niemand dat geloven. Het geeft aan dat de vrees diep zit en dat men zich aan Franstalige kant ook daadwerkelijk zorgen maakt over het uiteenvallen van het land. Iets wat in Vlaanderen waarschijnlijk veel minder speelt. We zullen nu zien hoever de onafhankelijkheid van de RTBF gaat en of het debat in Franstalig België over splitsing van het land nu ook op gang komt. Ik kan helaas alleen de satellietzender van de RTBF ontvangen en daar stond op de teletekst dat er ook een enquête was gehouden over de vraag welke toekomst men zag voor de eigen regio bij het uiteenvallen van België. Onder de Walen bleek een rompstaat van Wallonië en Brussel het populairst, gevolgd door een aansluiting van Wallonië zelf bij Frankrijk. In Brussel waren de meningen echter totaal anders. Hier koos de helft van de ondervraagden voor een Europese stadstaat als toekomst voor Brussel. Daaruit blijkt maar weer dat Franstalige Brusselaars helemaal niet zo aan Wallonië hangen als soms gedacht wordt en als het erop aan komt de meesten de Walen laten vallen als een baksteen. Kortom: een interessante uitzending. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#310 |
|
![]() Jammer dat ik het niet gezien had. Blijkbaar was er goed geacteerd, want velen trapten er in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ons zeggen, wat betreft gevoerde politiek.
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U kent hem wel hoor, alleen laat ik de eer even aan u om uit te zoeken wie het is. ![]()
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
|
![]() De reactie van buitenlandse media geeft trouwens ook aan hoezeer deze afgaan op het nieuws van de Franstalige omroep. En hoe weinig Franstalige Belgen zelf naar de Vlaamse omroep kijken. Een simpele blik op de VRT had immers meteen kunnen leren dat er niets aan de hand was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Cedric Vloemans.
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer genoeg zal er nog veel moeten gebeuren voor er voor de 'Vlaamse' omroep iets aan de hand is.
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |