Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 13:47   #301
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zo snel niet, ze geven er wel hun eigen interpretatie aan, en ook in het debat. De nadruk ligt op het gemene achterbakse en repressieve gedrag van de Vlamingen, en niet op de ongelijkheid en dergelijke...

In elk geval : ik wil ook de volledige reportage zien, maar voorlopig kunnen we beiden onze honger stillen met dit stukje van de VRT : http://www.vrtnieuws.be/nieuwsnet_ma...sa/index.shtml#

Ja, dat filmpje van anderhalve minuut had ik idd ook al gevonden
jammer dat er niks op youtube blijkt te staan.

on topic: ik woon nu al enkele maanden in het buitenland, en nu ik het Belgische nieuws zowat vanop een afstand (ook figuurlijk) bekijk, is mijn mening toch al geweldig veranderd.
Ik herinner mij nog dat ik toen ik in de humaniora zat (tot een jaar of 5 geleden) quasi dagelijks het nieuws en ter zake en zo bekeek. Het allemaal razend interessant vond.
Nu is het enige effect dat het Belgische nieuws (mijn bronnen zijn voornamelijk vrtnieuws.net en standaard.be) nog op mij heeft, dat mijn mondhoeken zich in een glimlach krullen. Het quasi enige nieuws dat in België behandeld wordt, en dan nog op zodanig lage kwaliteit dat het bijna niet cynischer kan, is ofwel zodanig grappig (verpatsing overheidsgebouwen om een begroting in "evenwicht" te krijgen, nva'ers die als schoothondjes bij de semi-arbeiderspartij DV (een C zou te veel eer zijn) komen aanschurken, reportages over fake onafhankelijkheden enz enz enz), of is van zodanig laag niveau dat een 12 jarige nog snediger analyses en onafhankelijkere samenvattingen kan maken...
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:48   #302
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik vind dat Albert die 50 wel eens een receptie mag aanbieden !
Hola, hola, Dat dineetje moeten wij wel betalen zulle... Dat die 50 man hém maar eten en onderdak geven. Dan zouden het pas helden zijn...!
Oud 14 december 2006, 13:49   #303
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar zit Hans trouwens in deze discussie?
Ik denk dat hij ondergedoken is om vanuit de illegaliteit het gewapend verzet te leiden tegen de vermaledijde "vlaemSSche" overheid... In het verleden hebben hij en zijn bubbelpaladijnen immers gesteld dat ze desnoods naar de wapens grijpen om België te verdedigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:50   #304
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

België heeft EINDELIJK het nieuws op de BBC gehaald!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6178671.stm

Toch nog iets bereikt als land jongens, gefeliciteerd

Zeer correct stukje overigens.
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:51   #305
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Hij is misschien één van die 50 mensen en moet bijgevolg een dineetje voorbereiden. Laten we hem dan ook excuseren.
Bitweiser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:52   #306
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaXiMuS Bekijk bericht

on topic: ik woon nu al enkele maanden in het buitenland, en nu ik het Belgische nieuws zowat vanop een afstand (ook figuurlijk) bekijk, is mijn mening toch al geweldig veranderd.
Ik herinner mij nog dat ik toen ik in de humaniora zat (tot een jaar of 5 geleden) quasi dagelijks het nieuws en ter zake en zo bekeek. Het allemaal razend interessant vond.
Nu is het enige effect dat het Belgische nieuws (mijn bronnen zijn voornamelijk vrtnieuws.net en standaard.be) nog op mij heeft, dat mijn mondhoeken zich in een glimlach krullen. Het quasi enige nieuws dat in België behandeld wordt, en dan nog op zodanig lage kwaliteit dat het bijna niet cynischer kan, is ofwel zodanig grappig (verpatsing overheidsgebouwen om een begroting in "evenwicht" te krijgen, nva'ers die als schoothondjes bij de semi-arbeiderspartij DV (een C zou te veel eer zijn) komen aanschurken, reportages over fake onafhankelijkheden enz enz enz), of is van zodanig laag niveau dat een 12 jarige nog snediger analyses en onafhankelijkere samenvattingen kan maken...
Mooi is dat he, van een afstandje overal naar kunnen kijken! Is je mening over je land er ook door veranderd?
Oud 14 december 2006, 13:54   #307
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het nieuws heeft inmiddels ook Nederland bereikt, op de website van de NOS kun je het begin van het ingelaste journaal terugzien: http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...06_belgie.html

Op zich een leuke grap, hoewel er wel erg werd overdreven zo te horen, met trams die op de grens niet verder mogen rijden enzo. Dat de Franstalige politici het niet leuk vinden is ook te begrijpen, want zij doen in de communautaire discussies liever alsof wat Vlaanderen vraagt ONrealistisch is en alsof er geen communautaire problemen zijn, dus de Franstaligen zelf zich daar ook niet mee bezig houden. Uit de reacties is pijnlijk duidelijk geworden dat het Franstaligen wèl bezig houdt en dat zij de splitsing van het land zelfs heel realistisch achten. Misschien heeft dat de RTBF en de politici wel enorm verbaasd, dat de bevolking hier wel degelijk serieus rekening mee houdt en dus niet inzag dat het om een nepuitzending gaat. Ik bedoel, als de NOS hetzelfde zou vertellen over om het even welke provincie, zou bijna niemand dat geloven. Het geeft aan dat de vrees diep zit en dat men zich aan Franstalige kant ook daadwerkelijk zorgen maakt over het uiteenvallen van het land. Iets wat in Vlaanderen waarschijnlijk veel minder speelt.

We zullen nu zien hoever de onafhankelijkheid van de RTBF gaat en of het debat in Franstalig België over splitsing van het land nu ook op gang komt.

Ik kan helaas alleen de satellietzender van de RTBF ontvangen en daar stond op de teletekst dat er ook een enquête was gehouden over de vraag welke toekomst men zag voor de eigen regio bij het uiteenvallen van België. Onder de Walen bleek een rompstaat van Wallonië en Brussel het populairst, gevolgd door een aansluiting van Wallonië zelf bij Frankrijk. In Brussel waren de meningen echter totaal anders. Hier koos de helft van de ondervraagden voor een Europese stadstaat als toekomst voor Brussel. Daaruit blijkt maar weer dat Franstalige Brusselaars helemaal niet zo aan Wallonië hangen als soms gedacht wordt en als het erop aan komt de meesten de Walen laten vallen als een baksteen.

Kortom: een interessante uitzending.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:55   #308
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Mooi is dat he, van een afstandje overal naar kunnen kijken! Is je mening over je land er ook door veranderd?

wat bedoel je precies met 'mening over je land'? Qua staatsstructuur? Qua bevolking?
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:56   #309
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
België heeft EINDELIJK het nieuws op de BBC gehaald!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/6178671.stm

Toch nog iets bereikt als land jongens, gefeliciteerd

Zeer correct stukje overigens.
De moord op Cools, Agusta en Dutroux vergeten?
Oud 14 december 2006, 13:56   #310
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Jammer dat ik het niet gezien had. Blijkbaar was er goed geacteerd, want velen trapten er in.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 13:57   #311
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waar zit Hans trouwens in deze discussie?
Is de figuur rechts op dit fotootje niet een van de bubbels?

Oud 14 december 2006, 13:57   #312
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat bedoel je precies met 'mening over je land'? Qua staatsstructuur? Qua bevolking?
Laat ons zeggen, wat betreft gevoerde politiek.
Oud 14 december 2006, 13:59   #313
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

geloof me, om tot die conclusie te komen moet je niet in het buitenland vertoeven ... maar ik neem aan dat het een pak aangenamer is ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:01   #314
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is de figuur rechts op dit fotootje niet een van de bubbels?

Draagt die jongen een BUB-shirt? Nee

U kent hem wel hoor, alleen laat ik de eer even aan u om uit te zoeken wie het is.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:02   #315
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bbc
Thousands of people made panicked calls to the station and politicians complained.
Ze vergeten er dan wel bij te vermelden dat het FRANSTALIGE mensen zijn die panikeerden! Hoeveel Vlamingen zouden gepanikeerd hebben?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:02   #316
Dimitri

Standaard

De reactie van buitenlandse media geeft trouwens ook aan hoezeer deze afgaan op het nieuws van de Franstalige omroep. En hoe weinig Franstalige Belgen zelf naar de Vlaamse omroep kijken. Een simpele blik op de VRT had immers meteen kunnen leren dat er niets aan de hand was.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 14:03   #317
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Draagt die jongen een BUB-shirt? Nee

U kent hem wel hoor, alleen laat ik de eer even aan u om uit te zoeken wie het is.
Cedric Vloemans.
Oud 14 december 2006, 14:04   #318
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Cedric Vloemans.
Is dat niet een voormalig onderdaan van Hans I le Grand?
Oud 14 december 2006, 14:04   #319
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De reactie van buitenlandse media geeft trouwens ook aan hoezeer deze afgaan op het nieuws van de Franstalige omroep. En hoe weinig Franstalige Belgen zelf naar de Vlaamse omroep kijken. Een simpele blik op de VRT had immers meteen kunnen leren dat er niets aan de hand was.
Klopt.

Jammer genoeg zal er nog veel moeten gebeuren voor er voor de 'Vlaamse' omroep iets aan de hand is.
Oud 14 december 2006, 14:05   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
En tegelijkertijd hoe weinig Vlamingen naar de RTBF kijken. Het allergrootste deel van de Vlamingen heeft pas achteraf hiervan gehoord, via de Vlaamse kanalen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be