Los bericht bekijken
Oud 16 december 2006, 21:39   #86
lezer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ik vind gewoon dat het gevaarlijk is rechstreeks aan het volk iets te gaan vragen. De mensen zijn veel te gemakkelijk beïnvloedbaar. Historisch zijn we gegroeid naar het systeem dat we nu hebben omdat het het beste is gebleken en het minst gevaarlijke blijkt te zijn.
Met ons systeem zal een machtovername door gelijk wie/wat er niet zo direct inzitten en daarom is het ook zo opgesteld. Jij wil het gaan veranderen in een zin die volgens mij niks met een vooruitgang te maken heeft...
Je hebt gelijk: in bepaalde streken in Italië zijn ze historisch gegroeid naar het systeem dat ze nu hebben: als je braafjes gehoorzaam bent, zal de maffia goed voor je zorgen. Als je hen niet tegen de haren strijkt is het helemaal niet gevaarlijk. Een machtsovername zit er ook niet zo direct in, dat is zo opgesteld. Volgens de voorstanders van het systeem zullen de hervormingspogingen echt geen vooruitgang brengen.

Citaat:
Het rare is dat je mensen moet verdedigen vaak tegen zichzelf...
Ik ben blij dat u mij tegen mezelf wilt verdedigen. Stel je voor dat er niemand dat zou willen doen!

Laatst gewijzigd door lezer : 16 december 2006 om 21:43.
lezer is offline   Met citaat antwoorden