Los bericht bekijken
Oud 26 december 2006, 15:27   #438
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Hertog van Gelre

Citaat:
Ik zou het echt niet weten. Is dan ook totaal irrelevant voor de vergelijking.
Toch relevant, in Nederland was dat een folieke uit de renaissance zonder veel belang, in Vlaanderen heeft het Frans diepe en historische wortels, en is het Frans al een bestuurstaal sinds de middeleeuwen.

Citaat:
Met uitzondering van uw bewering heb ik daar nooit bewijzen van gezien.
U zou beter zwijgen over dingen die U niet kent, als je nog nooit van het VNV gehoord hebt ken je geen bal van de geschiedenis van de collaboratie in Vlaanderen. Neem eens een geschiedenisboek ter hand.

Citaat:
Ik zou de kwalificatie ''Apeland'' nooit gebruiken. Dit sleept u er met de haren bij. Het is juist uitzonderlijk dat een land met zo'n economie en zo'n hoge levensstandaard deze democratische verhoudingen accepteert. Dat is is geen enkel ander land denkbaar.
Toch wel, het Belgisch systeem is vrij democratisch, BelgiË scoort hoog in alle internationale onderzoeken betreffende de graad van democratie, hoger dan Nederland zelfs denk ik.

Citaat:
Dat is dan verrekte weinig en niet relevant voor de discussie.
Heel relevant, het doorprikt Uw verhaaltje.

Citaat:
Ik ben blij dat u in ieder geval het vetgedrukte toegeeft. De rest van deze zin kunt u niet met droge ogen blijven herhalen.
Toch wel, waarom worden Vlamingen onderdrukt in het BelgiË van vandaag? Kunt U dat met droge ogen blijven herhalen? De premier is al decennia een Vlaming en Vlamingen domineren België zowel politiek, economisch, cultureel als sociaal. Natuurlijk hebben ook de franstaligen, en de grootste franstalige partij, een vinger in de pap en mede beslissingsrecht, het omgekeerde (waar U blijkbaar naar streeft) zou pas ondemocratisch zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 december 2006 om 15:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden