Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle
Sorry, maar dat zie ik anders (en jouw partij vroeger ook).
Dit regime is allerminst democratisch, het usurpeert er alleen de naam van. Zie o.m. www.referendumplatform.nl.
|
D66 staat nog steeds voor bestuurlijke vernieuwing, maar om onze landen nou ondemocratisch te noemen...
Citaat:
|
Ik had over dogma's als "wetten zijn door democraten gestemd" of "je mag niemand schaden", niet over het liberalisme.
|
Maar het liberalisme staat er wel voor.
Citaat:
|
Onzin, we hebben daar helemaal niet voor gekozen. We hebben geen enkel instrument om verandering te brengen in onze afhankelijkheid van de politieke elite.
|
Als de vraag ernaar hoog genoeg zou zijn, dan zou er per direct een libertijnse partij ontstaan.
Citaat:
|
Als je het omgekeerde beweert, werk je mee aan de ideologische versluiering (de leugen, dus) die ons moet laten geloven dat niet de elite maar wel de burgers het beleid bepalen.
|
We hebben verkiezingen, burgers zijn gewend aan de overheid en willen die behouden. Dat zijn de feiten.
De praktijk is inderdaad vaak anders. Daarom streeft D66 naar een overheid die dat wel is. I.t.t. het CDA.
Citaat:
|
Miljoenen mensen lopen dagelijks emotionele schade op zonder dat daar wetten tegen bestaan of dat er een haan naar kraait. Dat is dus geen argument.
|
Het is wel een argument. Als ik iemand neerschiet dan rechtvaardig ik dat ook niet door te zeggen dat het zo vaak voorkomt, of omdat er geen haan naar kraait (of om die persoon zóu kraaien). Er is een wet waar iedereen zich aan moet houden, en dat is dat je elkaar niet mag schaden, punt.