Het vervangen van staal door kunststof is al bezig van in de jaren 60 vorige eeuw...
Vergeten we echter niet dat alle metalen onderdelen van een auto al sinds jaar en dag gerecycleerd worden,en tegenwoordig ook de kunststof delen die uit 1 enkel type (vb ABS,PS,PP,..) samengesteld worden...
Dat betekent dat "gewone" wagentjes vrijwel geheel "heropgenomen" kunnen worden in het circuit....
Echter samengestelde kunsstoffen (bvb ABS dashboarden met zacht PVC of een andere kunststof bekleefd om een leder-simili look te creeren),of composieten zoals op sportwagens te vinden moeten via een "uiterst gesofistikeerde" methode verwerkt worden...namelijk de shredder in en dan een beurt in de cement-ovens..
Een noot :ik hoor dat het huidige salon ietwat in mineur geeindigd is,20000 bezoekers minder en een lagere verkoop.....
Zouden consumenten tot dezelfde conclusie komen als mezelf...geen technische vooruitgang = geen aankoop,of,ons oud bakje moet nog even mee tot ze ECHT met iets nieuws afkomen?
