![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Minister
|
![]() On topic, ik las een artikel over efficiënter energiegebruik. Over de auto wordt dit vermeld:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vervangen van staal door kunststof is al bezig van in de jaren 60 vorige eeuw...
Vergeten we echter niet dat alle metalen onderdelen van een auto al sinds jaar en dag gerecycleerd worden,en tegenwoordig ook de kunststof delen die uit 1 enkel type (vb ABS,PS,PP,..) samengesteld worden... Dat betekent dat "gewone" wagentjes vrijwel geheel "heropgenomen" kunnen worden in het circuit.... Echter samengestelde kunsstoffen (bvb ABS dashboarden met zacht PVC of een andere kunststof bekleefd om een leder-simili look te creeren),of composieten zoals op sportwagens te vinden moeten via een "uiterst gesofistikeerde" methode verwerkt worden...namelijk de shredder in en dan een beurt in de cement-ovens.. ![]() Een noot :ik hoor dat het huidige salon ietwat in mineur geeindigd is,20000 bezoekers minder en een lagere verkoop..... Zouden consumenten tot dezelfde conclusie komen als mezelf...geen technische vooruitgang = geen aankoop,of,ons oud bakje moet nog even mee tot ze ECHT met iets nieuws afkomen? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 21 januari 2007 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Banneling
|
![]() @ Kelt en Cor
De vermagerinskuur van de auto begint inderdaad anorexische vormen aan te nemen. De veiligheid zal dan ook helemaal anders aangepakt moeten worden dan vroeger. Aan de bron. Dwz infrastructuurwijzigingen aan de verkeerssituaties. Zodat accidenten grotendeels achterwege kunnen blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Banneling
|
![]() Ecotripper ![]() © 2005-2006 BarClaey.com Contact | Privacy | Legal | Blog ![]() ![]() _uacct = "UA-194417-1";urchinTracker(); Laatst gewijzigd door eno2 : 24 januari 2007 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met 1.6 kg/dm3 weegt het niks ivg met Al (2.7 kg/dm3) en staal (7+ kg/dm3), en het heeft een stijfheid die ver boven die van Al ligt. De E/rho van CFRP zal dus veeeeel hoger zijn als die van metalen, en daar is het om te doen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Banneling
|
![]() Tavek:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() Met de vries worden de fietspaden weer niet of niet goed gestrooid, dus trappen we maar tussen die vervuilende monsters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Banneling
|
![]() Met de Great Barrier Reef is het ook afgelopen over twintig jaar, laten de Aussies ons weten, door de zeewateropwarming en de stijging van de zuurgraad van de oceaan.
Bedankt dames en heren automobilistjes met je vervuilende klote-autootjes. en vliegtuigjes.. Nu ja, ik kan er toch niet naartoe, zelfs niet voor een laatste groet. Armoedzaaiers nemen geen vliegtuigen... Laatst gewijzigd door eno2 : 30 januari 2007 om 18:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Banneling
|
![]() Ik heb nooit een auto bezeten.
Ga je beklag maken bij de exploitant, koolstofblazertje. Wij autoloze armen zullen wel kankerbollen kweken op het voetpad, door de vervuiling die jullie privé de lucht inblazen, voor jullie gewetensloze verrotte komfort en luxe... Laatst gewijzigd door eno2 : 1 februari 2007 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou hij toen ook kankerbollen gekweekt hebben op het voetpad? ![]() Natuurlijk kan men, zoals in de wielerwereld, zich een ethische code opleggen en zeggen dat al, wat voor het begin van zijn armoede gebeurde, niet meer meetelt... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 1 februari 2007 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Banneling
|
![]() Het succesverhaal van de Homo Sapiens loopt ten einde .
Het wordt vervangen door het verhaal van de Homo Stupiensis. Die maakt het zichzelf en het leven op aarde onmogelijk dank zij zijn vervuilings-proliferatie, hoofdzakelijk door zijn smerige energieproductie en door zijn transport in het teken van de alles verwoestende verbrandingsmotor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Gouverneur
|
![]() Ik rijd elke dag met de wagen en elke dag denk ik dat de wereld er beter voor zou staan zonder auto: minder vervuiling (uitlaag, oliewinning, asfalt, autowrakken, enz.), veel minder lintbebouwing, veel minder sociale vervreemding van je eigen buurt en vooral: in een klein landje als België 1.500 gezonde, vaak jonge mensen, per jaar die niet meer moeten creperen. Zonder te spreken over de familieleden die hun leven ook om zeep is, of over de tienduizenden gewonden en invaliden.
Als er geen auto's mochten rondrijden, zouden we gewoon ons leven moeten aanpassen. punt. En geloof me, het zou een verbetering zijn. Maar ja, zelfs de groenen rijden met dikke auto's rond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elf jaar geleden mocht ik eens de wagen van mijn dochter gebruiken voor een verhuisje en toen werd ik in een verkeersagressie twintig dagen werkonbekwaam geslagen. Dit jaar moest ik weer verhuizen, huurde eeen reed zelf met een verhuiswagen, en moest 5oo E ophoesten voor stoffelijke schade bij een parkeermanoever. Mijn autofobie, opgelopen als professioneel road-warrior en later als taximan is daardoor merkelijk erger geworden. |
|
![]() |
![]() |