Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia
Best leviathan
ik rij op pure planten olie met mijn auto
dus er zijn dingen mogelijk die onmogelijk lijken
|
Onmogelijk lijken? Op plantenolie rijden is niks speciaal, en niemand heeft ooit beweerd dat het onmogelijk is. De eerste prototypes van de dieselmotor werkten trouwens op arachideolie. De motor moet alleen aangepast worden om de olie voor te verwarmen zodat hij goed verneveld kan worden. Twee problemen echter met plantaardige olie: no way dat we genoeg kunnen produceren om alle auto's daarop te laten rijden, en ten tweede zouden er bij de verbranding bepaalde vrij gevaarlijke kankerverwekkende stoffen gevormd worden (is bij gewone diesel ook wel het geval, ik weet niet hoeveel er bij plantenolie gevormd wordt en hoe gevaarlijk ze zouden zijn).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia
Het heeft met frequentie te maken
waardoor er atomen splitsen en energie vrijkomt die men niet kent.
|
Wat een klare taal! Als dit nog gaat over die motor op water, waterstofatomen kan je niet splitsen omdat ze een atoomgetal van één hebben. Bij elektrolyse en de verbranding van waterstof komt nergens atoomsplitsing kijken. Als dat wel het geval was zou ik in ieder geval niet met zo'n auto willen rijden, want bij atoomsplitsing wordt altijd gammastraling geproduceerd.