Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Ik ga dat filmke over die inval eens opzoeken,wat hij staat op dit forum ergens, als ik dat toen poste vond zowat iedereen dat deze dingen dagelijks gebeuren,wat ook zo is...
|
Goed hoor, ben ook nog steeds aan't zoeken achter info .. spijtig dan één van m'n bronnen effe out is :'(
Hebbes
Familie overweegt klacht na brutale inval van politie
BORGERHOUT/HASSELT - De Marokkaanse familie Azouagh uit Borgerhout overweegt een klacht tegen de politie na de brutale inval begin deze maand. De Hasseltse politie zocht er naar drugs en verdachten in een onderzoek naar cocaïnehandel. "Mijn moeder slikt slaappillen, mijn broers schrikken van ieder geluid, bang voor een nieuwe inval. We begrijpen niet dat de politie niet toegeeft dat er een fout is gemaakt. Zolang dat niet gebeurt, blijft onze familie verdacht," zegt Mohammed Azouagh. Het incident beroert al dagen de gemoederen in Borgerhout. Bijzondere eenheden van de federale politie verleenden bijstand aan de huiszoeking omdat er een risico was. Om het doorspoelen van bewijsmateriaal via het toilet te vermijden, moest ook snel worden gewerkt. De politie zou voldoende elementen hebben gehad om over te gaan tot een huiszoeking. Alle aangerichte schade wordt vergoed.8KVH/MaW
© 2007 Het Belang van Limburg
---------------------
Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) heeft gisterochtend een gesprek gehad met de familie Azouagh uit Borgerhout. Speurders van het parket van Hasselt vielen enkele weken geleden met veel machtsvertoon binnen in de
woning van het gezin aan het Koxplein.
De huiszoeking, waarbij heel wat schade werd aangericht, kaderde in een onderzoek naar drugshandel. Achteraf bleek echter dat het gerecht zich had vergist. «De procureur van Hasselt heeft aangeboden om de materiële en morele schade te vergoeden», zegt Mohamed Azouagh. «Maar een verontschuldiging voor hetgeen ons is aangedaan, hebben we nog niet gekregen.
«Fout rechtzetten»
Burgemeester Patrick Janssens heeft de familie gisteren ontvangen voor een gesprek. Janssens wil zich niet bemoeien met het werk van het parket, maar beloofde toch een beleefde brief te schrijven te schrijven naar het parket met de vraag om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. «Wij nemen geen genoegen met een schadevergoeding», zegt de familie. «Onze familie leeft in angst en onzekerheid. Door de huiszoekingen is onze goede naam ook door het slijk gehaald. Onze familie begrijpt dat politie en parket fouten kunnen maken, maar als je fouten maakt, moet je die ook rechtzetten.» (VDAA)