Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2007, 14:15   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Burgemeester Janssens is zijn macht weer aan het misbruiken

Familie Azouagh ontvangen door burgemeester Janssens
28/02/2007 10:42:54

De Marokkaanse familie die onlangs onaangenaam verrast werd door een inval van de politie van Hasselt, is ontvangen door burgemeester Janssens. Hij beloofde de familie dat hij een brief zal schrijven naar de procureur van Hasselt, met de vraag om de zaak zo snel mogelijk uit te klaren.

Bron/ATV

Das natuurlijk weer den truk om bij de allochtonen te slijmen,en dat terwijl wij hen ervoor betalen,zou hij dat ook hebben gedaan voor een Vlaming
Oud 28 februari 2007, 14:40   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Raar, van die inval kan niks vinden op HLN of VRT, en ook raar dat de burgemeester van Antwerpen zich bemoeid met zaken uit Hasselt. Nogal een donker verhaal als je het mij vraagt
Oud 28 februari 2007, 14:45   #3
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

En dan die foto in de GVA van die familie!
Uitdagender kan het niet. Waarom nodigt Paljas Janssens de familie van Glenn Wijnants niet uit op het gemeentehuis?
Oud 28 februari 2007, 14:47   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Raar, van die inval kan niks vinden op HLN of VRT, en ook raar dat de burgemeester van Antwerpen zich bemoeid met zaken uit Hasselt. Nogal een donker verhaal als je het mij vraagt
Ik ga dat filmke over die inval eens opzoeken,wat hij staat op dit forum ergens, als ik dat toen poste vond zowat iedereen dat deze dingen dagelijks gebeuren,wat ook zo is...
Oud 28 februari 2007, 14:52   #5
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga dat filmke over die inval eens opzoeken,wat hij staat op dit forum ergens, als ik dat toen poste vond zowat iedereen dat deze dingen dagelijks gebeuren,wat ook zo is...
Goed hoor, ben ook nog steeds aan't zoeken achter info .. spijtig dan één van m'n bronnen effe out is :'(

Hebbes

Familie overweegt klacht na brutale inval van politie
BORGERHOUT/HASSELT - De Marokkaanse familie Azouagh uit Borgerhout overweegt een klacht tegen de politie na de brutale inval begin deze maand. De Hasseltse politie zocht er naar drugs en verdachten in een onderzoek naar cocaïnehandel. "Mijn moeder slikt slaappillen, mijn broers schrikken van ieder geluid, bang voor een nieuwe inval. We begrijpen niet dat de politie niet toegeeft dat er een fout is gemaakt. Zolang dat niet gebeurt, blijft onze familie verdacht," zegt Mohammed Azouagh. Het incident beroert al dagen de gemoederen in Borgerhout. Bijzondere eenheden van de federale politie verleenden bijstand aan de huiszoeking omdat er een risico was. Om het doorspoelen van bewijsmateriaal via het toilet te vermijden, moest ook snel worden gewerkt. De politie zou voldoende elementen hebben gehad om over te gaan tot een huiszoeking. Alle aangerichte schade wordt vergoed.8KVH/MaW

© 2007 Het Belang van Limburg

---------------------

Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) heeft gisterochtend een gesprek gehad met de familie Azouagh uit Borgerhout. Speurders van het parket van Hasselt vielen enkele weken geleden met veel machtsvertoon binnen in de

woning van het gezin aan het Koxplein.

De huiszoeking, waarbij heel wat schade werd aangericht, kaderde in een onderzoek naar drugshandel. Achteraf bleek echter dat het gerecht zich had vergist. «De procureur van Hasselt heeft aangeboden om de materiële en morele schade te vergoeden», zegt Mohamed Azouagh. «Maar een verontschuldiging voor hetgeen ons is aangedaan, hebben we nog niet gekregen.

«Fout rechtzetten»

Burgemeester Patrick Janssens heeft de familie gisteren ontvangen voor een gesprek. Janssens wil zich niet bemoeien met het werk van het parket, maar beloofde toch een beleefde brief te schrijven te schrijven naar het parket met de vraag om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. «Wij nemen geen genoegen met een schadevergoeding», zegt de familie. «Onze familie leeft in angst en onzekerheid. Door de huiszoekingen is onze goede naam ook door het slijk gehaald. Onze familie begrijpt dat politie en parket fouten kunnen maken, maar als je fouten maakt, moet je die ook rechtzetten.» (VDAA)

Laatst gewijzigd door Bierke : 28 februari 2007 om 15:03.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:08   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt mij dat

1/ een inval overdag gebeurt (dus slaappillen ???)
2/ als er schade was door die inval, de politie daarvoor verantwoordelijk is
3/ als er niks gevonden wordt, de politie zich excuseert en verder zoekt of wacht tot ze zeker zijn dat er wel iets te vinden zal zijn.

En als je geen genoegen neemt met een schadevergoeding en excuses... dan weet ik ook niet meer wat je nog meer kunt verlangen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 28 februari 2007 om 15:09.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:14   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij dat

3/ als er niks gevonden wordt, de politie zich excuseert en verder zoekt of wacht tot ze zeker zijn dat er wel iets te vinden zal zijn.

En als je geen genoegen neemt met een schadevergoeding en excuses... dan weet ik ook niet meer wat je nog meer kunt verlangen.
Maar dit soort vergissingen gebeuren toch dagelijks hé,gaat Janssens nu al die slachtoffers ontvangen?.....

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 februari 2007 om 15:15.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:17   #8
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Ik snap niet goed waar het misbruik van burgemeester Janssens moet uit blijken.
Hij ontvang als burgemeester inwoners uit zijn stad om naar hun grieven te luisteren.
Me dunkt is dat één van de vele aspecten van zijn taak als burgemeester.

Het is niet omdat je een politiek tegenstander bent van Janssens dat je de waarheid geweld moet aandoen.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:19   #9
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Hij ontvang als burgemeester inwoners uit zijn stad om naar hun grieven te luisteren.

Het is niet omdat je een politiek tegenstander bent van Janssens dat je de waarheid geweld moet aandoen.
Nochmaals de vraag,gaat hij dit voor elke inwoner nu doen?.......
Oud 28 februari 2007, 15:21   #10
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:

True maar dan wel voor alle gezinnen/personen die een probleem hebben met het gerecht of de rechtsgang. En niet alleen gezinnen die andere gezinnen opjutten in Borgerhout om langs die weg druk uit te oefenen op een burgemeester, enige vorm van consequent werken is gewenst.
Oud 28 februari 2007, 15:21   #11
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Hij is selectief... politiek correct selectief wel te verstaan!
Oud 28 februari 2007, 15:30   #12
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochmaals de vraag,gaat hij dit voor elke inwoner nu doen?.......
Gelukkig heeft niet elke inwoner van Antwerpen te maken met een razzia van de politie waarbij ze je kot half afbreken terwijl je niets misdaan hebt.

Janssens en zijn schepenen ontvangen regelmatig burgers, buurtcomités, actiegroepen.... soms om gewoon te luisteren, soms om te overleggen.

Daar is toch helemaal niks mis mee, of had je liever dat hij zijn neus zou ophalen en zijn rug zou keren.

Dan ben ik ervan overtuigd dat je de eerste zou zijn om daarover een topic te posten.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:40   #13
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig heeft niet elke inwoner van Antwerpen te maken met een razzia van de politie waarbij ze je kot half afbreken terwijl je niets misdaan hebt.

Janssens en zijn schepenen ontvangen regelmatig burgers, buurtcomités, actiegroepen.... soms om gewoon te luisteren, soms om te overleggen.

Daar is toch helemaal niks mis mee, of had je liever dat hij zijn neus zou ophalen en zijn rug zou keren.

Dan ben ik ervan overtuigd dat je de eerste zou zijn om daarover een topic te posten.
er was een ruitje kapot. Voor een doorsnee huis is dit een klein ongemakske.
De politie betaalt dat ruitje, zegt sorry en gaat verder met zijn taak. Waarom je je daarom tekort gedaan moet voelen weet ik eigenlijk niet. Dat je daarvoor door de burgemeester ontvangen wordt is ronduit hallucinant.

Mijn collega op het werk heeft net een scheet gelaten en het stinkt. Wordt ik nu ontvangen door de burgemeester van Diegem?
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 15:44   #14
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
er was een ruitje kapot. Voor een doorsnee huis is dit een klein ongemakske.
De politie betaalt dat ruitje, zegt sorry en gaat verder met zijn taak. Waarom je je daarom tekort gedaan moet voelen weet ik eigenlijk niet. Dat je daarvoor door de burgemeester ontvangen wordt is ronduit hallucinant.

Mijn collega op het werk heeft net een scheet gelaten en het stinkt. Wordt ik nu ontvangen door de burgemeester van Diegem?
En dan nog,nergens waren er sporen van glasbreuk te zien .....,mooi en volledig verwijderd....
Oud 28 februari 2007, 15:56   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij dat

Het gaat hier om VIP kiezers hé Griffin, nen vlaming zou nog niet eens de schade aan zijn huis vergoed krijgen en er nog een paar stampen tegen zijn schenen bij als hij zijn bek wa te ver opentrekt...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 16:00   #16
Bierke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Het gaat hier om VIP kiezers hé Griffin, nen vlaming zou nog niet eens de schade aan zijn huis vergoed krijgen en er nog een paar stampen tegen zijn schenen bij als hij zijn bek wa te ver opentrekt...
Nee hoor dan krijg je gewoon de rekening van el policia, met het voorwendsel dat je hen misleidt hebt.
Oud 28 februari 2007, 16:03   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bij mijne gebuur hier hebben ze een inval gedaan met 10 gewapende flikken in burger , vanop mijnen terras dan nog wel in 't kader van een ontvoeringszaak een paar maand geleden. (klein manneke ontvoerd en vermoord)

Op ne zaterdagmorgen stonden die ineens voor mijn deur, badgeke laten zien en met den beretta getrokken den trap op , zo over mijn dakterras,

Die mensen hadden daar niks mee te maken, die madam had die ontvoerders gebeld om een offerte te maken voor wat verfwerken te doen...

Denkte gij dat die flikken zich komen verontschuldigen zijn, of nen uitleg hebben gegeven over wat , wie en waarom...

Da was ook met de botte bijl erdoor zulle,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 16:17   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik volg het Antwerps nieuws op de voet,maar ik heb nog nooit gezien dat er een burger voor zo een bagatelleke ontvangen werd op het schoon verdiep

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 februari 2007 om 16:17.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2007, 16:19   #19
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik volg het Antwerps nieuws op de voet,maar ik heb nog nooit gezien dat er een burger voor zo een bagatelleke ontvangen werd op het schoon verdiep
Inderdaad!
Oud 28 februari 2007, 16:33   #20
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Breng het voor de UNO.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be