![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Familie Azouagh ontvangen door burgemeester Janssens
28/02/2007 10:42:54 De Marokkaanse familie die onlangs onaangenaam verrast werd door een inval van de politie van Hasselt, is ontvangen door burgemeester Janssens. Hij beloofde de familie dat hij een brief zal schrijven naar de procureur van Hasselt, met de vraag om de zaak zo snel mogelijk uit te klaren. Bron/ATV Das natuurlijk weer den truk om bij de allochtonen te slijmen,en dat terwijl wij hen ervoor betalen,zou hij dat ook hebben gedaan voor een Vlaming ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Raar, van die inval kan niks vinden op HLN of VRT, en ook raar dat de burgemeester van Antwerpen zich bemoeid met zaken uit Hasselt. Nogal een donker verhaal als je het mij vraagt
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En dan die foto in de GVA van die familie!
Uitdagender kan het niet. Waarom nodigt Paljas Janssens de familie van Glenn Wijnants niet uit op het gemeentehuis? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dat filmke over die inval eens opzoeken,wat hij staat op dit forum ergens, als ik dat toen poste vond zowat iedereen dat deze dingen dagelijks gebeuren,wat ook zo is...
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebbes ![]() Familie overweegt klacht na brutale inval van politie BORGERHOUT/HASSELT - De Marokkaanse familie Azouagh uit Borgerhout overweegt een klacht tegen de politie na de brutale inval begin deze maand. De Hasseltse politie zocht er naar drugs en verdachten in een onderzoek naar cocaïnehandel. "Mijn moeder slikt slaappillen, mijn broers schrikken van ieder geluid, bang voor een nieuwe inval. We begrijpen niet dat de politie niet toegeeft dat er een fout is gemaakt. Zolang dat niet gebeurt, blijft onze familie verdacht," zegt Mohammed Azouagh. Het incident beroert al dagen de gemoederen in Borgerhout. Bijzondere eenheden van de federale politie verleenden bijstand aan de huiszoeking omdat er een risico was. Om het doorspoelen van bewijsmateriaal via het toilet te vermijden, moest ook snel worden gewerkt. De politie zou voldoende elementen hebben gehad om over te gaan tot een huiszoeking. Alle aangerichte schade wordt vergoed.8KVH/MaW © 2007 Het Belang van Limburg --------------------- Burgemeester Patrick Janssens (sp.a) heeft gisterochtend een gesprek gehad met de familie Azouagh uit Borgerhout. Speurders van het parket van Hasselt vielen enkele weken geleden met veel machtsvertoon binnen in de woning van het gezin aan het Koxplein. De huiszoeking, waarbij heel wat schade werd aangericht, kaderde in een onderzoek naar drugshandel. Achteraf bleek echter dat het gerecht zich had vergist. «De procureur van Hasselt heeft aangeboden om de materiële en morele schade te vergoeden», zegt Mohamed Azouagh. «Maar een verontschuldiging voor hetgeen ons is aangedaan, hebben we nog niet gekregen. «Fout rechtzetten» Burgemeester Patrick Janssens heeft de familie gisteren ontvangen voor een gesprek. Janssens wil zich niet bemoeien met het werk van het parket, maar beloofde toch een beleefde brief te schrijven te schrijven naar het parket met de vraag om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. «Wij nemen geen genoegen met een schadevergoeding», zegt de familie. «Onze familie leeft in angst en onzekerheid. Door de huiszoekingen is onze goede naam ook door het slijk gehaald. Onze familie begrijpt dat politie en parket fouten kunnen maken, maar als je fouten maakt, moet je die ook rechtzetten.» (VDAA)
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 28 februari 2007 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het lijkt mij dat
1/ een inval overdag gebeurt (dus slaappillen ???) 2/ als er schade was door die inval, de politie daarvoor verantwoordelijk is 3/ als er niks gevonden wordt, de politie zich excuseert en verder zoekt of wacht tot ze zeker zijn dat er wel iets te vinden zal zijn. En als je geen genoegen neemt met een schadevergoeding en excuses... dan weet ik ook niet meer wat je nog meer kunt verlangen.
Laatst gewijzigd door Griffin : 28 februari 2007 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 februari 2007 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap niet goed waar het misbruik van burgemeester Janssens moet uit blijken.
Hij ontvang als burgemeester inwoners uit zijn stad om naar hun grieven te luisteren. Me dunkt is dat één van de vele aspecten van zijn taak als burgemeester. Het is niet omdat je een politiek tegenstander bent van Janssens dat je de waarheid geweld moet aandoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Janssens en zijn schepenen ontvangen regelmatig burgers, buurtcomités, actiegroepen.... soms om gewoon te luisteren, soms om te overleggen. Daar is toch helemaal niks mis mee, of had je liever dat hij zijn neus zou ophalen en zijn rug zou keren. Dan ben ik ervan overtuigd dat je de eerste zou zijn om daarover een topic te posten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie betaalt dat ruitje, zegt sorry en gaat verder met zijn taak. Waarom je je daarom tekort gedaan moet voelen weet ik eigenlijk niet. Dat je daarvoor door de burgemeester ontvangen wordt is ronduit hallucinant. Mijn collega op het werk heeft net een scheet gelaten en het stinkt. Wordt ik nu ontvangen door de burgemeester van Diegem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Nee hoor dan krijg je gewoon de rekening van el policia, met het voorwendsel dat je hen misleidt hebt.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijne gebuur hier hebben ze een inval gedaan met 10 gewapende flikken in burger , vanop mijnen terras dan nog wel in 't kader van een ontvoeringszaak een paar maand geleden. (klein manneke ontvoerd en vermoord)
Op ne zaterdagmorgen stonden die ineens voor mijn deur, badgeke laten zien en met den beretta getrokken den trap op , zo over mijn dakterras, Die mensen hadden daar niks mee te maken, die madam had die ontvoerders gebeld om een offerte te maken voor wat verfwerken te doen... Denkte gij dat die flikken zich komen verontschuldigen zijn, of nen uitleg hebben gegeven over wat , wie en waarom... Da was ook met de botte bijl erdoor zulle, |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 februari 2007 om 16:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Inderdaad!
|
![]() |
![]() |
![]() |