Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2007, 19:37   #640
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Scherp gezien: dus ben je voorstander van de Turkse aanpak: je wil die hier gaan invoeren???? Ik dacht dat je juist tegen vreemde culturen was?
Tja, ik leg me gewoon neer bij de feiten. Foltering is blijkbaar toegestaan door het bewind in een kandidaat lidstaat van de EU. Het zijn toch de traditionele partijen die voorstander zijn van de toetreding. Dan wordt Turkije Europees. Ik zal me er op voorbereiden, vermits ik me gerust bij de wil van de meerderheid wil neerleggen.

Citaat:
Maar neen: wij zegden net, en herhaalden het volgaarne, dat we niet gediend zijn van deze manier van aanpakken! Blijkbaar zijn het onze mensen die slechte manieren hebben, of zie je dat gewoon nu niet in?
Er zijn zoveel dingen waar ik niet mee akkoord ga. Mensen met slechte manieren vind je overal.

Citaat:
Blijkbaar is het dat wat je zo graag ziet? Ik ben daar absoluut tegen.
Uit de feiten blijkt echter dat wij slechte manieren hebben. Die van hen staan hier niet te kijken, onze mensen blijken geen manieren te hebben.
Als we mensen met slechte manieren uit andere landen hier blijven vertroetelen en beschermen, dan geef je een slecht signaal aan de eigen bevolking. Schrik er niet van dat ze dan ook hun manieren verliezen.

Citaat:
De verwarring ten top: wil je nu vuile manieren overnemen of niet? Uit alles blijkt van wel. Waar klaag je dan over? Dat "zij" te braaf zijn?
Dat ieder zijn manieren houdt. Maar dat wij de onze aanpassen aan de multicul-realiteit. Waarom moeten we bv eremoorden bestraffen? Het is toch hun cultuur en dat hun vrouwen er voor kiezen om zich er naar te schikken? Eigenlijk moorden ze per slot van rekening er zichzelf mee uit en zolang ze onze vrouwen hier gerust laten, mogen ze met de hunne doen wat ze willen.

Citaat:
Zeg jij. Terwijl onze flikken mensen afslaan ga je zomaar, uit de blauwe lucht doen alsof Debie (een blokker nota bene) een typisch Turks product is.
Ooit eens gesproken met en Turks ex-agent? Debie lijkt me inderdaad meer Turks dan Vlaams.

Citaat:
Multicul toepassen? Is het dat wat nu Debie deed?
Awel, dat zeg ik hier toch. Misschien zijn er inderdaad positieve kantjes aan de multicul. Ik probeer alles positief in te zien. In moslimlanden worden foltering en lijfstraffen nog dagelijks toegepast. Hier behoort dit tot de duistere Middeleeuwen. Men legt hier criminelen in de watten en natuurlijk willen de boosdoeners daarom liever in België "gestraft" worden dan in een land waar ze nog handen afhakken.

Citaat:
Mijns inziens ben jij volmaakt verward. Je staat te briesen tegenover slachtoffers, die je dan verwijt die dingen te doen waar zij het slachtoffer van zijn.
Ik stel voor dat ze je uitleggen dat bij een verkrachting niet de verkrachte vrouw veroordeeld. Dat is een teken van gekte.
Man, als je tussen 200 culturen, 150 verschillende talen, ontelbare verschillende gewoonten moet leven, zoals ik, is het toch normaal dat je op den duur het noorden kwijt raakt.
Probeer eens wat orde in de chaos te scheppen en je bent meteen een racist en dan snoert me je de bek.

Oké, ik zal het beste van de multicul maken. Vergeef me dat ik de wet van de jungle respecteer, want ik word er dagelijks mee geconfronteerd.

En die Turken die klacht neerlegden tegen Debie zijn in mijn ogen nog steeds gevaarlijke criminelen en met andere woorden geen slachtoffers. Ze zijn gewoon correct behandelt, wat tegen onze wetten is. Hier mag men geen crapuul meer op zijn plaats zetten. Men laat het over je hoofd lopen, als men beschaving volgens Westerse normen moet interpreteren.

Sorry, maar ik ga liever een deel terug naar de Middeleeuwen en die verkrachte vrouw ... volgens islamnormen is ze schuldig en moet ze meteen doodgestenigd worden. Volgens mijn normen is de verkrachter schuldig en mag deze wat mij betreft zijn eigen ding opeten, nadat men het geroosterd heeft terwijl het nog aan zijn lijf hangt.

Begrepen? Ja, ik sla in de war, want ik weet niet meer volgens welke cultuur ik moet handelen. Ik zou zeggen: is de verkrachte vrouw moslim: stenigen. Is het een Westerse: de dader stenigen.

Met andere woorden: jullie willen twee maten en twee gewichten ... jullie krijgen het. Zolang het crapuul niet over iemands hoofd kan lopen, is het in mijn ogen in orde.

Nog iemand suggesties? Iedereen tevreden over mijn twee maten en twee gewichten multicul voorstel?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 maart 2007 om 19:40.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden