Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2007, 12:12   #621
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
yep, en ze hebben ook een ooglapje en een haak aan 1 van hun armen (verroest natuurlijk)
En al hun tanden (2) zijn rot. En hun "asem" stinkt naar knoflook.

en ne dikke pens en een baard. (feremans en en F. Willockx uit st nikloaas, no pun intended)
Gaat het niet goed met je, vrindje? Tournevisje nodig?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:40   #622
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zonder dat u er in feite echt erg in heeft, is het poco-gewijs negeren en verdraaien van objectieve cijfers en feiten niets anders dan vernietigende zelfspot, beste Filosoof, dat is net het droevige van heel het multicul-sprookje...
Negeren?
Maakte ik de analyse, of maakte jij ze?
Ik analyzeer de cijfers ipv ermee te zwaaien zonder ze te bekijken of te begrijpen!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2007, 14:48   #623
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Beter twee katten in één zak, dan één zak in je eentje.
ja, 't leven kan wreed zijn.. mijn compassie krijg je... eerst anarchist én bankier moeten zijn, 't moet wel schizofreen zijn... en dan nog deze bekentenis, ik kan begrijpen dat je klaagt. Medeleven en sterkte voor de familie.
Sorry, maar je moet geen open doel aanbieden, hé
Oud 19 maart 2007, 14:52   #624
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans

In feite is Debie zich al aan het aanpassen aan deze gevangenis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
loopt hij al rond met een teljoor in zijn broek misschien?
Zit hij vast?
Dan is hij volgens de criminaliteitsstatistieken waar rechts meezwaait dus ook al schuldig?
NB,ik wacht liever op de uitspraak
Oud 20 maart 2007, 13:02   #625
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Op het hoofd shotten van een individu dat al overmeesterd is, kan men moeilijk vergoeilijken als in het belang van de maatschappij ...
Zeg dat eens tegen de belagers van Guido de Moor. Dat gebeurd dagelijks op straat in bepaalde wijken, dankzij de multiculturele verrijking. Misschien liet Debie zich daar wel door beïnvloeden.
Oud 20 maart 2007, 13:37   #626
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Zeg dat eens tegen de belagers van Guido de Moor. Dat gebeurd dagelijks op straat in bepaalde wijken, dankzij de multiculturele verrijking. Misschien liet Debie zich daar wel door beïnvloeden.
Het is altijd interessand om op te merken dat de zwartzakjes zichzelf steeds vergelijken met bloeddorstigen. Waarom ze er dan tégen zijn is me een raadsel.
Enerzijds dichten ze multiculturaliteit (het wederzijds begrip hebben voor het verschil in cultuur) grote aggressie toe (da's al niet logisch), en anderzijds vinden ze dan dat, om deze multiculturaliteit te bestrijden (waarom ?) ze pierewaaiende, vuistenwaaiende cowboys nodig hebben die datgene doen wat ze willen bestrijden.
De logica moet je hier niet meer in gaan zoeken: zij zijn moefgaga!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 maart 2007 om 13:38.
Oud 20 maart 2007, 13:51   #627
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het is altijd interessand om op te merken dat de zwartzakjes zichzelf steeds vergelijken met bloeddorstigen. Waarom ze er dan tégen zijn is me een raadsel.
Enerzijds dichten ze multiculturaliteit (het wederzijds begrip hebben voor het verschil in cultuur) grote aggressie toe (da's al niet logisch), en anderzijds vinden ze dan dat, om deze multiculturaliteit te bestrijden (waarom ?) ze pierewaaiende, vuistenwaaiende cowboys nodig hebben die datgene doen wat ze willen bestrijden.
Het zou natuurlijk ook wel eens kunnen dat sommigen (niet allen) gewoon niet verstaan wat het betekent als de politie "HALT" roept of zo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 14:07   #628
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het zou natuurlijk ook wel eens kunnen dat sommigen (niet allen) gewoon niet verstaan wat het betekent als de politie "HALT" roept of zo?
Het is ook zo dat indien de politie niet weet wanneer er halt dient te worden gehouden ons land bepaald ONVEILIG wordt.
Ik begin echt te denken dat jij sado-masochisme in de staatstructuren PLEZANT vindt
Oud 20 maart 2007, 14:46   #629
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
NB,ik wacht liever op de uitspraak
sure
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 15:11   #630
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ja, die valse pv's zijn opgesteld omdat ze niet wilden stoppen toen de politie halt riep.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 15:43   #631
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Ja, die valse pv's zijn opgesteld omdat ze niet wilden stoppen toen de politie halt riep.
En die trappen tegen het hoofd waren natuurlijk alleen maar uit bezorgdheid omdat er een prop in hun gehoorgang zat waardoor ze de politie niet gehoord hadden.

Ze wilden die mensen HELPEN, niet pijn doen. Hoe komt het toch dat wij dat maar niet willen inzien!

Laatst gewijzigd door Metal Tom : 20 maart 2007 om 15:43.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 16:14   #632
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Raar genoeg heeft de huidige VLD'er Luc Lamine, andere ideeën over:

Op 15 mei 2000 schrijft korpschef Luc Lamine het volgende in een advies voor mijn benoeming :

""B.Debie is een zeer gedreven en dynamisch medewerker waarvan het enthousiasme afstraalt op de medewerkers aan wie hij operationeel leiding geeft. Hij is bijzonder flexibel, steeds beschikbaar en bereid om op onregelmatige tijdstippen te presteren. Zijn intrinsieke motivatie vertaalt zich in legio initiatieven.

B.Debie is een polyvalent medewerker die zowel conceptueel als operationeel kwalitatief politiewerk aflevert. Hij streeft naar permanente - eigen - deskundigheidsbevordering via opleidingen in binnen- en buitenland. Zo volgde hij recent een drieweekse opleiding bij de Duitse politie van de stad Duisburg met focus op organisatiecultuur, interne communicatie en management. Zijn expertise stelt hij ter beschikking van het korps via zijn persoonlijk functioneren en als docent van de vakken deontologie en aanrijdingen in het politieopleidingscentrum.

B.Debie neemt, ondanks zijn graad in het basiskader (toen nog, nvdr), verantwoordelijkheden die zijn functieniveau duidelijk overschrijven. Hij was een actief lid van de projectgroep project 18 korpsverbeterplan (bevorderen gedragsdiscipline), auteur van het wijkveiligheidsplan en conceptueel verantwoordelijk voor lokale scenario's en dienstregeling in het kader van EURO2000. Hij heeft een sterk innoverend vermogen en signaleert frequent nieuwe opportuniteiten.

B.Debie leidt samen met een collega OGP (Serge Muyters, nvdr) het wijkteam CONA. Dit team kan tot een van de meeste hechte wijkteams uit het korps worden gerekend. De positieve groepsgeest is resultante van gerichte investeringen in teambuilding en van de voorbeeldfunctie van de leidinggevenden. B.Debie voert een directe communicatie met zijn medewerkers die niets aan duidelijk te wensen over laat. In een ruimere context is hij communicatievaardig naar de externe partners-klanten via de bewonersgroep Rotterdamstraat, het Afrikaans overlegplatform,... Zijn communicatieve mogelijkheden krijgen nieuwe dimensies in de prille contacten als wijkteamverantwoordelijke met de lokale media (wijkgazet, kranten,...).

B.Debie slaagt erin de in zijn officierenopleiding verworven vaardigheden in operationeel management te vertalen naar de dagdagelijkse praktijk van leidinggeven. Zijn soms vrij directieve stijl van leidinggeven wordt door zijn medewerkers zonder enige vorm van contestatie aanvaard. Hij is in staat situationeel leiding te geven.""" Getekend, Luc Lamine.

Als bewijs het originele document in deze bijlage.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 20 maart 2007, 16:22   #633
ericferemans

Standaard

Zonde dat de man al die talenten heeft, en dan mensen ging folteren.
Hij had dus niet alleen talenten, maar tevens een serieus probleem.
Men kan in het vervolg beter selecteren op karaktereigenschappen, bijvoorbeeld cow boys vermijden als verantwoordelijke
Oud 20 maart 2007, 18:37   #634
Boadicea

Standaard

Citaat:
Geachte, ik geloof dat Turkse politieagenten gelijkaardige criminelen niet zachtaardiger behandelen dan dat Bart Debie met zijn slachtoffers gedaan heeft.

Ik maak er de kortzichtigen als u enkel op attent dat het vermengen van culturen tot het vermengen van waarden en normen begint te leiden. Mijn inziens zijn deze mensen gewoon behandelt volgens hun culturele waarden en normen. In zulk een geval is dat dus niet veroorloofd, maar als het WEL in hun kraampje past, moeten wij maar RESPECT voor hen hebben en hun cultuur wel volgen.

Twee maten en twee gewichten. Persoonlijk ben ik het op sommige fronten eerder eens met de Turken dan met de Belgen. In dat land zouden deze vijf banjoels geen verhaal hebben, want zouden ze gewoon volgens de wettelijke bepalingen behandeld geweest zijn. Als men echt multicul wil toepassen, doe het dan correct!

Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 maart 2007 om 18:38.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 18:50   #635
Ozymandias
Gouverneur

Ozymandias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte, ik geloof dat Turkse politieagenten gelijkaardige criminelen niet zachtaardiger behandelen dan dat Bart Debie met zijn slachtoffers gedaan heeft.

Ik maak er de kortzichtigen als u enkel op attent dat het vermengen van culturen tot het vermengen van waarden en normen begint te leiden. Mijn inziens zijn deze mensen gewoon behandelt volgens hun culturele waarden en normen. In zulk een geval is dat dus niet veroorloofd, maar als het WEL in hun kraampje past, moeten wij maar RESPECT voor hen hebben en hun cultuur wel volgen.

Twee maten en twee gewichten. Persoonlijk ben ik het op sommige fronten eerder eens met de Turken dan met de Belgen. In dat land zouden deze vijf banjoels geen verhaal hebben, want zouden ze gewoon volgens de wettelijke bepalingen behandeld geweest zijn. Als men echt multicul wil toepassen, doe het dan correct!
Nee, dit is je reinste onzin. Het vermengen van culturen = vermengen van waarden en normen, en mogen we niet met twee maten en twee gewichten werken.

1. Het behoort niet tot de normen en waarden van de Turkse cultuur om onschuldige burgers in elkaar te timmeren, of om gevangenen te folteren tot ze bekennen. Dat heeft niks met normen en waarden te maken. Het heeft hoogstens met het (huidige) bewind te maken, en dat is iets compleet anders.

2. Je stelt dat als je culturen wilt "vermengen", dan mag je niet met twee maten en twee gewichten werken. Dit is toch belachelijk. Omdat we zeggen dat we een gebruik/norm/waarde aanvaarden (daarom nog niet overnemen, hè), dat we alle andere normen en waarden ook maar moeten aanvaarden ?
Je wilt dus eigenlijk zeggen dat we er niks in te zeggen hebben wat de normen en waarden van onze cultuur zijn ? Dat is compleet onjuist.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 19:04   #636
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je wilt dus eigenlijk zeggen dat we er niks in te zeggen hebben wat de normen en waarden van onze cultuur zijn ? Dat is compleet onjuist

Woehaaa! leg me nu eens uit waarom dit compleet ONJUIST zou zijn!

Geen behoud van eigen cultuur meer of zo? Liegen mogen ze dus niet? bedriegen evenmin? Wijsmaken ook al niet?

allez kom! grow up!

Oud 20 maart 2007, 19:19   #637
ericferemans

Standaard

Citaat:
Scherp gezien: dus ben je voorstander van de Turkse aanpak: je wil die hier gaan invoeren???? Ik dacht dat je juist tegen vreemde culturen was?

Citaat:
Ik maak er de kortzichtigen als u enkel op attent dat het vermengen van culturen tot het vermengen van waarden en normen begint te leiden.
Maar neen: wij zegden net, en herhaalden het volgaarne, dat we niet gediend zijn van deze manier van aanpakken! Blijkbaar zijn het onze mensen die slechte manieren hebben, of zie je dat gewoon nu niet in?

Citaat:
Mijn inziens zijn deze mensen gewoon behandelt volgens hun culturele waarden en normen.
Blijkbaar is het dat wat je zo graag ziet? Ik ben daar absoluut tegen.
Uit de feiten blijkt echter dat wij slechte manieren hebben. Die van hen staan hier niet te kijken, onze mensen blijken geen manieren te hebben.

Citaat:
In zulk een geval is dat dus niet veroorloofd, maar als het WEL in hun kraampje past, moeten wij maar RESPECT voor hen hebben en hun cultuur wel volgen.
De verwarring ten top: wil je nu vuile manieren overnemen of niet? Uit alles blijkt van wel. Waar klaag je dan over? Dat "zij" te braaf zijn?

Citaat:
Twee maten en twee gewichten. Persoonlijk ben ik het op sommige fronten eerder eens met de Turken dan met de Belgen. In dat land zouden deze vijf banjoels geen verhaal hebben, want zouden ze gewoon volgens de wettelijke bepalingen behandeld geweest zijn.
Zeg jij. Terwijl onze flikken mensen afslaan ga je zomaar, uit de blauwe lucht doen alsof Debie (een blokker nota bene) een typisch Turks product is.

Citaat:
Als men echt multicul wil toepassen, doe het dan correct!
Multicul toepassen? Is het dat wat nu Debie deed?

Mijns inziens ben jij volmaakt verward. Je staat te briesen tegenover slachtoffers, die je dan verwijt die dingen te doen waar zij het slachtoffer van zijn.
Ik stel voor dat ze je uitleggen dat bij een verkrachting niet de verkrachte vrouw veroordeeld. Dat is een teken van gekte.
Oud 20 maart 2007, 19:29   #638
Banneling

Standaard

Citaat:
ericferemans : Ik stel voor dat ze je uitleggen dat bij een verkrachting niet de verkrachte vrouw veroordeeld. Dat is een teken van gekte.
Het rechtssysteem (de sharia) van de islamitische verrijkers volgt die logica feremans. Zie maar dat je geen klacht aan je been krijgt van het CGKR nu je het islamitische rechtssysteem gelijk stelt met "gekte".
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 19:32   #639
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonde dat de man al die talenten heeft, en dan mensen ging folteren.
Hij had dus niet alleen talenten, maar tevens een serieus probleem.
Men kan in het vervolg beter selecteren op karaktereigenschappen, bijvoorbeeld cow boys vermijden als verantwoordelijke
Ah? Is het al bewezen dat ie dat allemaal deed? Heb niet echt deze zaak gevolgd, of loop je op de zaak vooruit?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 19:37   #640
Boadicea

Standaard

Citaat:
Scherp gezien: dus ben je voorstander van de Turkse aanpak: je wil die hier gaan invoeren???? Ik dacht dat je juist tegen vreemde culturen was?
Tja, ik leg me gewoon neer bij de feiten. Foltering is blijkbaar toegestaan door het bewind in een kandidaat lidstaat van de EU. Het zijn toch de traditionele partijen die voorstander zijn van de toetreding. Dan wordt Turkije Europees. Ik zal me er op voorbereiden, vermits ik me gerust bij de wil van de meerderheid wil neerleggen.

Citaat:
Maar neen: wij zegden net, en herhaalden het volgaarne, dat we niet gediend zijn van deze manier van aanpakken! Blijkbaar zijn het onze mensen die slechte manieren hebben, of zie je dat gewoon nu niet in?
Er zijn zoveel dingen waar ik niet mee akkoord ga. Mensen met slechte manieren vind je overal.

Citaat:
Blijkbaar is het dat wat je zo graag ziet? Ik ben daar absoluut tegen.
Uit de feiten blijkt echter dat wij slechte manieren hebben. Die van hen staan hier niet te kijken, onze mensen blijken geen manieren te hebben.
Als we mensen met slechte manieren uit andere landen hier blijven vertroetelen en beschermen, dan geef je een slecht signaal aan de eigen bevolking. Schrik er niet van dat ze dan ook hun manieren verliezen.

Citaat:
De verwarring ten top: wil je nu vuile manieren overnemen of niet? Uit alles blijkt van wel. Waar klaag je dan over? Dat "zij" te braaf zijn?
Dat ieder zijn manieren houdt. Maar dat wij de onze aanpassen aan de multicul-realiteit. Waarom moeten we bv eremoorden bestraffen? Het is toch hun cultuur en dat hun vrouwen er voor kiezen om zich er naar te schikken? Eigenlijk moorden ze per slot van rekening er zichzelf mee uit en zolang ze onze vrouwen hier gerust laten, mogen ze met de hunne doen wat ze willen.

Citaat:
Zeg jij. Terwijl onze flikken mensen afslaan ga je zomaar, uit de blauwe lucht doen alsof Debie (een blokker nota bene) een typisch Turks product is.
Ooit eens gesproken met en Turks ex-agent? Debie lijkt me inderdaad meer Turks dan Vlaams.

Citaat:
Multicul toepassen? Is het dat wat nu Debie deed?
Awel, dat zeg ik hier toch. Misschien zijn er inderdaad positieve kantjes aan de multicul. Ik probeer alles positief in te zien. In moslimlanden worden foltering en lijfstraffen nog dagelijks toegepast. Hier behoort dit tot de duistere Middeleeuwen. Men legt hier criminelen in de watten en natuurlijk willen de boosdoeners daarom liever in België "gestraft" worden dan in een land waar ze nog handen afhakken.

Citaat:
Mijns inziens ben jij volmaakt verward. Je staat te briesen tegenover slachtoffers, die je dan verwijt die dingen te doen waar zij het slachtoffer van zijn.
Ik stel voor dat ze je uitleggen dat bij een verkrachting niet de verkrachte vrouw veroordeeld. Dat is een teken van gekte.
Man, als je tussen 200 culturen, 150 verschillende talen, ontelbare verschillende gewoonten moet leven, zoals ik, is het toch normaal dat je op den duur het noorden kwijt raakt.
Probeer eens wat orde in de chaos te scheppen en je bent meteen een racist en dan snoert me je de bek.

Oké, ik zal het beste van de multicul maken. Vergeef me dat ik de wet van de jungle respecteer, want ik word er dagelijks mee geconfronteerd.

En die Turken die klacht neerlegden tegen Debie zijn in mijn ogen nog steeds gevaarlijke criminelen en met andere woorden geen slachtoffers. Ze zijn gewoon correct behandelt, wat tegen onze wetten is. Hier mag men geen crapuul meer op zijn plaats zetten. Men laat het over je hoofd lopen, als men beschaving volgens Westerse normen moet interpreteren.

Sorry, maar ik ga liever een deel terug naar de Middeleeuwen en die verkrachte vrouw ... volgens islamnormen is ze schuldig en moet ze meteen doodgestenigd worden. Volgens mijn normen is de verkrachter schuldig en mag deze wat mij betreft zijn eigen ding opeten, nadat men het geroosterd heeft terwijl het nog aan zijn lijf hangt.

Begrepen? Ja, ik sla in de war, want ik weet niet meer volgens welke cultuur ik moet handelen. Ik zou zeggen: is de verkrachte vrouw moslim: stenigen. Is het een Westerse: de dader stenigen.

Met andere woorden: jullie willen twee maten en twee gewichten ... jullie krijgen het. Zolang het crapuul niet over iemands hoofd kan lopen, is het in mijn ogen in orde.

Nog iemand suggesties? Iedereen tevreden over mijn twee maten en twee gewichten multicul voorstel?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 20 maart 2007 om 19:40.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be