Discussie: reincarnatie?
Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2007, 23:45   #91
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik herinner me niet meer dat we er veel over hebben gesproken. Ik was nog heel jong (10/12 jaar) toen dit onderwerp ter sprake kwam in feite. (weer een teken!)
Dus ik zei hem gewoon op een bepaald ogenblik: ik denk dat ik uit china kom en aan de chinese muur heb gewerkt en daarin ben ingemetseld.
Zijn antwoord was: hé! heb jij dat ook? Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik ooit in china heb gewoond.

Maar we hadden wel een boek over china dat ik gelezen had en we hebben verondersteld dat we onze "voorgeschiedenis" misschien aan de hand van dat boek hadden gefantaseerd. Later ben ik van idee veranderd: ik weet nog dat het eerder een herkenning was toen ik het boek las, dan dat ik het achteraf heb ontdekt.

Enfin, alhoewel ik er nooit ben geweest heeft China (verhalen, cultuur, historiek) me altijd gefascineerd. Ik heb ook een affectie met chinese allochtonen hier, gebaseerd op .... niks.

Ik heb wel mijn kans verkeken, want mijn vroegere buurman heeft jaren in China als "gastarbeider" gewerkt, maar woont nu terug hier. (zo gaat dat met westerse gastarbeiders : zelfs zijn chinese echtgenote heeft hij mee naar hier gebracht ).

Het staat wel nog steeds op mijn "to do" lijst
Sommige dromen, circe, komen terecht in het onderbewustzijn, net zoals alle informatie die door ons hoofd gaat tijdens ons leven. Denk je niet dat daar misschien de verklaring ligt? Je bent toch bekend met de inhoud van de term 'onderbewustzijn'? Dat kan oppeens weer in het bewustzijn schieten wanneer iets je
Dycore is offline   Met citaat antwoorden