Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2006, 16:08   #61
cor
Minister

Standaard

Regressie houdt wel degelijk gevaren in!
Amateurs hebben de neiging er wat maar op los te knoeien.
De risico's bestaan ook bij professionelen, maar die zouden de ervaring en kunde moeten hebben die op te vangen.
Qua risico denk ik bijvoorbeeld aan het onbewust aanraken van verborgen trauma's en dergelijke.
Alleen voor ervaren therapeuten!
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 16:17   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Regressie houdt wel degelijk gevaren in!
Amateurs hebben de neiging er wat maar op los te knoeien.
De risico's bestaan ook bij professionelen, maar die zouden de ervaring en kunde moeten hebben die op te vangen.
Qua risico denk ik bijvoorbeeld aan het onbewust aanraken van verborgen trauma's en dergelijke.
Alleen voor ervaren therapeuten!
geen nood Cor, ik geloof wel in reincarnatie, maar niet in trauma's !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 16:25   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

hmmm interesting. Was jij dan ook zijn dochter in het vorig leven?
Stel nu dat jij vroeger een mongoolse krijger was (zijn ook buren...) misschien vond je hem zo terug...

Wat zei je vader zaliger nog allemaal over zijn vorig leven?
Ik herinner me niet meer dat we er veel over hebben gesproken. Ik was nog heel jong (10/12 jaar) toen dit onderwerp ter sprake kwam in feite. (weer een teken!)
Dus ik zei hem gewoon op een bepaald ogenblik: ik denk dat ik uit china kom en aan de chinese muur heb gewerkt en daarin ben ingemetseld.
Zijn antwoord was: hé! heb jij dat ook? Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik ooit in china heb gewoond.

Maar we hadden wel een boek over china dat ik gelezen had en we hebben verondersteld dat we onze "voorgeschiedenis" misschien aan de hand van dat boek hadden gefantaseerd. Later ben ik van idee veranderd: ik weet nog dat het eerder een herkenning was toen ik het boek las, dan dat ik het achteraf heb ontdekt.

Enfin, alhoewel ik er nooit ben geweest heeft China (verhalen, cultuur, historiek) me altijd gefascineerd. Ik heb ook een affectie met chinese allochtonen hier, gebaseerd op .... niks.

Ik heb wel mijn kans verkeken, want mijn vroegere buurman heeft jaren in China als "gastarbeider" gewerkt, maar woont nu terug hier. (zo gaat dat met westerse gastarbeiders : zelfs zijn chinese echtgenote heeft hij mee naar hier gebracht ).

Het staat wel nog steeds op mijn "to do" lijst

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2006, 16:50   #64
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
geen nood Cor, ik geloof wel in reincarnatie, maar niet in trauma's !
Ah, dan is 't goed.
Oud 27 november 2006, 16:51   #65
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus ik zei hem gewoon op een bepaald ogenblik: ik denk dat ik uit china kom en aan de chinese muur heb gewerkt en daarin ben ingemetseld.
Zijn antwoord was: hé! heb jij dat ook? Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat ik ooit in china heb gewoond.
Dan zijt ge daarna toch samen ne chinees gaan doen.
Oud 29 november 2006, 16:20   #66
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar we hadden wel een boek over china dat ik gelezen had en we hebben verondersteld dat we onze "voorgeschiedenis" misschien aan de hand van dat boek hadden gefantaseerd.
Stond in dit boek dat wanneer de bouwers van de chinese muur stierven ze werden ingemetseld?
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 17:40   #67
cor
Minister

Standaard

Ze kregen een gratis huizeke als beloning.
Oud 29 november 2006, 18:38   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Stond in dit boek dat wanneer de bouwers van de chinese muur stierven ze werden ingemetseld?
geen idee meer in feite, waarschijnlijk niet, want het was zo'n katholiek patersboekske voor zover ik me herinner. Spijtig genoeg is dat boekske door de opruimwoede van mijn moeder verdwenen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 november 2006 om 18:40.
Oud 29 november 2006, 18:39   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

sorry mijn fout: dubbel

Laatst gewijzigd door circe : 29 november 2006 om 18:41.
Oud 24 maart 2007, 21:27   #70
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat reïncarnatie bestaat.
Sterke aanwijzingen ? I doubt it.

Het aantal "sterke aanwijzingen" dat er zoiets als reïncarnatie bestaat is tot op heden... NUL !
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 19:41   #71
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Het aantal "sterke aanwijzingen" dat er zoiets als reïncarnatie bestaat is tot op heden... NUL !
Hoewel hij vaak geciteerd wordt op vrij looney plaatsen is het werk van de recent overleden Dr. Ian Stevenson op zich wel wetenschappelijk. Hij zei dan ook nooit expliciet dat reincarnatie bestaat en bewezen is, maar onderzocht eerder de fenomenen die suggereren dat reincarnatie en/of het bewaren van een gedeelte van het menselijk bewustzijn na de dood bestaan. Zijn conclusies waren wel degelijk dat er vele gevallen zijn waar de huidige wetenschap geen raad mee weet en die lijken te wijzen op het bestaan van reincarnatie.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 19:44   #72
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik herinner me niet meer dat we er veel over hebben gesproken. Ik was nog heel jong (10/12 jaar) toen dit onderwerp ter sprake kwam in feite. (weer een teken!)

Maar we hadden wel een boek over china dat ik gelezen had en we hebben verondersteld dat we onze "voorgeschiedenis" misschien aan de hand van dat boek hadden gefantaseerd. Later ben ik van idee veranderd: ik weet nog dat het eerder een herkenning was toen ik het boek las, dan dat ik het achteraf heb ontdekt.

Enfin, alhoewel ik er nooit ben geweest heeft China (verhalen, cultuur, historiek) me altijd gefascineerd. Ik heb ook een affectie met chinese allochtonen hier, gebaseerd op .... niks.

Ik heb wel mijn kans verkeken, want mijn vroegere buurman heeft jaren in China als "gastarbeider" gewerkt, maar woont nu terug hier. (zo gaat dat met westerse gastarbeiders : zelfs zijn chinese echtgenote heeft hij mee naar hier gebracht ).

hé circe,

after all these years...

YOU STILL ROCK!!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 20:06   #73
Dycore
Banneling

Standaard

Kan je ook tot een plant gereïncarneerd worden?
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 20:48   #74
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

of tot een spin (ik heb er net eentje doodgeslagen)
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 20:53   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat reïncarnatie bestaat. Iedereen, zelfs de mensen die niet in reïncarnatie geloven kunnen in trance gebracht worden en dingen uit vorige levens terughalen, die zelfs verifieerbaar zijn. Zie daarvoor o.a de serie "wie was ik?" Je kan het online bekijken op de KRO.

Sommigen denken ook dat we als dier kunnen terugkomen maar dit blijkt niet zo te zijn.
De hypnotische regressie is intrigerend, maar is voor mij nog geen echt bewijs voor het bestaan van reïncarnatie. Wel misschien voor wat men noemt het 'genetisch geheugen'.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 23:37   #76
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De hypnotische regressie is intrigerend, maar is voor mij nog geen echt bewijs voor het bestaan van reïncarnatie. Wel misschien voor wat men noemt het 'genetisch geheugen'.
Je meent het? Natuurlijk is hypnose geen bewijs voor reïncarnatie. Ik kan me draken en aliens voorstellen. Zijn dat herinneringen van mijn leven op een vorige planeet? Ik heb al gedroomd dat ik met een tele-tijdmachine kon reizen? Ook uit vorig leven. Ik heb al gedroomd dat ik alle planeten van het zonnestelsel op mijn schouders kon torsen. Ook herinnering? Ik zie een beest voor me met de kop van een olifant, de poten van een kiwi, de kont van een baviaan, het lijf van een mens en de staart van een quatzalcoatl. Herinnering? Of fantasie? Zoals reïncarnatie

Laatst gewijzigd door Dycore : 25 maart 2007 om 23:39.
Oud 25 maart 2007, 23:40   #77
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
of tot een spin (ik heb er net eentje doodgeslagen)
Dat was misschien je grootje wel barbaar

Laatst gewijzigd door Dycore : 25 maart 2007 om 23:54.
Oud 25 maart 2007, 23:42   #78
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht

Getuigenissen zijn geen sterke aanwijzingen. Die kan eender wie uit z'n duim zuigen of frauderen
Oud 25 maart 2007, 23:44   #79
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Sommige dromen, circe, komen terecht in het onderbewustzijn, net zoals alle informatie die door ons hoofd gaat tijdens ons leven. Denk je niet dat daar misschien de verklaring ligt? Je bent toch bekend met de inhoud van de term 'onderbewustzijn'?
Oud 25 maart 2007, 23:44   #80
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:

Sommige dromen, circe, komen terecht in het onderbewustzijn, net zoals alle informatie die door ons hoofd gaat tijdens ons leven. Denk je niet dat daar misschien de verklaring ligt? Je bent toch bekend met de inhoud van de term 'onderbewustzijn'?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be