Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2007, 00:35   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
denkt ge nu écht dat ik voor uw schoon ogen alle ouwe gazetten ga uitknauwen?Ik weet wat ik zeg.Als ge eerlijk zijt, weet ge zelf ook wel dat ik gelijk heb.Autochtonen worden negatief gediscrimineerd in België...terwijl het uitheems volk steeds jonger op het misdadige pad gaat.Vandaag tienjarigen die oude dames beroven, wat gaan die doen als ze 16 zijn? Diezelfde oude dames verkrachten? Zoals dat ander monster, landgenootje van hen, die men ook zijn foto niet mocht verspreiden omdat hij minderjarig was...Belachelijk gedoe, kriminele medeplichtigheid eigenlijk...
Met andere woorden: je kan je bewering op geen enkele manier staven.

Wet is wet, en de media hebben zich te houden aan de wet. Als je niet akkoord bent met een wet, moet je je kritiek richten aan de mensen die de wetten maken. En dat zijn niet de media. Wat je nu doet is instanties bekritiseren die niet meer kunnen doen dan zich te houden aan de wet.

Desondanks blijf je beweren dat de media zich NIET aan de wet houdt. Een beschuldiging die je overigens niet kunt en niet wenst te staven.

Je betoog is dus om het licht uit te drukken bijzonder zwak, en je lijkt ook nergens aan te geven dat je je daarvan bewust bent, wat het geheel nog veel zwakker maakt.

Mag ik ook even een linkje naar het artikel dat het land van herkomst van deze jonge daders vermeld? Ik heb het gezocht, maar niet gevonden. Jij hebt het duidelijk wel gevonden, anders zou je niet weten dat ze een landgenoot zijn van dat "monster" (over wie je het hebt is mij trouwens onduidelijk, aangezien men van geen enkele minderjarige dader of verdachte foto's mag verspreiden).

Er zijn trouwens al veel langer 10-jarigen die criminele feiten plegen. Autochtonen, allochtonen. Ik heb helaas enkel nog maar het 'genoegen' gehad om met autochtone kinderen met ernstige antisociale gedragsproblemen te werken. Er zijn weinig aanwijzingen dat het aantal 'early starters' proportioneel stijgt, trouwens.