Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ik vond de uitzending helemaal niet zo goed. Er werd helemaal niets gezegd over de politieke dimensie, over de vele Nederlanders die er zijn komen wonen en hun invloed op de politieke verhoudingen. Ik zou mij als nietsvermoedende Nederlander na de uitzending toch afvragen waarom het er 25-30 jaar geleden nog zo woelig en nu juist zo rustig is.
De uitzending was weliswaar evenwichtig, maar veel informatie werd niet gegeven en de geïnteresseerde kijker blijft daardoor met veel vragen achter. EDIT: Op de website staat wel een uitgebreider verhaal.
|
Natuurlijk mis je zaken in zo'n uitzending. Ik had inderdaad, zoals Jan al aangeeft, meer willen weten over die 'franse' benden, ook over hoe het er nu aan toegaat en nog wel meer eigenlijk. Maar de tijd van zo'n uitzending is beperkt. Er moet veel en zorgvuldig worden verteld. Dan moeten er keuzes worden gemaakt. Bedenk wel dat het er om ging in die tijd te duiken. Dat het heden dan slechts licht wordt aangeraakt vind ik niet zo erg.
Als zodanig vond ik het een diepgravende en evenwichtige uitzending. Het is gelukkig niet beperkt gebleven tot cliché's en de kern van de zaak (zoals door Jan al aangegeven) kwam goed aan het licht. Het karakter van de uitzending is in ieder geval zó, dat je er graag meer van wilt weten. En misschien is dat nu juist wel de bedoeling ervan.