Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon
Dat is mogelijk - ik veronderstel dat u het VB niet fascistisch genoeg vindt - maar u kunt toch niet ontkennen dat ook de meeste VB'ers pleiten voor monoculturele samenlevingen.
|
Uiteraard pleiten de meeste VB'ers voor mono-culturele samenlevingen. Zij pleiten echter voor mono-culturele samenlevingen naar het model van het Europa van de jaren '50 en niet naar het model van Iran of Hitleriaans Duitsland.
Citaat:
Zelfs CD&V'ers?
|
Waarom zouden CD&V'ers niet welkom zijn?
Citaat:
Geef gewoon toe dat monoculturaliteit ofwel een voorhistorisch verschijnsel en voor de rest een onbestaand "ideaal" is.
|
Onzin.
Citaat:
Mag ik mijn oordeel over het culturele niveau van het VB baseren op het simpele feit dat ik de VB-gezinde vriend van een goede collega van mij al eens over de culturele interesses van (sommige van) zijn partijgenoten heb bezig gehoord?
Of nog, mag ik alle Nederlanders over dezelfde kam scheren omdat ik toevallig de aartslelijke maar superintelligente Nederlandse vriendin van een andere goede collega ken?
|
Mijn goede collega heeft minstens een jaar in Taiwan gewoond, is sterk opgegaan in de Taiwanese cultuur, heeft een vriendin uit dat land en spreekt vloeiend Chinees. Misschien had ik die details eerder al moeten geven, maar dit leek mij irrelevant. Het punt is dat de man in kwestie het land goed kent en weet waarover hij praat.