Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B
Allemaal ONTKENNING van het offer van onze Heer Jezus de Christus. HIJ en niemand anders heeft "het volbracht". En het IS volbracht. WIJ hoeven het NIET MEER te volbrengen. Of wou je zijn taak lichtjes overdoen? Vind je zijn taak niet goed genoeg volbracht? Wel voor MIJ en vele anderen is JC mijn PERSOONLIJKE VERLOSSER. Ik heb zijn offer aanvaard en heb me laten (her)dopen. (tja, een doop als 2dagen oude baby is geen eigen beslissing he). IK PROBEER te leven met als voorschrift: de naastenliefde. Voor mij was Zijn offer volmaakt. Ik hoef geen regeltjes meer te volgen. Ze volgen vanzelf uit die ene regel: "heb uw naaste lief gelijk uzelve". Al de rest van regeltjes van "kerken" kan me gestolen worden. Zij behoren tot een ander juk, dat ik me NIET MEER laat opleggen.
|
U maakt er een ongelooflijk rommeltje van. Jezus' offer gooit u op een hoopje met algemeen heil. Geen enkele moordenaar zal gered worden door Jezus' offer als hij geen spijt betuigt. Geen enkele zondaar zal gered worden als hij niet tot berouw komt. Kijk maar eens naar Jezus' kruisiging. Werden alle twee de moordenaars door Jezus' offer gered? Neen, alleen de berouwvolle zondaar werd door Jezus opgenomen.