Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U heeft niet te oordelen over het leven van een ander. Niemand niet. Bijgevolg is het een misdaad tegen God wanneer iemand zich aanmatigt te kunnen oordelen over het leven van een ongeboren kind. Dit is een gruwelijke zonde. Ook mag niemand oordelen over het eigen leven. U meent wel van, daar u euthanasie wel goedkeurt. Nochtans is alleen God Heer van het leven. Niet wij. U verheft uzelf tot God wanneer u meent dat we dit wel mogen. En homoseksualiteit is volgens God een gruwel. U meent het dus beter te weten dan Hij die ons naar Zijn beeld en gelijkenis heeft geschapen.
Schaam u dat u uzelf nog aanmatigt christen te zijn. U bent het niet.
|
IK ben het niet? Raar dat IK wel diegene ben met voldoende bijbelkennis om je rare kronkels te ontzenuwen. Jij met je geloof zonder fundament? Die alleen maar gelooft wat zijn kerkske zegt? Staat er niet in de Bijbel dat je dagelijks moet onderzoeken? Onderzoek jij in de Bijbel wat ze jou proberen wijs te maken? Dat jij zomaar durft te stellen dat ik géén Christen ben. Misschien NIET volgens JOUW definitie, maar die blijkt bij nader toezien van weinig waarde wegens gebrek aan Bijbelkennis.
Let op: IK zeg NIET dat jij geen Christen bent, hoewel je volgens MIJN definitie waarschijnlijk niet aan de criteria voldoet. Maar voor mij volstaat het als iemand beweert Christen te zijn. Niets gebied me om aan je woorden te twijfelen, en een relatie met God is PERSOONLIJK, dus wie ben IK om over JOU te oordelen?
Heb JIJ de Heer PERSOONLIJK aanvaard als je REDDER, je VERLOSSER? Heb jij ingezien dat het offer dat hij bracht voor JOU was? Voor ALLES wat JIJ hebt foutgedaan in je leven en nog zal fout doen? Dat jij NIET hoeft te gaan biechten bij een pastoorke? Heb jij een PERSOONLIJKE relatie met God? Ben jij al op de knieën gegaan met tranen omdat je ineens besefte wat HIJ voor JOU betekent?
Sorry voor de toon, maar ik moest dit wel even kwijt. HOE kan JIJ oordelen hoe MIJN relatie met God is? BEN JIJ GOD? Heeft HIJ aan JOU persoonlijk gevraagd om over MIJ te oordelen? Ik denk het niet. Wees aub voorzichtig met zulke uitspraken. Zoals je ZELF schrijft: het is aan GOD om te oordelen. En waar staat dat ik abortus of andere zonder GOEDKEUR? Ik kan begrip opbrengen voor situaties waarin zulks noodzakelijk of gewenst is. Ik ga er ook niet tegenin, want niet iedereen deelt mijn GELOOF. Hoe kan ik iemand verplichten de wetten van een God te volgen als diezelfde persoon misschien helemaal niet in God gelooft? DAT is een privézaak en ENKEL God zal hem/haar later ter verantwoording roepen.
Het is één ding te GELOVEN. Een ander is: iemand anders de consequenties van JOU geloof te laten ondergaan. Waarom moet die mens hier ter plaatse gestraft worden hoewel hij JOU niks gedaan heeft.
Over geloven: Wat maakt JOUW geloof MEER waard dan dat van een atheist, die gelooft dat er géén God is? Of van een muzelman? Of van een neger die de bosgeesten aanroept? Het IS en BLIJFT geloof. Alleen ben JIJ en IK opgevoed in een systeem dat de kerk een bepaalde macht gaf, hoewel er scheiding is tussen kerk en staat. Die scheiding moet TOTAAL worden, willen we in een eerlijke maatschappij kunnen leven. IK ben boven dat systeem uitgegroeid, jij zit daar nog dik mee. Moet nog leren denken buiten het plaatje dat je steeds kreeg voorgeschoteld. Omdat het je met de paplepel is ingegeven maakt het niet MEER legitiem dan een ander GELOOF.
GELOOF is een PERSOONLIJK iets. Ik hoop dat je voor jezelf leert te onderzoeken en keuzes te maken. Ze hoeven echt niet dezelfde te zijn dan de mijne, maar toch geen voorgekauwde koek van een ander zeker?
Durf eens een eerlijke discussie aan met een Protestant, een evangelisch Christen, een baptist, een getuige van Jehovah, een kweeniwa, maar LEER van allen en kom ZELF tot geloof. Ik HOOP dat je dan eindelijk ZELF voor de Heer JC zal kiezen. Dan NOG kunnen onze ideeën verschillen, maar je wéét tenminste wat je gelooft en WAAROM.
Beste Jan, nogmaals sorry als dit een beetje "gepikeerd" overkomt, maar ik denk dat je wel begrijpt dat je uitspraak er een beetje "over" was.
Tussen haakjes: antwoord nu eens voor een keer op mijn vragen zonder steeds in dezelfde antwoorden te vervallen. Laten we een eerlijke discussie aanvatten.
Ziehier enkele hulpmiddelen:
http://www2.studiebijbel.nl/
http://www.onlinebible.org/html/dut/starterspack.htm
http://www.statenvertaling.net/
Kan je wat makkelijker teksten vinden dan in je Bijbel(s) te bladeren. Schaf zoveel mogelijk vertalingen aan. Ook die van de getuigen van Jehovah is een goede vertaling hoor. (NWV)
Veel succes.