Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2007, 18:21   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
WAT gooi ik door elkaar? Dat IK met MIJN geloof respect opbreng voor het leven van een ander, en die ander ZIJN leven laat leiden?
U heeft niet te oordelen over het leven van een ander. Niemand niet. Bijgevolg is het een misdaad tegen God wanneer iemand zich aanmatigt te kunnen oordelen over het leven van een ongeboren kind. Dit is een gruwelijke zonde. Ook mag niemand oordelen over het eigen leven. U meent wel van, daar u euthanasie wel goedkeurt. Nochtans is alleen God Heer van het leven. Niet wij. U verheft uzelf tot God wanneer u meent dat we dit wel mogen. En homoseksualiteit is volgens God een gruwel. U meent het dus beter te weten dan Hij die ons naar Zijn beeld en gelijkenis heeft geschapen.

Schaam u dat u uzelf nog aanmatigt christen te zijn. U bent het niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 18:21   #302
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Eddy,

Bedankt voor de opzoeking in wikipedia, ik betrouw ze niet erg, maar hier zijn ze wel duidelijk. Ik hoop dat er tientallen dit tekstje lezen.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.

Graag gedaan. Soms is Wiki wel handig. Ik dacht er plots aan dat even na te checken daar en tot mijn verrassing was die info beter dan verwacht.

Je ziet: fantasietjes genoeg he

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2007, 18:22   #303
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Christus is aan het kruis gestorven omdat WIJ het juk NIET MEER zouden dragen. Barmhartigheid is een mooie eigenschap. En vele Christenen niet vreemd. In Christelijke ziekenhuizen dierven er ook al eens bepaalde dingen gebeuren vooraleer het wettelijk werd...

Aanvaard jij het offer van Christus niet? Denk jij dat je PERSOONLIJK moet lijden om je hemel te VERDIENEN? Sorry vriend, de hemel kan NIEMAND verdienen. Enkel JC kon dat, en heeft het in onze plaats gedaan. WIJ zijn bevrijd. Maar blijkbaar moet dat bij jou nog doordringen wat die VERLOSSING betekent. Of noem jij JC niet je VERLOSSER?
Leer eens lezen wat mensen schrijven. Ik heb niets van dat alles geschreven of gesuggereerd. Kortom, uw reactie is een grote slag in het water.
Oud 28 april 2007, 18:25   #304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken wel enkele BAPTISTENkerken (jaja, doopsgezinden) die anders denken over niet-gedoopten. Die worden niet automatisch, zoals door jou, bij de niet-geredden ingedeeld.
Ik heb dit helemaal niet beweerd. Als u de moeite had genomen met aandacht mijn berichten te lezen, dan had u geweten dat ik tenslotte heb gesteld dat God op de Jongste Dag iedereen zal oordelen. Hij, en Hij alleen, zal die rechtvaardigen verheerlijken. De Schrift zegt niets over het eindoordeel van de ongedoopten. Alleen weten we dat wij, als christen, reeds bekleed zijn met de voorafschaduwing van de heerljkheid en dat op ons bijgevolg de grote taak wacht ook overeenkomstig te handelen. Bij ons staat de deur open, maar aan ons de stap er naar te zetten en op het juiste pad te blijven.
Oud 28 april 2007, 18:27   #305
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allemaal ONTKENNING van het offer van onze Heer Jezus de Christus. HIJ en niemand anders heeft "het volbracht". En het IS volbracht. WIJ hoeven het NIET MEER te volbrengen. Of wou je zijn taak lichtjes overdoen? Vind je zijn taak niet goed genoeg volbracht? Wel voor MIJ en vele anderen is JC mijn PERSOONLIJKE VERLOSSER. Ik heb zijn offer aanvaard en heb me laten (her)dopen. (tja, een doop als 2dagen oude baby is geen eigen beslissing he). IK PROBEER te leven met als voorschrift: de naastenliefde. Voor mij was Zijn offer volmaakt. Ik hoef geen regeltjes meer te volgen. Ze volgen vanzelf uit die ene regel: "heb uw naaste lief gelijk uzelve". Al de rest van regeltjes van "kerken" kan me gestolen worden. Zij behoren tot een ander juk, dat ik me NIET MEER laat opleggen.
U maakt er een ongelooflijk rommeltje van. Jezus' offer gooit u op een hoopje met algemeen heil. Geen enkele moordenaar zal gered worden door Jezus' offer als hij geen spijt betuigt. Geen enkele zondaar zal gered worden als hij niet tot berouw komt. Kijk maar eens naar Jezus' kruisiging. Werden alle twee de moordenaars door Jezus' offer gered? Neen, alleen de berouwvolle zondaar werd door Jezus opgenomen.
Oud 28 april 2007, 19:08   #306
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U heeft niet te oordelen over het leven van een ander. Niemand niet. Bijgevolg is het een misdaad tegen God wanneer iemand zich aanmatigt te kunnen oordelen over het leven van een ongeboren kind. Dit is een gruwelijke zonde. Ook mag niemand oordelen over het eigen leven. U meent wel van, daar u euthanasie wel goedkeurt. Nochtans is alleen God Heer van het leven. Niet wij. U verheft uzelf tot God wanneer u meent dat we dit wel mogen. En homoseksualiteit is volgens God een gruwel. U meent het dus beter te weten dan Hij die ons naar Zijn beeld en gelijkenis heeft geschapen.

Schaam u dat u uzelf nog aanmatigt christen te zijn. U bent het niet.
IK ben het niet? Raar dat IK wel diegene ben met voldoende bijbelkennis om je rare kronkels te ontzenuwen. Jij met je geloof zonder fundament? Die alleen maar gelooft wat zijn kerkske zegt? Staat er niet in de Bijbel dat je dagelijks moet onderzoeken? Onderzoek jij in de Bijbel wat ze jou proberen wijs te maken? Dat jij zomaar durft te stellen dat ik géén Christen ben. Misschien NIET volgens JOUW definitie, maar die blijkt bij nader toezien van weinig waarde wegens gebrek aan Bijbelkennis.

Let op: IK zeg NIET dat jij geen Christen bent, hoewel je volgens MIJN definitie waarschijnlijk niet aan de criteria voldoet. Maar voor mij volstaat het als iemand beweert Christen te zijn. Niets gebied me om aan je woorden te twijfelen, en een relatie met God is PERSOONLIJK, dus wie ben IK om over JOU te oordelen?

Heb JIJ de Heer PERSOONLIJK aanvaard als je REDDER, je VERLOSSER? Heb jij ingezien dat het offer dat hij bracht voor JOU was? Voor ALLES wat JIJ hebt foutgedaan in je leven en nog zal fout doen? Dat jij NIET hoeft te gaan biechten bij een pastoorke? Heb jij een PERSOONLIJKE relatie met God? Ben jij al op de knieën gegaan met tranen omdat je ineens besefte wat HIJ voor JOU betekent?

Sorry voor de toon, maar ik moest dit wel even kwijt. HOE kan JIJ oordelen hoe MIJN relatie met God is? BEN JIJ GOD? Heeft HIJ aan JOU persoonlijk gevraagd om over MIJ te oordelen? Ik denk het niet. Wees aub voorzichtig met zulke uitspraken. Zoals je ZELF schrijft: het is aan GOD om te oordelen. En waar staat dat ik abortus of andere zonder GOEDKEUR? Ik kan begrip opbrengen voor situaties waarin zulks noodzakelijk of gewenst is. Ik ga er ook niet tegenin, want niet iedereen deelt mijn GELOOF. Hoe kan ik iemand verplichten de wetten van een God te volgen als diezelfde persoon misschien helemaal niet in God gelooft? DAT is een privézaak en ENKEL God zal hem/haar later ter verantwoording roepen.

Het is één ding te GELOVEN. Een ander is: iemand anders de consequenties van JOU geloof te laten ondergaan. Waarom moet die mens hier ter plaatse gestraft worden hoewel hij JOU niks gedaan heeft.

Over geloven: Wat maakt JOUW geloof MEER waard dan dat van een atheist, die gelooft dat er géén God is? Of van een muzelman? Of van een neger die de bosgeesten aanroept? Het IS en BLIJFT geloof. Alleen ben JIJ en IK opgevoed in een systeem dat de kerk een bepaalde macht gaf, hoewel er scheiding is tussen kerk en staat. Die scheiding moet TOTAAL worden, willen we in een eerlijke maatschappij kunnen leven. IK ben boven dat systeem uitgegroeid, jij zit daar nog dik mee. Moet nog leren denken buiten het plaatje dat je steeds kreeg voorgeschoteld. Omdat het je met de paplepel is ingegeven maakt het niet MEER legitiem dan een ander GELOOF.

GELOOF is een PERSOONLIJK iets. Ik hoop dat je voor jezelf leert te onderzoeken en keuzes te maken. Ze hoeven echt niet dezelfde te zijn dan de mijne, maar toch geen voorgekauwde koek van een ander zeker?
Durf eens een eerlijke discussie aan met een Protestant, een evangelisch Christen, een baptist, een getuige van Jehovah, een kweeniwa, maar LEER van allen en kom ZELF tot geloof. Ik HOOP dat je dan eindelijk ZELF voor de Heer JC zal kiezen. Dan NOG kunnen onze ideeën verschillen, maar je wéét tenminste wat je gelooft en WAAROM.

Beste Jan, nogmaals sorry als dit een beetje "gepikeerd" overkomt, maar ik denk dat je wel begrijpt dat je uitspraak er een beetje "over" was.

Tussen haakjes: antwoord nu eens voor een keer op mijn vragen zonder steeds in dezelfde antwoorden te vervallen. Laten we een eerlijke discussie aanvatten.

Ziehier enkele hulpmiddelen:
http://www2.studiebijbel.nl/
http://www.onlinebible.org/html/dut/starterspack.htm
http://www.statenvertaling.net/

Kan je wat makkelijker teksten vinden dan in je Bijbel(s) te bladeren. Schaf zoveel mogelijk vertalingen aan. Ook die van de getuigen van Jehovah is een goede vertaling hoor. (NWV)

Veel succes.

.
Oud 28 april 2007, 19:24   #307
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U maakt er een ongelooflijk rommeltje van. Jezus' offer gooit u op een hoopje met algemeen heil. Geen enkele moordenaar zal gered worden door Jezus' offer als hij geen spijt betuigt. Geen enkele zondaar zal gered worden als hij niet tot berouw komt. Kijk maar eens naar Jezus' kruisiging. Werden alle twee de moordenaars door Jezus' offer gered? Neen, alleen de berouwvolle zondaar werd door Jezus opgenomen.
Zeg ik dat ergens? Zeg ik dat moordenaars zomaar de nieuwe aarde zullen beërven?

Jezus' offer IS desalniettemin algeheel heil! Voor IEDEREEN die het aanvaardt!

BTW, geloof jij dat jij naar de hemel gaat? IK NIET! IK zal met vele anderen de aarde beërven. De hemel is weggelegd voor 144.000 uitverkorenen . Als dat getal compleet is, dan...

Ben jij HEILIG? Nee zeker? IK wél, want de Bijbel zegt het me. Heilig betekent: apart gezet voor God. ALLE Christenen zijn HEILIG. WAT ook de RKK daarvan vindt, de Bijbel zegt het zo... zoek het maar eens op.

veel plezier

.
Oud 28 april 2007, 19:47   #308
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb dit helemaal niet beweerd. Als u de moeite had genomen met aandacht mijn berichten te lezen, dan had u geweten dat ik tenslotte heb gesteld dat God op de Jongste Dag iedereen zal oordelen. Hij, en Hij alleen, zal die rechtvaardigen verheerlijken. De Schrift zegt niets over het eindoordeel van de ongedoopten. Alleen weten we dat wij, als christen, reeds bekleed zijn met de voorafschaduwing van de heerljkheid en dat op ons bijgevolg de grote taak wacht ook overeenkomstig te handelen. Bij ons staat de deur open, maar aan ons de stap er naar te zetten en op het juiste pad te blijven.
Proficiat. Bijna zonder fouten.

Ik ga even op niet teveel postings antwoorden, want blijkbaar zijn er een paar dingen die je nog moet verwerken. Slaap er eens een nachtje over of zo. Maar als ik alles ga uit de doeken doen wat voor leugens de RKK haar leden allemaal wijsmaakt, dan zijn we nog even zoet... en ik vrees dat dat debat ook niet zo vruchtbaar is.

Het is eigenlijk NIET mijn bedoeling JOUW geloof aan te vallen, maar je een breder inzicht te geven in de materie. Deze is veelomvattend en vraagt degelijke studie. Ik hoop dat je echt de moeite kan doen om wat je gelooft te onderzoeken en te toetsen. Laat je echter niet zomaar door een GVJ overtuigen. Ga een eerlijk gesprek aan, maar bekijk hun lectuur met scherpe ogen. De theologische fouten waar die mensen ingetrapt zijn, zijn niet voor iedereen onmiddelijk duidelijk. Hun lectuur is verdraaid goed ineen gestoken, en stelt vragen waar je makkelijk op antwoord. Alleen geef je automatisch op vraag 4 het voor HEN juiste antwoord. Hun conclusie die ze doen trekken zit gewoonlijk goed fout. Maar je moet al sterk in je schoenen staan om die leugens er allemaal uit te vissen. En verwijt het die mensen niet. Zij zijn gebrainwashed zonder het te weten, en weten dus niet beter of ze verkondigen "de waarheid". Jezus getuigde inderdaad van Jahweh/Jehovah, maar draagt ons tenslotte op: Gij zult MIJN getuigen zijn
Handelingen 1:8
Maar gij zult ontvangen de kracht des Heiligen Geestes, Die over u komen zal; en gij zult Mijn getuigen zijn, zo te Jeruzalem, als in geheel Judea en Samaria, en tot aan het uiterste der aarde.
Dus hun naam is wel raar gekozen...

Laat je ook niet door MIJ overtuigen. Laat je alleen maar overtuigen te ONDERZOEKEN. Laat je niet verleiden om uiteindelijk MIJN waarheden aan te nemen. Zoek een PERSOONLIJKE band met God. Geloof NIEMAND. Zeker geen kerk die de waarheid in pacht denkt te hebben. Maar praat zeker eens met evangelische mensen. We leven om te leren, nietwaar?

Beste groeten

Eddy

.
Oud 28 april 2007, 20:14   #309
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry voor de toon, maar ik moest dit wel even kwijt. HOE kan JIJ oordelen hoe MIJN relatie met God is? BEN JIJ GOD? Heeft HIJ aan JOU persoonlijk gevraagd om over MIJ te oordelen? Ik denk het niet. Wees aub voorzichtig met zulke uitspraken. Zoals je ZELF schrijft: het is aan GOD om te oordelen. En waar staat dat ik abortus of andere zonder GOEDKEUR? Ik kan begrip opbrengen voor situaties waarin zulks noodzakelijk of gewenst is. Ik ga er ook niet tegenin, want niet iedereen deelt mijn GELOOF. Hoe kan ik iemand verplichten de wetten van een God te volgen als diezelfde persoon misschien helemaal niet in God gelooft? DAT is een privézaak en ENKEL God zal hem/haar later ter verantwoording roepen.
U slaagt er weer eens in totaal naast de zaak te antwoorden; ondertussen is dat zo stilaan een vaste gewoonte geworden. Over uw relatie met God oordeel ik niet, wel over uw stellingen. U acht abortus toelaatbaar. U meent dat euthanasie kan. En dat homoseksualiteit ook niet onoverkomelijk is.
Oud 28 april 2007, 20:30   #310
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U slaagt er weer eens in totaal naast de zaak te antwoorden; ondertussen is dat zo stilaan een vaste gewoonte geworden. Over uw relatie met God oordeel ik niet, wel over uw stellingen. U acht abortus toelaatbaar. U meent dat euthanasie kan. En dat homoseksualiteit ook niet onoverkomelijk is.
??

JIJ antwoord hier totaal naast de kwestie, maar IK ben het???

Jij maakt je er wel makkelijk van af he. Je antwoord op GEEN ENKELE vraag, beweert dingen over MIJ, en daarna begin je doodleuk voorbijgaand aan mijn antwoorden, gewoon over hetzelfde.

Het is NIET aan JOU om de wetten te stellen. Het is je GELOOF dat je doet zeggen dat het niet kan. MIJN geloof zegt hetzelfde.

IK DRING ECHTER MIJN ZIENSWIJZE NIET OP AAN ONGELOVIGEN.

OMDAT IK/JIJ UITGAAN VAN EEN BEPAALD GELOOF, MOGEN WIJ ANDEREN NIET AAN DEZELFDE WAARDEN TOETSEN.

Als je wil debatteren over zulke dingen, moet je NIET over GELOOF beginnen, maar redelijke argumenten aanhalen. Bij mijn weten is de faculteit godsgeleerdheid nog steeds niet ingedeeld bij de exacte wetenschappen.

Wat JIJ hier doet is het EISEN dat anderen rekening houden met JOUW GELOOF, maar brengt totaal géén respect op voor dat van een ander. Denk jij echt zo mensen te overtuigen?

.
Oud 28 april 2007, 20:35   #311
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BTW, geloof jij dat jij naar de hemel gaat? IK NIET! IK zal met vele anderen de aarde beërven. De hemel is weggelegd voor 144.000 uitverkorenen . Als dat getal compleet is, dan...
Jongen toch, blijkbaar ontgaat de Hebreeuwse verwoordingswijze u volledig. Die 144.000 moet geenszins letterlijk worden genomen. Of leest u de bijbel zoals de Getuigen van Jehovah?
Oud 28 april 2007, 20:36   #312
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij maakt je er wel makkelijk van af he. Je antwoord op GEEN ENKELE vraag, beweert dingen over MIJ, en daarna begin je doodleuk voorbijgaand aan mijn antwoorden, gewoon over hetzelfde.
Ik beweer niets; ik herneem even uw standpunten en stip erbij aan dat die geenszins christelijk zijn. U schreef immers:

Citaat:
Hoe raar het ook mag klinken: IK ben dus VOOR abortus, homohuwelijk, euthanasie etc..
http://forum.politics.be/showthread....89#post2631689
Oud 28 april 2007, 20:38   #313
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Jan, nogmaals sorry als dit een beetje "gepikeerd" overkomt, maar ik denk dat je wel begrijpt dat je uitspraak er een beetje "over" was.
Neen, mijn uitspraak over uw stellingen was er helemaal niet over. Integendeel, ik heb me nog heel braafjes uitgedrukt. Wie immers het volgende schrijft, kan op geen enkele wijze aanspraak maken op de mooie titel "christen". Meer zelfs, het is ronduit schandelijk en besmeurend u met die titel te bekleden, terwijl u gruwelen Gods goedpraat.

Citaat:
Hoe raar het ook mag klinken: IK ben dus VOOR abortus, homohuwelijk, euthanasie etc..
Oud 28 april 2007, 20:42   #314
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat JIJ hier doet is het EISEN dat anderen rekening houden met JOUW GELOOF, maar brengt totaal géén respect op voor dat van een ander.
Ook hier zit u op een totaal verkeerde golflengte. Abortus afkeuren gebeurt bij mij niet louter uit religieuze overtuigingen maar ook omwille van de natuurwet. Menselijk leven is daarbij heilig.

Daarnaast gaat het erom hoe wij gelovigen dergelijke zaken zien. Dan mogen wij weldegelijk verwoorden dat dit een gruwel is die hoort gestopt te worden. Indien u een andere opvatting heeft, dan stort u uzelf eigenlijk in een geloofsrelativisme.
Oud 28 april 2007, 20:42   #315
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jongen toch, blijkbaar ontgaat de Hebreeuwse verwoordingswijze u volledig. Die 144.000 moet geenszins letterlijk worden genomen. Of leest u de bijbel zoals de Getuigen van Jehovah?
Op dat punt wél, daar ze daar gelijk hebben. Waarom zou je dat NIET letterlijk nemen? Alleen de RKK exegese wijkt enigszins af van het algemeen aanvaarde voorop gestelde. En dan nog wordt dat getal door hun aanvaard. Daarom dat ze spaarzaam omspringen met het benoemen van "Heiligen"(voor hen diegenen die deel uitmaken van die 144000), want eens dat getal vol...

Wie zal er anders de aarde gaan bevolken, eens die vernieuwd is? Heb jij inderdaad de Bijbel al wel eens gelezen???

.
Oud 28 april 2007, 20:46   #316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dat punt wél, daar ze daar gelijk hebben. Waarom zou je dat NIET letterlijk nemen? Alleen de RKK exegese wijkt enigszins af van het algemeen aanvaarde voorop gestelde. En dan nog wordt dat getal door hun aanvaard. Daarom dat ze spaarzaam omspringen met het benoemen van "Heiligen"(voor hen diegenen die deel uitmaken van die 144000), want eens dat getal vol...

Wie zal er anders de aarde gaan bevolken, eens die vernieuwd is? Heb jij inderdaad de Bijbel al wel eens gelezen???
Indien u dat letterlijk leest, heeft u gewoon geen enkel idee van de vormentaal in het Oudhebreeuws. 144.000 is een vorm van getallensymboliek die men ook op andere plaatsen van de bijbel nog vindt. 144.000 wijst op 12 maal 12 maal 1000. Twaalf is reeds het getal voor wat afgerond is. 12x12 staat dan voor de onmiskenbare volmaaktheid, terwijl 1000 in het Oudhebreeuws staat voor de ontelbare menigte.
Oud 28 april 2007, 21:15   #317
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, mijn uitspraak over uw stellingen was er helemaal niet over. Integendeel, ik heb me nog heel braafjes uitgedrukt. Wie immers het volgende schrijft, kan op geen enkele wijze aanspraak maken op de mooie titel "christen". Meer zelfs, het is ronduit schandelijk en besmeurend u met die titel te bekleden, terwijl u gruwelen Gods goedpraat.
Hoe kan jij daarover oordelen? Ik ben voor totale vrijheid van het individu. Het is NIET omdat IK geloof dat IK mijn WIL/GOESTING/MISSIE whatever moet opdringen aan de wereld rondom mij.

Daarom: (de quote pakte mijn quote niet mee) ben ik VOOR ABORTUS, VOOR EUTHANASIE en VOOR HOMOSEXUALITEIT.

Ik zal zelf geen abortus plegen, euthanasie, dat hangt van de situatie af, en ik ben gelukkig getrouwd, dus een homohuwelijk zit er niet onmiddelijk aan te komen. Ik OORDEEL echter NIET over de situatie van andere mensen en kan dusdanig NIET de WET opdringen die JIJ zo graag ABSOLUUT wil opleggen aan iedereen.
IK, ik ben Christen, Christus heeft mij werkelijk vrij gemaakt, en ik sleep die bagage van de WET niet meer mee. NAASTENLIEFDE doet mij tot deze conclusie komen.

Trouwens, voor iedereen die een beetje met de Bijbel bezig is: de WET, dat zijn de EERSTE VIJF BOEKEN van de Bijbel. Vraag het maar aan gelijk wie.

Jezus heeft die wet VOLBRACHT. Hij is er voor aan het kruis gestorven om ONS ervan VRIJ te maken. Waar jij dus ligt over te palaberen is pasada, voorbij, finito, NIET MEER GELDIG.

Marcus 12:28-34
28 En een der Schriftgeleerden horende, dat zij te zamen in woorden waren, en wetende, dat Hij hun wel geantwoord had, kwam tot Hem, en vraagde Hem: Welk is het eerste gebod van alle?
29 En Jezus antwoordde hem: Het eerste van al de geboden is: Hoor, Israël! de Heere, onze God, is een enig Heere.
30 En gij zult den Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.
31 En het tweede aan dit gelijk, is dit: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven. Er is geen ander gebod, groter dan deze.
32 En de schriftgeleerde zeide tot Hem: Meester, Gij hebt wel in der waarheid gezegd, dat er een enig God is, en er is geen ander dan Hij;
33 En Hem lief te hebben uit geheel het hart, en uit geheel het verstand, en uit geheel de ziel, en uit geheel de kracht; en den naaste lief te hebben als zichzelven, is meer dan al de brandofferen en de slachtofferen.
34 En Jezus ziende, dat hij verstandelijk geantwoord had, zeide tot hem: Gij zijt niet verre van het Koninkrijk Gods. En niemand durfde Hem meer vragen.

en:

Galaten 3:13
Christus heeft ons verlost van den vloek der wet, een vloek geworden zijnde voor ons; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die aan het hout hangt.

Als je DAT ontkent, ontken je de REDEN waarom JC aan het kruis ging. En DAT mijn vriend, is nu net wat iemand tot Christen maakt: het AANVAARDEN van dat OFFER. JIJ loopt nog steeds met dat JUK rond. JIJ bent NIET VERLOST, want jij wil dat offer NIET AANVAARDEN.

Jij blijft maar op zijn Katholieks denken dat je je hemel nog moet verdienen, dat je allerlei wetjes moet vervullen. LEES DE BIJBEL MET OPEN OGEN.

Eén ding: Ik ontzeg je je relatie met de Heer neit, noch ontken ik die, want waarschijnlijk bedoel je het wel goed. Het "goede nieuws" of "goede boodschap" (= EVANGELIE) is eigenlijk ZO groot dat het voorlopig voor jou ZO ongelooflijk klinkt dat het niet te vatten is.

En vooral: antwoord nu eens NIET naast de kwestie, maar antwoord op mijn ARGUMENTEN

WEERLEG nu eens de teksten die ik aanhaal, weerleg nu eens wat ik hier beweer.

.
Oud 28 april 2007, 21:38   #318
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom: (de quote pakte mijn quote niet mee) ben ik VOOR ABORTUS, VOOR EUTHANASIE en VOOR HOMOSEXUALITEIT.

Ik zal zelf geen abortus plegen, euthanasie, dat hangt van de situatie af, en ik ben gelukkig getrouwd, dus een homohuwelijk zit er niet onmiddelijk aan te komen. Ik OORDEEL echter NIET over de situatie van andere mensen en kan dusdanig NIET de WET opdringen die JIJ zo graag ABSOLUUT wil opleggen aan iedereen.
IK, ik ben Christen, Christus heeft mij werkelijk vrij gemaakt, en ik sleep die bagage van de WET niet meer mee. NAASTENLIEFDE doet mij tot deze conclusie komen.
Rood en groen staan diametraal tegenover elkaar. Ik blijf er bij, en het mag hard klinken: maar wat u stelt is niet christelijk. U dwaalt in grote mate en bent de eretitel "christen" niet meer waard.
Oud 28 april 2007, 21:52   #319
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Indien u dat letterlijk leest, heeft u gewoon geen enkel idee van de vormentaal in het Oudhebreeuws. 144.000 is een vorm van getallensymboliek die men ook op andere plaatsen van de bijbel nog vindt. 144.000 wijst op 12 maal 12 maal 1000. Twaalf is reeds het getal voor wat afgerond is. 12x12 staat dan voor de onmiskenbare volmaaktheid, terwijl 1000 in het Oudhebreeuws staat voor de ontelbare menigte.
12 staat nog steeds voor de 12 stammen van Israel
(x 12
x 1000 (10 x 10 x 10 = volledigheid x volledigheid x volledigheid))

Uit elke stam 12000, nietwaar?

Openbaring 7:4-8
4 En ik hoorde het getal dergenen, die verzegeld waren: honderd vier en veertig duizend waren verzegeld uit alle geslachten der kinderen Israëls.
5 Uit het geslacht van Juda waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Ruben waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Gad waren twaalf duizend verzegeld;
6 Uit het geslacht van Aser waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Nafthali waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Manasse waren twaalf duizend verzegeld;
7 Uit het geslacht van Simeon waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Levi waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Issaschar waren twaalf duizend verzegeld;
8 Uit het geslacht van Zebulon waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Jozef waren twaalf duizend verzegeld; uit het geslacht van Benjamin waren twaalf duizend verzegeld.

Dit is de vorm zoals in openbaring vermeld. En het duid daadwerkelijk op 144.000, die inderdaad een betekenis hebben van compleetheid.

De ontelbare menigte volgt verder in openbaring.

Openbaring 7:9
9 Na dezen zag ik, en ziet, een grote schare, die niemand tellen kon, uit alle natie, en geslachten, en volken, en talen, staande voor den troon, en voor het Lam, bekleed zijnde met lange witte klederen, en palm takken waren in hun handen.

Als je graag de 144000 uitlegt als ontelbaar, hoe verklaar je dan bovenstaande tekst?

.
Oud 28 april 2007, 21:53   #320
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Rood en groen staan diametraal tegenover elkaar. Ik blijf er bij, en het mag hard klinken: maar wat u stelt is niet christelijk. U dwaalt in grote mate en bent de eretitel "christen" niet meer waard.
Argumenten???

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be