Discussie: Kernenergie
Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2007, 10:42   #114
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het eigenste stuk waarop je reageert, zeg ik letterlijk dat er vandaag massaproductie van zonnecellen is. Even lezen dus, vooraleer je reageert.
Ga niet beginnen é. Ik antwoord op elke vraag die stelt. Dat het antwoord jou misschien niet aanstaat is iets anders.
Weet jij wat massaproductie is? Er is momenteel GEEN massaproductie van zonnepanelen. Er worden in bepaalde bedrijven misschien massaal panelen gemaakt maar dat is nog een groot verschil zalle

Citaat:
Je snamt niet dat vooraleer je massaproductie kan doen, je eerst technieken moet hebben om die massaproductie uit te voeren eh...
Euhm, dat wist ik wel . Waarom zou ik dat niet snappen?

Citaat:
Het heeft er alles mee te maken.
Als het je meer zegt: dat diploma haal je door op Imec opgeleid te worden... Nanotechnologie maakt de productie van chips in eerste instantie mogelijk.
Idd, de productie van chips, niet de productie van de machines die de chips maken. Productie van chips is vooral licht en silicium (nu toch nog). De machines is vooral lenzen.

Citaat:
Net zomin als "werken bij asml" iets wil zeggen over kennis van microchips, zonnecellen en hun bouwprocessen.
Idd, dat spreek ik ook nergens tegen.

Citaat:
En dat bewijst wat juist? Hoogrendement zonnecellen maak je niet met de normale scanners die ASML aanbiedt, noch zijn die scanners bedoeld om de vereiste nauwkeurigheid te geven op meer dan een vierkante cm.
Dat bewijst wat ik hier al de hele tijd wil zeggen, dat door de massaproductie het eindproduct betaalbaar word. Terwijl de ontwikkeling, productie van alles wat ervoor komt onbetaalbaar is.

Citaat:
Die machines zijn niet in staat om massaproductie van bijvoorbeeld multistacks te maken...
Euhm, tuurlijk niet. En?
Tweede poging, noem mij 1 product dat na massaproductie onbetaalbaar is gebleven...?

Citaat:
Tuurlijk, en dan moet je eerst massaproductietechnieken hebben...
Euhm, in je eerste reactie beweer je dat die er al zijn...
illwill is offline   Met citaat antwoorden