Het wordt inderdaad tijd dat de consument in dit land ontwaakt.
Onze politici (van alle strekkingen) zijn te laf, te dom, te lui of te corrupt om deze situatie eindelijk uit te klaren. Ik heb gisteren het debat gezien in de zevende dag, ZUM KOTZEN. Het was voor het eerst sinds lang dat ik zin had een discussie af te sluiten dmv een machinegeweer. Het is duidelijk dat op die mensen niet gerekend moet worden. Integendeel, binnenkort mag de belastingbetaler wss weer een paar kerncentrales financieren die daarna weer weggeschonken worden aan een of ander bedrijf met als beloning een fikse tariefverhoging.
Ondertussen zitten we met een distibutienetwerk dat met de dag verder achteruitkachelt. Ik heb de pech in een zone te zitten waar ongeveer 1 keer per maand de electriciteit een avond en een nacht uitvalt. En dáár valt dus echt niks aan te doen. Omdat daar een werkelijk monopolie heerst. Een monopolie dat geschraagd wordt door anderhalf miljoen brave factuurbetalers.
Dus mensen, als iedereen nu eens rustig zijn contract met electrabel opzegt en naar de concurrentie overstapt. Zelfs al kan de concurrentie dit niet aan, de eerste bedoeling zou moeten zijn een schokgolf te weeg te brengen, aangezwengeld door de meest belanghebbende partij in deze, de consument. Hoe meer we rekenen op de politiek, hoe meer Electrabel in de handen wrijft.
Electrabel is de cashcow van Suez dankzij ons, haar klanten. Om de een of andere bizarre reden denken wij dat we niets in de pap te brokken hebben, dat wij geen macht hebben. Als wij massaal weigeren nog van die diensten gebruik te maken, gaan die klootzakken failliet.
Maar nee, velen gaan klagen en zagen en grommelen op onze politici, en ondertussen gaat weer 99% braafjes zijn factuur betalen en blijven zitten waar ze zitten. Maar aan togen over het hele land zal schande gesproken worden en zal het aanklachten regenen �* la 'het grootkapitaal' en 'tis-altijd-hetzelfde-met-die-van-Brussel, mijnheer,' enz. enz.
Terwijl het niet zo moeilijk is zulke blinde arrogantie af te straffen.