![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
fox: Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#262 |
|
|
Wel grappig hoe men steeds zaagt over de prijsstijging bij electrabel. Zouden dit dezelfde mensen zijn die net oproepen voor zuiniger verbruik met energie? Wel, iets beters dan hogere prijzen kan ik me niet inbeelden. De mensen zullen nooit hun enorm verbruik verminderen als het niet voelbaar wordt in de portemonnee.
Ik zou er maar aan wennen trouwens. Als de regering de kerncentrales zou sluiten wordt energie gemakkelijk 4 tot 5 keer duurder (en dat cijfer heb ik uit de onderzoekscommissie errond). In vergelijking is deze stijging nu peanuts.
|
|
|
#263 |
|
|
Not gonna happen was daarnet in het nieuws denkk!
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tja,3%
En volgend jaar |
|
|
|
|
|
#265 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En zelfs als halen zu hun winstmarge met 20% naar omhoog, wat dan nog? Het is toch aan hen om te bepalen wat hun prijszetting is, niet aan een ander. Ben je er niet tevreden mee, ga op een ander; eenvoudiger kan toch niet? Citaat:
Als ik vandaag een logistiek bedrijf uit de grond wil stampen, dan moet ik ook mijn magazijnen en vrachtwagens gaan kopen of inhuren. Dat al de rest dat al heeft, maakt niet uit. Citaat:
Die zullen heus wel investeren, maar dat is daarom niet zichtbaar voor het brede publiek. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#268 | ||||
|
|
Citaat:
Omdat in Amerika grotendeels echt vrije markt is (het systeem waar de klant koning is weetje wel) in Europa is dat niet zo in België al zeker niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
uhu |
||||
|
|
|
|
|
#269 |
|
|
integendeel...
http://www.tijd.be/koersen/aandelenb...WT.svl=clickin suez stijgt terwijl de rest bijna allemaal daalt |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Laat ons eerlijk zijn hé,electrabel verkocht door beroepsleugenaar Verhofstadt om begrotingen in evenwicht te houden,en de kleine man moet nu betalen
Weer zo een lijk dat uit de kast komt gevallen |
|
|
|
|
|
#271 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#272 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Electrabel stijgt |
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Vreemdeling
|
't Ligt aan de mensen zelf hé, kiezen ze voor dezelfde leverancier die vuile spelletjes speelt en niets met milieu inzit. Wel dan betalen we.
We hebben nu de keuze en als we kiezen voor electrabel, moeten we niet klagen en zagen |
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 22 juni 2007 om 20:09. |
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#276 |
|
Gouverneur
|
Toch even wat zonnecellen op m'n dak installeren,en kaarsen kopen,de hof gaan omspitten en beplanten,regenput graven want in de toekomst wordt water een zeer duur produkt.Dus haalt paard en kar maar terug van't zolder want benzine wordt ook onbetaalbaar.
Zelfmademannetje spelen je kunt het hoor,als je maar niet te lui bent. (Voor degene die me voor willen zijn,deze zijn voor mensen die een eigen huis en hof hebben). |
|
|
|
|
|
#277 |
|
Banneling
|
Als de Belg zo snel van elektriciteitsmaatschappij als van partner zou wisselen, zaten we nu wsl met een echte vrije markt...
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fabianen : 24 juni 2007 om 18:42. |
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Het wordt inderdaad tijd dat de consument in dit land ontwaakt.
Onze politici (van alle strekkingen) zijn te laf, te dom, te lui of te corrupt om deze situatie eindelijk uit te klaren. Ik heb gisteren het debat gezien in de zevende dag, ZUM KOTZEN. Het was voor het eerst sinds lang dat ik zin had een discussie af te sluiten dmv een machinegeweer. Het is duidelijk dat op die mensen niet gerekend moet worden. Integendeel, binnenkort mag de belastingbetaler wss weer een paar kerncentrales financieren die daarna weer weggeschonken worden aan een of ander bedrijf met als beloning een fikse tariefverhoging. Ondertussen zitten we met een distibutienetwerk dat met de dag verder achteruitkachelt. Ik heb de pech in een zone te zitten waar ongeveer 1 keer per maand de electriciteit een avond en een nacht uitvalt. En dáár valt dus echt niks aan te doen. Omdat daar een werkelijk monopolie heerst. Een monopolie dat geschraagd wordt door anderhalf miljoen brave factuurbetalers. Dus mensen, als iedereen nu eens rustig zijn contract met electrabel opzegt en naar de concurrentie overstapt. Zelfs al kan de concurrentie dit niet aan, de eerste bedoeling zou moeten zijn een schokgolf te weeg te brengen, aangezwengeld door de meest belanghebbende partij in deze, de consument. Hoe meer we rekenen op de politiek, hoe meer Electrabel in de handen wrijft. Electrabel is de cashcow van Suez dankzij ons, haar klanten. Om de een of andere bizarre reden denken wij dat we niets in de pap te brokken hebben, dat wij geen macht hebben. Als wij massaal weigeren nog van die diensten gebruik te maken, gaan die klootzakken failliet. Maar nee, velen gaan klagen en zagen en grommelen op onze politici, en ondertussen gaat weer 99% braafjes zijn factuur betalen en blijven zitten waar ze zitten. Maar aan togen over het hele land zal schande gesproken worden en zal het aanklachten regenen �* la 'het grootkapitaal' en 'tis-altijd-hetzelfde-met-die-van-Brussel, mijnheer,' enz. enz. Terwijl het niet zo moeilijk is zulke blinde arrogantie af te straffen.
|
|
|
#280 | |
|
|
Citaat:
En dan gaat het uitgerekend over energie voorziening. Sinds decennia voert de VS oorlog, bezet ze landen, helpt ze dicatators aan de macht of steunt ze (Sada Hoesein!), zet ze dan weer af en valt desnoods zonder enige scrupules landen binnen en bezet ze. Om haar energie te gaan opeisen over de gehele planeet en haar oliebaronnen aan de bak te houden. Als dit de "vrije markt" is dan ziet het er lief uit. Kijk eens één milimeter verder dan het neusje lang is aub |
|
|
|
|