Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24
olla , ne kenner !  maar euhm, hoe denk je dat dit met een zonneboiler werkt dan ? Geeft die altijd genoeg wamte om een douche te nemen.
ik zal het u verklappen: NEEN ! Ofwel moet er op één of ander manier bij verwarmd worden (electrisch/gas/mazout) en als het te heet wordt, word de installatie afgekoppeld.
Als ik uit men raam kijk, zie ik een praktijkvoorbeeld van een zelfbouwmolen staan, die man warmt zen boiler daarmee op, een hele grote want de eerste boiler was te klein en er kwam idd stoom uit de kraan  
Het is een hobby project waar die man al half zen leven mee aan het spelen is, en hem waarschijnlijk al meer gekost heeft dan dat het opbracht. (hij zit er continu aan te prutsen en te verbeteren)
Doch het is relatief eenvoudig om een boiler bij te warmen (of helemaal warm te maken) in tegenstelling tot een zonneboiler werkt dit winter en zomer, dag en nacht.
Bij storm of kokend water in de boiler stopt die mens zijn molentje met draaien 
Dat zelfbouw 'monument' kan je vervangen door bijv zo een turbine als hierboven, maar dan zonder de stabilisator en regelaar (=is overbodig voor een boiler) De is veilig(er) voor de omgeving, estetischer qua uitzicht en brengt effectief een paar tientallen euro op per jaar. (dat is dan meer dan een paneel op uw dak)
|
Ik ben blij dat je het leven van een prutser hebt kunnen observeren.
Je had vroeger ook mensen die hun eigen alcohol stookten, hun eigen auto's bouwden met elektrische motortjes, hun eigen klompen kliefden en hun eigen stront in plastieke zakken omzetten tot methaan.
Prachtige buren: als ze niet ontploften stonkens ze, tenzij ze zichzelf bij het kloefkappen in de eigen organen kapten: dan was het effie rustig